Bij deze Omega Speedmaster 145.012-68 / Cal. 321 Pre-Moon / 1968 / VERKOCHT> Mag dicht had hij geschreven, dat hij hem wel wilde nemen (wat natuurlijk tot gevolg had dat de thread gesloten werd)
En dat is een horloge dat ik persoonlijk nevernooit zou willen.
Dat was wel een eerlijke beschrijving van het horloge. (vervangen tritium, ander deksel, problemen met chrono)
Dat was AWCo niet
Wie dan?
Ik snap niet waar u heen wilt. Verklaar u nader uitleg onderbouwingen etc
Dank hier heb ik wat aan!
Snap niet helemaal wat dit te maken heeft met mijn speedmaster?
Het heeft te maken met wat hij inkoopt (als hij het was, maar volgens @flowert is dat een ander geweest) Ik dacht dat ik zijn naam gezien had, maar misschien heb ik me vergist.
Bezel moet idd een DON zijn en geen DNN, dus dat klopt niet.
Lume kan best origineel zijn, al lijkt het niet zo strak. kan je best even met UV licht verifieren.
Is ook zo, dat was Jasper van Amsterdam Vintage Watches wat niet Awco is.
Hoe gaat dat precies in zijn werk?
Dat is het nadeel van posts die verwijderd worden.
Ik had dus de verkeerde handelaar op het oog.
Mij ook niet
Vintage materiaal hoeft zeker niet los te laten na 52 jaar. Het is uiteraard wel mogelijk MAAR dat verklaart de lompe onnauwkeurige applicatie niet van het tritium zoals op de foto die @koekoek uitlichtte.
Even met de geiger teller erop en de blacklight UV test doen om iets meer uitsluitsel te kunnen bieden zou niet misstaan.
Hoewel Omega er in die jaren wel wat mindere kwaliteitscontrole op nahield lijkt deze me toch erg lomp aangebracht. Het is mogelijk dat de wijzerplaat gerelumed is in het verleden bij een service. De wijzerplaat ´washen´ gebeurde wel vaker.
Op de 145.012 werd al geen radioactief materiaal meer gebruikt voor de lume volgens mij? dus geigerteller erop zal niet werken. Uv lamp heb ik tot mijn beschikking wat kan ik hiermee testen?
Tritium is uiteraard wel nog altijd radioactief. Minder dan radium dat wel.
Hoe kan ik het met mijn uv lamp testen?
Tritium tekent niet op geigerteller hoor.
Geeft 0 signaal.
Ga in donkere ruimte en belicht met UV.
Origineel tritium zal oplichten, maar niet zo fel als nieuw luminova, en het ‘naschijnen’ zal relatief snel afnemen (paar seconden tot klein minuutje). Zeker geen meerdere minuten lang. Kleur moet ook eerder groenig schijnen.
Indien helemaal geen, of te fel, oplichten heb je wss te maken met een relume.