Omega Speedmaster 20th anniversary gravure probleem

Beste forumleden,
Heb overlaatst een omega speedmaster 20th anniversary aangekocht via chrono24 maar nu bij het verkrijgen van het horloge heb ik mijn twijfels over de gravure op de zijkant . Waardoor ik twijfels krijg over de echtheid van de rest vd horloge.
Nummers komen overeen maar ik denk dat het een kast is die opnieuw gegraveerd is geweest?

Deze heeft een hoogteverschil tussen de 2000 en de Apollo. Graag had u jullie mening gehad hierover.
Eerste afbeelding is de mijne en de rest zijn vergelijkingen van hetzelfde model.
Ik wacht ook op antwoord van enkele experts voor afspraak.

Mvg daniel

2 likes

Je zou bijna zeggen dat het horloge een keer gepolijst/ gebrushed is

3 likes

En erna terug gegraveerd is geweest? Want recht staat het jammer genoeg niet. Bedankt al voor uw reactie!

Dat zou ik niet weten…
maar dit lijkt mij niet echt oké


De gravering daar is een stuk minder diep
Maar kan ook aan de foto liggen

De 2 LLen zijn niet identiek.

Gaat niet om deze, gaat om de bovenste foto.

1 like

Oh :joy:

1 like

Dit is gewoon de kwaliteit die ik inmiddels verwacht van Omega. :roll_eyes: :upside_down_face:

Zou gewoon kunnen kloppen hoor, deze “sloppyness”. Maar wel een keer opnieuw gebrushed, waarbij dus de “schone” gegraveerde cijfers en letters meegeborsteld zijn - en dus minder mooi afsteken tegen de kast.

3 likes

Wellicht kun je ook wat foto’s plaatsen van de rest van het horloge? Je zei dat je ook daar nu een beetje over twijfelt?

Ik zou hem laten gaan… echt of niet echt … hier blijf je jezelf altijd aan ergeren.

1 like

Maar daar door gaat het nog niet scheef staan…

Hij heeft m al gekocht…

Staat niet op de juiste plaats, niet recht en de gravure lijkt me ook niet “scherp”. Ik zou de verkoper op chrono hier toch op aanspreken als ik jou was, of even zelf contact opnemen met chrono24.

Lekker ongenuanceerd waar ik het zeker niet mee eens ben. Hier heeft duidelijk iemand nog eens lekker een borstel langs gehaald zonder echt op het eind resultaat te letten.

De 20th komt uit 1989 dus laten we de jaren tachtig niet verheerlijken. Niet echt een benchmark voor de beste kwaliteit. :sweat_smile:

Dat is wel heel duidelijk opnieuw gegraveerd. Maar dat zou ook moeten betekenen dat de kast niet goed conform de ronding is gepolijst. Dus waar het opnieuw gegraveerd is, daar zijn ze veel verder gegaan met polijsten.
Kan het nog retour?

Aanvullend: Of het is volledig opnieuw gegraveerd (gelet op de foute uitlijning) en dit betekent dat ze de kast vervangen hebben! In beide gevallen fout nieuws voor de meerprijs die je betaalt.

Het is zeer moeilijk een afspraak te krijgen bij een expert momenteel maar ik heb al wel op tijd de betaling on hold gezet bij chrono24. De winkel is er zo van overtuigd dat het een echte is dat ze er een advocaat er bij zouden halen. Maar mijn buikgevoel zegt ook dat het een andere kast is. De gravure staat te scheef ivm andere modellen van het zelfde jaar en type. De X is ook onvolledig zo te zien op de foto. Echt jammer want dit is toch mijn grail. Alvast bedankt voor jullie reacties!

![PSX_20201123_230437|375x500]
(upload://htHIhAVcku3A9I5udxH7g4MXZQN.jpeg)

1 like

1 like

https://brusselsvintagewatches.com/en/produit/rare-omega-speedmaster-20th-anniversary-of-apollo-xi-1450-bracelet-limited-edition/

Die tekst staat laag, niet echt mooi in balans of evenwichtig uitgelijnd op de zijkant vind ik.
Die tekst is ook anders dan wat ik in bijlage zet van een andere van die limited versie of gaat het om nog een andere versie?

Edit, ik snap het even niet want mijn voorbeeld lijkt ook niet correct volgens onderstaande

Deze versie is de Amerikaanse van 2000 stuks, er zijn ook 250 voor Duitsland en 4000 voor de rest of the world.
Gravures van Amerika bestonden uit …/2000 met Apollo 1969 of enkel Apollo Xl 1969. Maar deze gravures staan kaarsrecht en ontbreken geen lijnen zoals de Xl. Voor zover mijn kennis gaat natuurlijk. Mvg

1 like