Omega Speedmaster 20th anniversary gravure probleem

Ik heb net mijn eigen verslag gestuurd naar de winkel ivm de gravure en dat het lettertype niet klopt, de positie klopt niet en het is niet compleet. Ik heb er fotos bij gezet ter vergelijking met andere.

En hun reactie is " als jij denkt dat het zo is stuur ze maar terug op naar ons zonder ze te beschadigen."

Dus eigenlijk geven ze het toe, naar mijn mening.

Jammere zaak natuurlijk

2 likes

Niet meer nadenken nu. Inpakken en op de post ermee. Hoe mooi het horloge ook is , dit ga je niet meer repareren

4 likes

Ik zou het dan gewoon terugsturen. Anders gaat het hoe dan ook het gaat op de een of andere manier ellende worden voor zover ik kan zien.

En als de kers op de taart gaan ze legal actions ondernemen waardoor ik dan hun expertise, btw, verzending en gerechtskosten moet gaan terugbetalen.

Dus nu denk ik dat ik de horloge nog in mijn bezit ga houden tot ik zelf een expert kan aanspreken en alsook chrono24 en wat zij voor mij kunnen betekenen, worst case scenario laat chrono24 mij in de steek and kan dit een zooitje worden. Het feit dat ze mij al 2x dreigen met rechtzaak baart me zorgen.

Mvg Daniel

1 like

Fijne verkoper dit. En dit is een winkel?

Het klinkt als een dubieuze partij voor mij.

Ben geen deskundige maar kan mij niet voorstellen dat dit zo makkelijk kan als blijkt dat er met het horloge gerommeld is.

Ja het is een erkende Italiaanse winkel op chrono24 met goede recensies.
Ik ga hier niemand namen en shamen natuurlijk.
Want als het uiteindelijk een zatte Zwitser is geweest in 1989 die vroeg naar huis wou op een vrijdagavond en het blijkt toch een echt exemplaar te zijn… Jammer dat een extract from the archives zo veel tijd in beslag neemt. Dit had een snel antwoord kunnen geven.

Mvg Daniel

2 likes

21 likes

Ik zou het Omega zelf eens vragen. Hebben best wel goede customer service.

1 like

Omega zelf is zwaar klote sorry dat ik het zeg
Heb een mail gestuurt is nog niet op gereageert
Ik zou naar watchinside gaan in rijsen die kan zo effe kijken als alles klopt

1 like

Je kunt toch gewoon terug sturen via chrono als je koopt van een dealer?

1 like

Ik zou sowieso dit even doorlezen:

https://www.chrono24.nl/info/guarantee-of-authenticity.htm

Maarrrr, en een hele lange maar, er is een stukje “vaag” geschreven wat niet 100% duiding geeft, ik verwijs naar het volgende:

Watches are objects of daily use which are subject to wear and tear. It is therefore self-evident that watches require maintenance. A watch which was sent for revision still is an original, authentic watch, even if components have been exchanged.

Wat niet wegneemt dat ze ook dit schrijven:

On these premises, the following applies to used watches:

  • The vendor shall check the watch for possible repairs or replacement parts.
  • The vendor shall inform about known deviations from the original condition in the respective product description.
  • It can not be guaranteed that used watches feature original wristbands or the complete accessories. However, the vendor shall inform about known deviations as detailed as possible.

Het tweede puntje zou hier dus een duidelijke vermelding moeten maken dat de inscriptie op de gekochte omega een afwijking is tov hoe het zou moeten zijn. Dit zou kunnen door een revisie, onderhoud, polishing etc maar dan zou het VERMELD moeten zijn. Ik heb natuurlijk de advertentie niet gelezen van het horloge dat je gekocht hebt.

Ik hoop je hier een beetje mee geholpen te hebben. Ik heb in het verleden ook al met de customer service gechat ivm een horloge dat maar niet wou aankomen en uiteindelijk verloren is gegaan bij de duane in Belgie, ik heb mn geld terug gehad van chrono24 en verder ook geen legal actions niet meer gezien. De juwelier in kwestie was er ook niet blij mee omdat hij het hele zaakje niet vertrouwde maar uiteindelijk ben ik toen als koper wel altijd beschermd gebleven.

1 like

Mijn eerste gevoel zegt: een ‘blafbrief’. Dat is een brief met veel bombarie, met als doel de tegenpartij te ontmoedigen en zich er bij neer te leggen. Regelmatig is wat beweerd wordt in zo’n brief niet overeenkomstig met de werkelijkheid (en staat de tegenpartij er dus veel minder sterk voor, als zij jou willen doen geloven).

Volgens mij is een belangrijke bepaling uit het Europees consumentrecht dat de koper van een online aankoop ALTIJD de koop ongedaan kan maken binnen bepaalde tijd. Maar er zijn hier vast mensen die daar meer over kunnen zeggen.

Laat je vooral niet teveel op de kast jagen door die brief. Dat is precies wat men wil. Overigens kan het nog steeds wel zo zijn dat voorafgaand aan de koop bekend had kunnen zijn dat verzendkosten in rekening gebracht worden. Maar expertise en gerechtskosten wordt je niet zomaar in veroordeeld hoor.

2 likes

Dat dus, je moet binnen 14 dagen aangeven dat je de koop wil annuleren! Kan zonder opgave van reden

3 likes

De gravure is duidelijk scheef en niet op dezelfde hoogte. Nu valt me overigens ook op dat het bij de vergelijkingsfoto’s ook niet 100% recht is.

Maar waar ik niemand over hoor is dat de nummers van jouw gravure niet consistent zijn. De middelste 0 van 2000 is veel groter dan de 2 andere nullen.

Als de winkel nu al aanbiedt dat je het terug kan sturen zou ik dat doen:
-hier blijf je je altijd aan ergeren/twijfels over houden
-veel geld en holy grail
-bescherming van Chrono24. Zij willen in eerste instantie dat je er met verkoper uitkomt. Dat is gelukt, dus als je traceerbaar terug stuurt dan stort Chrono je geld terug
-winkel neemt echt niet de moeite stappen te ondernemen voor zo’n kleine schadepost, veel te veel gedoe. En ze krijgen ws.ook geen gelijk.
(Als de expertise uitwijst dat het niet klopt al helemaal niet)
-je kunt terug’dreigen’ met het plaatsen van een waarheidsgetrouwe review op chron24

1 like

Ze geven niets toe, maar willen van een klant zoals u zo snel mogelijk af vermoed ik. :wink:

Ja het ligt juist bij een expert, nieuws is zoals verwacht en zelfs nog erger.
Gravure is fake, binnenwerk is van 1971 en het is totaal niet geserviced zoals vermeld in de verkoop.

Update volgt.

14 likes

Dat is wel een enorme teleurstelling man. Houd ons op de hoogte want ik ben zeer benieuwd. Succes met de afhandeling.

Echt vervelend. Zo zie je maar weer, ook handelaren kun je vaak niet vertrouwen. Ik hoop dat je hem gewoon kunt retourneren en je geld terug krijgt. En dan op naar een goed exemplaar.