Het is in zoveel branches hetzelfde met die advocaten. Ik heb dat in Amsterdam eens gehad met een verbouwing, de blafbrieven die ik daarbij gekregen heb. Ik was toen ook best geïntimideerd, precies wat zij willen natuurlijk. Maar gelukkig had ik mensen om me heen met wat juridische kennis, die adviseerden om een goede vastgoedadvocaat in de arm te nemen, wat uiteindelijk allemaal heel goed uitgepakt heeft. Die eisende partij heeft zichzelf financieel behoorlijk in de nesten gewerkt en ik mocht doorgaan waarmee ik bezig was. Uiteindelijk heb ik de advocaatkosten niet terug gekregen, maar geschikt in der minne. Maarja, anders duurde eea nog langer, bouwstop kost ook bakken met geld, en dat geld zou ik sowieso nooit gaan zien (kale kip). Dus prima zo. Maar point being: blafbrieven. Altijd even kalm blijven. Van afstandje naar kijken. Advies inwinnen. Onderbouwd tegenvoorstel doen. Je kunt dan kiezen om een overdreven tegenvoorstel te doen (mikken op 10 terwijl je bij 6 wilt uitkomen, beetje wisselgeld inbouwen dus) of een redelijk voorstel doen. Aangeven dat 6 je redelijk lijkt. Hangt een beetje van de situatie af, met wie je te maken hebt. Belangrijk is dat je je bewust bent dat alle communicatie ooit voor een rechtbank kan verschijnen (als het zo ver komt) en dat je er dus voordeel bij hebt als blijkt jij je reeel en cooperatief hebt opgesteld.
Zeker altijd een stapje terug nemen en het grote beeld bekijken door het oog van de winkel. Het kan zijn dat ze zelf door iemand in de maling genomen zijn maar zo dreigen in de chat geeft al direct een foute houding tegenover de koper. Ik heb er super hard op gelet van hoe ik mij opstelde in de chat. Ik heb de horloge ook super netjes ingepakt met teveel zorg dan nodig. Zoiets oogt mooier int het beeld van een mogelijks derde partij die er over moet beoordelen. Spijtig te horen dat je het hebt meegemaakt in het immo wereldje want dat gaat natuurlijk over zeer grote bedragen. Mensen blijven mensen. Mvg
Ja dat ging wel over veel meer geld dan dit ja. Maarja goed afgelopen gelukkig.
Uiteindelijk goed afgelopen??
Hey!
Ja hoor het is goed afgelopen.
Heb mijn geld volledig terug gekregen. En geen dreigmails of vendetta brieven nog ontvangen.
Mvg