Werkelijk grandioos!
Volgens mij is iedere Speedmaster een chronograph en DE moonwatch gewoon 42mm
Nou, volgens hunzelf dus niet:
De professinal staat dan wel omschreven als โspeedmaster professional moonwatchโ, maar lager op de pagina zie je de moonwatch โdark side of the moonโ etc, en dus ook een lijn die โspeedmaster moonwatch chronographโ noemt.
Nee, de originele moonwatch is een chronograaf van 42 mm.
Dat zijn de nieuwe afgeleide modellen, zijn groter uitgevoerd DSOTM etc. De originele moonwatch was 42 iig.
Dat kan jij wel staan roepen, en dat weet ik ook, maar ik gebruik gewoon lekker de benaming die Omega zelf geeft. Of hoe stel jij voor dat ik de โMoonwatch Chronographโ lijn anders benoem?
Doe dat lekker, klaar!
Alleen hierom kies ik voor een andere versie dan de โnormaleโ moonspeedy. Iedereen en zn schoonmoeder loopt ermee.
On topic: deze moet je volgens mij IRL zien, want hij fotografeert volgens mij mooier dan ie in werkelijkheid is
Mooi horloge vooral met de rode accenten
Ja deze had ik ook gezien , maar die Moonphase hmmm ik weet het nietโฆ
Prachtig! โnormaleโ speedmasters doen mij niet zo veel, maar deze vind ik echt heel fraai.
Omega heeft ondertussen zoveel verschillende versies van de Speedmaster uitgebracht dat ze zelf ook van de gekheid niet meer weten hoe ze ze moeten noemenโฆ Lekker verwarrend in elk geval.
Hier op dit forum misschien wel maar hoe vaak kom je in het wild nu een speedy tegen. Ik hoogstzelden en let er best wel op.
Een alternatief zou voor mij wellicht wel een FOIS zijn maar dat is ook weer een remake van het origineel eigenlijk. En als geld geen rol zou spelen vooruit een DSOTM.
Ik vind hem wel aardig, maar eerder voor โerbijโ. Ik zou dan eerst voor een normale Speedmaster gaan, of doorsparen voor een Moonphase, of een Speedmaster 9300, of een Planet Ocean. En daarna pas deze
Ik vind hem mooi! Hij heeft het moderne uurwerk en formaat van de 9300 en de kastvorm met de rechte lugs van de FOIS wat hem toch een vintage look geeft.
Is misschien vloeken in de kerk.
Maar ik vind zoโn speedmaster altijd zoโn 2500-3000 euro klok. Net als een Tudor zeg maar.
7500 vind ik gewoon te gek veel voor de leuk.
Zijn frisse klokjes. Maar teveel variatie en daarmee lastig een keuze te makenโฆ Voor dat geld zeg maar.
Dan heb ik toch liever mijn broad arrow. Een stuk betaalbaarder en naar mijn bescheiden mening een stuk draagbaarder.
Lekker symmetrisch, hou ik van!