Omega Speedmaster Dark Side of the Moon Apollo 8

Wat vinden jullie van deze?
Persoonlijk vind ik hem erg geslaagd :heart_eyes:
Ook aardig geprijsd met €8900,-

Sowieso wel fan van de DSotM, maar deze uitvoering vind ik echt gaaf met het extra gedecoreerde uurwerk en geskeleteerde wijzerplaat.

Voor meer leesvoer zie de bron, maar eerst…Plaatjes!

Omega-Speedmaster-DSotM-Apollo8-640x448

Bron: https://www.watchtime.net/baselworld/omega-speedmaster-dark-side-of-the-moon-apollo-8-baselworld-2018/

4 likes

Ik kan alleen er alleen maar van vinden dat de prijs helemaal nergens meer over gaat.

3 likes

Sluit mij aan bij @Capibara ; dit is inderdaad vreselijk duur. :face_with_raised_eyebrow:

De bastaard van Omega en Hublot

5 likes

Sodeknetter wat een prachtige uitvoering!
En met beetje handjeklap 8k, geen geld :roll_eyes:

2 likes

Da’s makkelijk roepen maar heb je ook een reden?

Mooie van deze uitvoering is sowieso dat hij redelijk wat dunner is dan de DSOTM met autoomaat.

Moet hij een reden hebben om iets ergens van te vinden?
Ik vind dat hij groot gelijk heeft en dat dit soort prijzen inderdaad helemaal nergens meer op slaan.

I love it​:star_struck::star_struck::star_struck:

Fijn dat jullie het samen eens zijn maar als je dingen gaat roeptoeteren dan is het best volwassen om daar ook een onderbouwing voor te kunnen geven.

Er is namelijk een groot verschil tussen veel geld voor iets of duur.

4 likes

Met deze reactie ben ik het dan weer volledig oneens.

Ten eerste heeft dit niets met volwassenheid te maken en ten tweede is er geen verschil tussen ‘veel geld voor iets’ of duur.

Er is hooguit een verschil in de perceptie die mensen hebben bij een bepaalde prijs. Mijn perceptie is dat een dergelijke prijs voor een dergelijk horloge buiten proportioneel is.

1 like

Als je al van mening bent dat veel geld voor iets hetzelfde is als duur dan heeft een verder gesprek geen zin.

:+1:

9 likes

Nu ben ik het wel met je eens.

Fixed it :joy:

2 likes

Ziet nou niemand dat de wijzerplaat kapot is? :thinking:

Ik gaf een mening, geen feit.
Een reden voor mijn mening? De reden is dat ik 8900 euro voor een horloge met een in mijn ogen uitgemolken concept een achterlijk hoge prijs vind.
Er staat Omega op het horloge en er zullen (mede door de merknaam) vast mensen zijn die dat bedrag er voor over hebben.
Ik kan niet zeggen dat ik dit horloge lelijk vind, maar ik zou hem voor een derde van de prijs nog niet aanschaffen.

(Is dit genoeg reden voor mijn mening, of is een mening bij voorbaat ‘geroeptoeter’? :upside_down_face:)

3 likes

Ik houd normaal gesproken niet van zwarte horloges maar sodeju wat is deze geweldig gaaf :scream::ok_hand:

Daffie gaat weer eens kijken of er nog verdwaalde biljetten onder z’n matras zijn te vinden…

hè bah

2 likes

Nee, natuurlijk is je mening geen geroeptoeter. Jij geeft tenminste een onderbouwing. :+1::+1:

Mooi of lelijk zegt natuurlijk niets over de waarde/prijs. Dit is geen standaard Speedy maar een volledig keramische DSOTM. Da’s effe wat anders dan een stalen kast van een gewone Pro.

Uitgemolken of niet, het is een technisch vernuftig horloge waarvoor in kleine oplage ook speciale handelingen moeten worden verricht (wijzerplaat en uurwerk). Het is dus een bak geld maar hij is imho niet duur in vergelijking met de andere DSOTM modellen.

2 likes

De adviesprijs is voor mij ook ver buiten de bandbreedte waarin ik normaal iets aanschaf.
Maar goed, als men het er voor betaald dan kan je het Omega ook niet kwalijk nemen. Het is en blijft toch een status dingetje vind ik. Zelfde als een Rolex, Porsche etc.
Kwalitatief zal het best een goed horloge worden.