Omega Speedmaster Date

Heb ik ook. Ik heb de 42mm om gehad, en die paste gewoon niet goed.
Ik heb uiteindelijk een Speedmaster FOIS genomen en die zit met 39mm perfect.

Voor de Submariner (die ik wel mooi vind) je perslucht diepzee duikbrevet. Niet dat ik die heb hoor, ik heb de Casio Duro van zes donnies (6x€10)

Deze witte Speedmaster vind ik erg bijzonder, het is de eerste keer dat ik hem zie. Hij is me helemaal ontgaan. Dit lijkt de ideale Speedmaster voor mij vanwege de datumfunctie en het feit dat hij niet dagelijks opgewonden hoeft te worden. Mijn Speedmaster 3861 heb ik juist opgeborgen in de kluis omdat het kroontje te klein is om hem steeds opnieuw op te winden.

Weet iemand hoe dik deze Speedmaster is in mm?

Optie C

6 likes

Ik kan hem aanraden :slightly_smiling_face:
Opgelegd Omega logo. Mooie maat. Super comfortabele band. Valjoux based uurwerk dat makkelijk te servicen is.

6 likes

Deze al gezien?

Volgens Google 14.3mm

Er bestaat overigens ook een triple date met zilverkleur wijzerplaat.

Foto wederom via Google

1 like

Ik heb zelf voor de zelfde keus gestaan. Ik had bijna optie B gekocht. Tot ik deze tegen kwam. Maar mijn voorkeur heeft dus B

4 likes

En waarom dan geen SpeedmasterTripple date / Day Date van de Omega Speedmaster serie ? De Speedmaster Day/Date vind ik te druk, de dial absoluut minder mooi dan de Date.

Mocht ik ( in mijn ogen ) bijna 3K uitgeven aan een horloge zijn originele box en papieren een must.

De witte Omega Speedmaster Date is ook erg fraai op die grijze band.

1 like

Mooi! Welke referentie is dit?

2 likes

Mooi, schitterend bedoel je ! De grootte, de dial - echt geweldig :star_struck: mooie subdials in reliëf. De bezel op deze is nog geweldig mooi en heeft een mooi shine :sparkles:… lang verhaal kort; mijn holy grail.

2 likes

dit is de 3210.50

Dit is inderdaad nog een hele nette :smiley: . Komt uit 2012, full set en het uurwerk is bij aankoop volledig geserviced. Ik ben er blij mee!

1 like

Goed idee. Zonder datum is hij mooier :wink:

Welke ref is dit?

Dankje!

Ik zou de zwarte kiezen als ik me tot de door jou voorgestelde horloges zou beperken.

Maar zelf zou ik voor de Omega Speedmaster Racing 40mm gaan. Deze week bij Steiner in Maastricht geplaatst, prachtig ding.

2 likes

dat de Speedy vaak kleiner draagt dan de gegeven maat is logisch.

De HB-Sia Speedmaster meet 44.5 millimeter. Right?

Neen; de bezel is 41.5mm

En pak je 'm met de crown guards, dan wordt 'ie pas die 44.5mm

Omega meet de totale kastbreedte voor de Speedmasters, omdat de crown guards integraal zijn aan de kastvorm, daar waar dat vaak juist ‘erop geplakt’ lijkt te zijn.

daarom dragen speedies kleiner.

1 like

Mijne voor de Schumacher editie

Ik heb beiden gepast en heb uiteindelijk de reduced gekozen omdat ik die netter en subtieler vond. De reduced is platter en dunner (voor mijn gevoel), het glas en/of bezel van de date was gebold en dat maakt het erg lomp.

Dit is natuurlijk mijn mening maar ik zou je zeker aanraden ze beiden even te gaan passen.

Ik snap overigens de comment over het “complexere” uurwerk van de reduced niet helemaal. Wat maakt dit uit? De service blijft net zo duur dus wat dat betreft heeft het geen invloed.

Mooiste optie is nog niet genoemd. Ik ben iets bevooroordeeld😋

5 likes