Omega Speedmaster. Hesalite of Sapphire?

Die witte ring bij de sapphire is echt om te :nauseated_face: :face_vomiting:

Dat is mijn voornaamste reden om voor de hesalite te gaan.

En erg nerdy :nerd_face: het komt toch het dichtste in de buurt bij wat echt in de ruimte word gedragen door astronauten. Is het geen apollo dan wel in het ISS. En er zullen waarschijnlijk ook wel sapphire modellen naar boven zijn geweest inmiddels. Maar het idee doet toch wel wat bij mij.

1 like

Heb zelf ook voor deze keuze gestaan. Uiteindelijk zijn het minimale verschillen. Bij de nieuwe versie vind ik het wel gaaf dat de sapphire een opgelegd logo heeft. Vind ik iets mooier.

Ik ben zelf voor plexiglas gegaan. Vond het plexiglas iets warmer ogen en beter bij de stijl van het horloge passen. Het was meer een gevoelskwestie. Het uurwerk is wel mooi om te zien en dat is weer het grote voordeel van de sapphire. Plexiglas krast ook wel wat sneller. Daar moet je wel rekening mee houden. Ik had de eerste dag al gelijk een krasje erop :sweat_smile:
Met een tube polywatch is het wel redelijk weg te poetsen.

Blijft een tof horloge… Echt een iconische klassieker. Succes met je zoektocht!

1 like

Ik zou ook adviseren om ze naast elkaar te bekijken. Heb ik ook gedaan. Hesalite sprong er bij mij gelijk uit. Een veel mooiere look en het glas blend gewoon veel mooier met de kast. Ik merk wel dat ik met hesalite wat voorzichtiger ben. Maar voor mij is het een no brainer: bovenkant (zichtkant) van de kast kijk je de hele dag tegen aan, de achterkant zie je nauwelijks.

1 like

Kijk eens naar de Haselite sandwich 3572.50.00😎

1 like

Ik begreep dat NASA juist bewust voor plexiglas koos vanwege de veiligheid. Omdat plexiglas niet kan versplinteren zoals sapphire. De kleine glasstukjes zouden dan rond gaan zweven en kunnen voor schade zorgen.

1 like

Dat is wel het verhaal ten tijde van het apollo programma, al schijnt dat nooit officieel bevestigt te zijn.

Maar als je op foto’s van de space shuttle vluchten en het ISS kijk dan gaat er vanalles naar boven wat geen plexiglas heeft. Die R.o.1 van andre kuijpers heeft ook gewoon saffier glas. De omega x-33 heeft ook geen plexi en is ook regelmatig boven geweest. Dus er zal ook wel en astronaut geweest zijn die zijn sapphire sandwich mee naar boven heeft genomen.

1 like

Hey Joost, het meeste is al gezegd en het gaat om je persoonlijke voorkeur. Ik heb bewust gekozen voor de handopwinder met saffier caseback en hesalite voor de plaat. Horloges zijn emotie dus volg je gevoel. Als je later toch iets anders wilt, schiet je er met een speedmaster ook niet veel in.

1 like

Ik zou de saphire kiezen omdat ik het uurwerk prachtig vind. Bij het nieuwste model is de kast ook nog eens minder dik dan het vorige model.
Dat was nog wel eens een argument om voor de plexiglas versie te kiezen.

1 like

Hier zijn ongeveer 20 boeken over geschreven maar Hesalite natuurlijk. Krassen komen er sowieso op en de open case back is in dit geval niet echt boeiend :innocent:

1 like

:sunglasses:

@Joost1901, ben je er al uit? :wink:

3 likes

Had beter niets kunnen vragen😏

4 likes

Helemaal eens!

1 like

Op een moonwatch hoort een plexi.

Al die flauwekul over wat hoort of niet moet je negeren. Gewoon kiezen wat jou het meeste aanspreekt.

Heb beide varianten gehad en allebei top.

4 likes

De saffier. Ik heb deze zelf en bevalt prima. Mooie achterkant. De witte ring valt mij het meeste op bij foto’s. In het echt is deze veel minder aanwezig.
En sommige hesalite modellen zien eruit, als de ruit in een oude kip caravan. Dat wil ik niet. Ik haat krassen. :+1:t2:

1 like

Amen

Inderdaad. Echte krassen vallen misschien wel mee, maar heaslite wordt gewoon een stuk doffer dan safier. Leuk authentiek, maar mij stoort het.

1 like

:joy: :joy: :joy:

Ben inderdaad meer van het esthetische en zal me al snel ergeren aan krassen. De pijlen staan op de Sapphire gericht. Dank allen voor de input👍

4 likes

Ik wilde ook graag de open caseback, maar na het zien van die witte ring toch voor hesalite gegaan. Geen moment spijt van.

2 likes

Goeie keus.