Omega Speedmaster HODINKEE 10th Anniversary Limited Edition

Ik heb er geen verstand van, maar de case van de date, triple date, mk 40 en de racing 40mm lijkt me gelijk. Dan hadden ze toch ook de huidige 40mm racing als basis kunnen nemen, om dichter bij het origineel te blijven?

Supergaaf, mooie combi ook met die band :ok_hand:t2:

1 like

De mk 40/triple date/date zijn 39 mm en hebben een VJ 775x uurwerk.

Dat is al fundamenteel anders dan de Lemania in de moonwatch. Dezelfde kast gebruiken zit er dus niet in.

1 like

Hij is gewoon zo’n “influencer” die geld pakt met feitelijk vrijwel niks doen behalve foto’s plaatsen.

Ik vind het triest.

Klopt, alleen is dat niet de bedoeling van Hodinkee. Ze nemen historische modellen maar willen er een eigen draai aan geven, gebaseerd op de voorkeuren van hun lezers (bijv. handopwinder, no date, etc.) In dit geval is de basis het horloge geweest dat Ben Clymer van zijn grootvader heeft gekregen en waarmee zijn liefde voor horloges begon.

Overigens heeft een moderne racing-kast crownguards en heeft dit model dat niet (waarschijnlijk omdat hij dan meer lijkt op de eerste Speedmasters)

Hij is een heel succesvolle ondernemer die eigenhandig één van de invloedrijkste horlogepublicaties uit de grond heeft gestampt. Zijn rol als ‘influencer’, wat dat ook precies moge zijn, komt daaruit voort. Dat hij er in financieel opzicht van profiteert lijkt me geen schande.

Als je bedoelt dat Hodinkee de laatate jaren wel erg commercieel (en daardoor minder objectief) is geworden zijn we het helemaal eens.

4 likes

@Chopin, met name die laatste zin.

Voor iemand die interessante stukjes weet te schrijven en daarmee iets weet te bereiken heb ik respect.

Hodinkee is echter m.i. steeds meer een kritiekloze reclamezuil geworden.

1 like

Inderdaad! Die podcasts op Hodinkee Radio die iedere x weer onderbroken worden met dezelfde ingestudeerde Tudor reclame, het feit dat ze nu AD zijn voor een aantal merken; ik kom er steeds minder.

1 like

Klinkt echt makkelijk!!!

Dat zeg ik niet. Wel dat het overschat en overbetaald is.

Ach ja kritiek is inderdaad makkelijk. Jaren lang free content maken waar andere ´collectors´ maar al te vaak hun voordeel - zo niet winsten - uit konden behalen mag best wel eens uitbetaald worden. Helaas zit er bij de meeste online gebruikers geen besef van hoeveel tijd & energie daar in gestoken werd/wordt. Dat bewonder ik ook het meest in sommige bijdragen binnen dit forum, dus die waarmee andere leden iets inhoudelijks kunnen opsteken, en niet de kortingsacties etc

Respect betaalt de hypotheek dus niet!!
Tussen gratis interessante inhoud en betaalde ergo commerciële content zit een no-mans land dat heel misschien nog door spontane giften zou kunnen worden ingevuld. Maar dan ben ik toch razend benieuwd wie in de huidige horlogegemeenschap een percentage van zijn flippermarges zou willen afstaan aan zijn forum/facebook page.

Ik meen dat je best op bepaalde manieren inkomsten kunt genereren, maar switchen naar een kritiekloze reclamezuil gaat me een stap te ver…

1 like

Ik word er niet echt warm meer van bij Omega of any other brand eigenlijk.

1 like

Vooropgezet dat ik nooit over moderne horloges lees wil ik toch even je betutteling van hodinkee.com als kritiekloze reclamezuil nuanceren, na kort wat te hebben gescrold.
Mijn eerste impressie van dit online magazine is vooral de professionele opzet en selecties - en dan vallen inderdaad sommige lezers buiten de boot, mede door de onderwerpkeuzes, die waarschijnlijk ook bepalend zijn voor een voortbestaan van een dergelijk magazine.
Het recente korte intro/review van de Heuer ‘Carbon’ kan ik niet kritiekloos noemen, en het artikel over het nut van de Tourbillon in polshorloges is, niet in het minst door de ingelaste professionele meningen, komt bij mij absoluut niet aan als reclame, en veel meer als een hommage aan techniek dan aan de commercie.
Hopelijk vind je een ander magazine dat beter aan je voorwaarden voldoet…:neutral_face:

1 like