Omega Speedmaster Mitsukoshi of Rolex Airking?

Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Je moet kiezen en er zijn geen andere opties.

15 likes

Omega heeft voor mijn gevoel een veel sprekendere wijzerplaat

11 likes

Ik zou voor de Omega gaan.
Voor mij de maat 42mm past mij beter dan 40mm
Omega net iets aparter… maar beide erg mooie horloges

3 likes

Ik vind de Omega véél mooier :smiley:

6 likes

Zonder rekening te houden met de rest van de collectie zou ik voor de Airking gaan.
Ik vind de “geknepen” subdials van de Omega niet mooi.

1 like
  • Omega
  • Rolex

0 stemmers

Polletje helpt :+1:

6 likes

Als het tussen deze Omega en een Rolex OP ging had ik het moeilijker gevonden, maar tussen deze twee makkelijk. Die (verschillende) cijfers op de Rolex en dat gekke lettertype van “Airking” maakt dat ik hem echt niet mooi vind. Niet eens een beetje.

3 likes

Voor mij zou het de Airking worden. Heb gewoon niet zoveel met chronografen. Leuk bij een ander… niet om mijn eigen pols. En bij het woord Speedmaster krijg ik altijd een beetje jeuk overal… heb er even eentje gehad; mooi ding… maar gewoon niet voor mij.

2 likes

Lijkt me geen moeilijke keuze…de Airking koop je alleen omdat je geen andere Rolex kunt betalen en je wel een ‘egta Rollie’ om wil…

6 likes

Vooralsnog voornamelijk speedmaster. Verrassend wel.

Omega. Erg mooi deze variant. Ik vind hem wat volwassener dan de airking.

2 likes

Daar is een vintage datejust toch voor?

6 likes

Mijn idee! Niets mis met een Airking :ok_hand:t3:

2 likes

Ik vind de airking 1 van de leukste rolexen. Zou toch voor de Omega gaan, vind ik ook mooi, maar heeft de plus van de chronograaf.

1 like

Ik denk in dit geval de Speedmaster Professional Moonwatch. Toch meer gevoel bij dan de Rolex Airking. Wel twee totaal verschillende horloges.

1 like

Ik vind (en dat is persoonlijk) de wijzerplaat van de Airking helemaal niks. De grote cijfers maken hem voor mij veel te druk. Rolex maakt echt diverse (hele) mooie modellen (Daytona, Submariner, Datejust), maar op de dag dat ze met de Airking kwamen, waren ze dat waarschijnlijk vergeten.
De Speedy is (lees: vind ik) mooier in balans en staat erg hoog op mijn wensenlijstje. Een ‘normale’ Speedmaster Professional vind ik al geweldig, een Mitsukoshi is voor mij nog net wat specialer.

Dus voor mij zonder twijfel de Speedmaster!

2 likes

De omega. Die plaat is echt heel erg tof, wat exclusiever, is te combineren met heeeel veel bandjes en is nog wat goedkoper dan de AK.

Daar komt bij dat ik de AK niet heel mooi vind.

3 likes

Eén van de weinige gevallen waarin ik voor Rolex zou kiezen! :slight_smile:

1 like

Voor mijn gevoel is de airking ook wel goed te combineren met allerlei bandjes.

Zelfs op rubber vind ik hem vet!

16 likes

De mitsukoshi, zonder twijfel.

3 likes