Omega speedmaster moon - hersenkraker over opwinden of in rust

Hallo horlogeliefhebbers en lezers, het volgende wil ik graag even met jullie delen op deze regenachitige dag …Enwel de volgende technische vraag inzake gebruik:
Een nieuwe sm, die van mij uit 2019 (exactly 50 years after) draag en af en toe maar nu nog meer niet dan wel. Is het nu belangrijk om hem wel of niet te dragen (en dus op te winden) in relatie tot slijtage en onderhoud? Uiteraard 5 jaar garantie dus dan denk je wellicht dragen dragen die mooie klok, maar de vraag is of het dus, net als met auto’s en bergschoenen, of niet gebruiken tot buitenproportionele schade leidt tov. wel gebruiken (dagelijks/wekelijks)? Zoals dus bijv. bij auto’s het geval is (kan zijn).
Bij geen gebruik toch slijtage ?
Foto:

NB. erg blij met jullie tips over de straps, ik heb toegeslagen bij gasgasbones en diaboliqstraps Thanx !! HF members. Nu dus een nieuwe vraag… meer van het soort hersenkrakers ; - )

2 likes

Nee, wel kunnen de smeermiddelen op een plek gaan samenscholen. Eens in de paar maanden hem opwinden zal voldoende moeten zijn.

Mijn vraag aan je, heb je dit horloge om in de kast te laten liggen? Of te dragen? En het bandje met die flap sorry het ziet er niet uit.

7 likes

Beide. Dus dragen en in de kast liggen om em af en toe te dragen en in de loop der jaren steeds meer te gaan dragen :slight_smile:

Goede keus met de GGB (SPV2?) , Carl is echt een topvent, de rubberen keeper laat ik persoonlijk achterwege.

Wat is de beredenatie hierachter?

The future is now man. Wellicht wordt je in de toekomst beroofd door een fancy Japanese straatbende en hakken ze je onderarmen eraf met hun tonto omdat je niet snel genoeg was.

Dan zou je willen dat je er meer van had genoten.

7 likes

Oef, dat is een oerlelijke strap. Of komt het door de foto?

3 likes

Ben nog een beetje aan het experimenteren, goede tip.Heb ook gruwelijk mooie straps van Diaboliqs , splinternieuw =>

1 like

in 3D wel gelukkig

basic strap - niks oerlelijks aan in real life : - )

Maar ook de vraag in deze topic is dus niet zo ingewikkeld begrijp ik ?

Je laat nu andere banden zien als diegene die er op zit.

Heb meer mooie klokkies die aandacht nodig hebben …

Maar ook de vraag in deze topic is dus niet zo ingewikkeld begrijp ik ?

Ben nog een beetje aan het experimenteren, goede tip.Heb ook gruwelijk mooie straps van Diaboliqs , splinternieuw =>

Gewoon in de kast laten liggen,en als je hem dagelijks gaat dragen een beurtje laten geven.

Dus aan het puzzelen met straps, hihi en mijn vraag, kan je daar wat info over geven ?

yes ! SPV2 knap gezien

Mijn spv1 zegt hallo

1 like

Top! gear ! :slight_smile:

1 like

Dat is juist mijn vraag, hoezo beurtje geven !? Never change a working system… (beurtje kost 300 a 500 euro ofzo ?)

1 like