Omega speedmaster moon - hersenkraker over opwinden of in rust

Mooie discussie in het verlengde hiervan…is een winder goed of slecht voor een automaat ? ;:slight_smile: :nerd_face:

Winder is onnodig, gewoon de automaat pas weer bij gebruik een slinger geven.

Het gaat om de theoretische technische vraag " slijtage bij niet dragen " Jouw vraag en eigen antwoord erop slaat de plank echt mis !

zie reactie Maarten030…lijkt me beter dan elke 5 jaar 600 euro te droppen ! ; - )

NB. zo velen ff van een reactie voorzien, waar zit de knop “topic sluiten” ? Oja reageren kan nog steeds. vooral over de techniek is de bedoeling.

Het lemania caliber wat in de omega zit is zo goed dat het helemaal niet uitmaakt of je het een paar jaar laat liggen, het blijft het onder alle omstandigheden doen.:+1:

Klopt. Geen slijtage. Ik zeg lekker in z’n doosje laten, kan ie ook niet slijten. :+1:

Voor antwoorden op de vragen over wel of geen onderhoud verwijs ik naar de zoekfunctie van het forum want er is al zo ontiegelijk veel over geschreven. :v:

Ben je er al uit waar de ‘sluit dit topic’ knop zit?

2 likes

Kan je doen weet niet als dit bij elk horloge goed gaat kan ook kapot gaan maar als je onderhoud niks vind kan je better een quarts koopen

Jij gaat vast veel vrienden maken op dit forum :wink:

Ook nog wat opbouwende kritiek. Het is een optie om te zeggen dat de ander verkeerde aannames doet, maar je zou daarnaast ook kritisch naar je eigen stijl van communiceren kunnen kijken.

4 likes

Zou zeker hem in een winder doen van rond de 600 euro .

1 like

Ook voor dit uitgekauwde onderwerp verwijs ik naar de zoekfunctie

1 like

:ok_hand: :+1: :facepunch:

1 like