Omega Speedmaster of Heuer Autavia

Hallo mede forumleden, ik ben op zoek naar een nieuw horloge en ik twijfel erg tussen de Omega Speedmaster Moonwatch (€ 5.000) en de Heuer Autavia (€ 4.750). De Heuer heeft wel een datum weergave en de Omega niet. Die wordt dan een stuk duurder. Wat is jullie advies qua kwaliteit, onderhoud en duurzaamheid.?

8 likes

Welkom op het forum. Luxe keus. Als forumlid zou ik voor de Heuer gaan. Ik heb de Speedmaster al zo vaak gezien. Het zijn beide tophorloges.

5 likes

Geen twijfel, de Heuer.

2 likes

Ik vind de Heuer prachtig maar de bracelet is mij te bling bling.

Ik vind de Speedmaster een stuk platter en comfortabeler.
Maar 5000,-?? Kijk eens bij William wien watches, of Crownguard.

1 like

Zoals @RobinH al zei, een speedmaster van €5000? Denk dat je via het grijze circuit een stuk goedkoper gaat zijn

@Redwatches is een super adres voor een speedmaster.
Persoonlijk mijn voorkeur.
Mvg. Bertjan

4 likes

De Autavia maar niet aan de hoofdprijs.

De Speedmaster vind ik veel mooier en is nog goedkoper ook. En die draagt ook zeer comfortabel.

Denk dat alles via het grijze circuit goedkoper zal zijn als bij de juwelier. Ik vind het alleen wel prettig, mocht er iets mee zijn, dat ik zo de winkel in kan lopen voor service. Dat heb je in het grijze circuit niet lijkt mij? Juweliers hanteren de catalogus prijzen en deze is toch echt 5k. Neem aan dat ik er wel wat af kan krijgen, lijkt mij. Maar ik lees weinig over de kwaliteit van beide merken. Alleen wat jullie voorkeur heeft.

Zou voor de heuer gaan! Speedmaster vind ik prachtig maar komt onderhand wel een beetje me neus uit. Als je die kiest hoeft die trouwens niet meer dan 3750 te kosten.

En datum… wat moet je in hemelsnaam met de datum? Op de horloges die ik heb met datum stel ik m nooit in omdat ik dan toch altijd op mijn telefoon moet controleren of die wel klopt. Korte maand / lange maand / schrikkeljaar / even stilgevallen…

Ik zou absoluut voor de Heuer gaan! Stuk leuker!
Sorry met beide uurwerken geen hands on ervaring maar van wat ik gelezen heb doen ze niet voor elkaar onder…

2 likes

De heuer heeft een datum :upside_down_face::sunglasses:

De Heuer!

2 likes

Ik zou voor de Autavia gaan…origineler dan de Speedy. Maar beiden zijn natuurlijk geweldig. Succes met je keuze. :+1:

2 likes

De Speedy is een dijk van een klok maar ik zou ook voor de Autavia gaan.

Groeten,

Noel.

Speedy is een tijdloze klassieker, kan op metaal kan op leer. Heel fijn en dun om de pols.

Die autavia (heb hem zelf aangepast) valt enorm dik uit, moet je toch al iets bredere polsen hebben mijns inziens.

Zelf de keuze maken waar je hart van sneller slaat… ik heb hem geweigerd bij de juwelier omdat hij te groot/dik was die heuer, maar blijft een mooie klok!

1 like

+1 voor de Autavia. :ok_hand:

2 likes

Qua kwaliteit zullen ze niet voor elkaar onderdoen…Daar zou ik me dus niet te druk over maken…wil je kwaliteit zonder zorgen, zonder onderhoud, die een stootje kan hebben en ook nog eens altijd op tijd loopt, koop een G-Shock…

Een grijze handelaar geeft ook service en maakt wss gebruik van de zelfde horlogemakers als de juwelier…
Bij William Wien krijg je gewoon garantie en worden problemen, áls die zoch voordoen, keurig opgelost…

Welke Speedmaster heb je op het oog? Hesalite of Sapphire Sandwich?

Qua keuze zou ik het niet weten…Speedmaster heb ik al een jaar of 10…Autavia, prachtig, maar duur…wat de Speedy inmiddels ook is overigens.
Speedy zie je hier veel, maar in het wild een stuk minder! Autavia nooit oz opgelet…die zie je hier niet…en in het wild ook niet. Is het belangrijk wat anderen vinden btw?h

Beide passen en kiezen wat je het beste gevoel geeft…voor die €250,- zou prijsverschil geen doorslag moeten geven…

1 like

Haha, ik zou niet kunnen kiezen… :scream:. Gelukkig heb ik de speedy al en die is echt geweldig. Maar de Heuer zal dat ook zijn. Je kunt het dus niet verkeerd doen, zeker niet op de door jouw genoemde criteria, dit zijn beide toppers. Kies op gevoel (en je portomonnee… :wink:), de datumfunctie rechtvaardigd immers het prijsverschil niet…

Grijze dealers halen hun waar ook bij een AD en als je erom vraagt van een NL AD. Maar voor de garantie moet dat niet uitmaken, die geeft Omega (of TH).

Succes met dit enorme (luxe) probleem!