Omega Speedmaster of Heuer Autavia

Voor de volledigheid ook even een speedy op leer… :yum:

1 like

Dit is toch een keuze tussen handwinder en automaat? Dat, samen met de datum, zou mij zeker richting Heuer sturen.

Deze.

2 likes

SKX007 van Seiko is mijn advies!

11 likes

Zeker de sapphire. Hesalite vind ik te krasgevoelig. Moet ze beide ook naast elkaar aan zien hebben. Morgen naar Eugene van Baal en dan passen. Daarna kijk ik dan wel waar ik het aanschaf.

Maakt mij niet uit wat andere er van vinden maar het gaat er mij meer om wat de verschillen qua kwaliteit etc zijn. Maar zoals ik hier lees, doen ze niet voor elkaar onder.

Ja
Maar ook chronometer, waterdicht, saffier (waarschijnlijk) versus eehhh dat allemaal niet

Zoek het even uit want, met een Rolex kan je bijvoorbeeld overal ter wereld een AD binnen lopen wanneer er problemen zijn binnen de garantie. Ongeacht grijze- of AD. Als het maar een echte is :wink:
Bij Breitling moet bijvoorbeeld wel de garantie kaart invuld zijn door een AD, maar deze is vervolgens weer wel overdraagbaar.

De Heuer graag.

Ik vind de wijzerplaat erg uitgebalanceerd en spreekt mij dus erg aan.

Het uurwerk is manufacture dus nog een pre.

Heb zelf een panda Autavia in gedachten als alternatief voor de inmiddels behoorlijk in prijs gestegen Speedmaster Apollo 11 35th anniversary.

1 like

Als je een datum wil en de Speedmaster eigenlijk mooier vindt, kijk dan eens naar een zogenaamde Mark 40 speedmaster (3520.50). Is een triple date Speedmaster in een hele fijne draagbare maat. Voordeel is dat deze ook nog eens een stuk goedkoper is dan een nieuwe Speedmaster.

De Heuer ziet er up front beter uit maar is dik.
De speedy draagt comfortabel en is een klassieker.
Tja, wat doe je dan :thinking:
Op de lange duur zou ik voor draagcomfort kiezen
want zo’n bom aan je pols daar heb je snel genoeg van.

Speedmaster every day of the freaking week :sunglasses::+1:

1 like

Welkom Sjoerd! Is dit jouw eerste ‘kostbare’ horloge dat je aanschaft? Zo nee, wat heb je nog meer in de verzameling?

Wat betreft duurzaamheid denk ik dat niemand hier een antwoord op kan geven. Ik ben al blij dat er niet gevraagd word welke het beste z’n waarde behoud :slightly_smiling_face:

Je kan geen slechte keuze maken in dit geval.

Ik zou kiezen voor de Speedmaster. Ook al zie je ze op het forum erg veel langs komen. Op straat zie je ze nauwelijks.

De Heuer vind ik te groot en lomp ogen. Het lettertype op de bezel vind ik ook niet mooi.

Kies vooral wat je zelf mooi vindt!

Haha same here!

De vaak gehoorde kreet hier “dat iedereen een Speedy heeft” vindt ik overigens onzin!
Ik heb er nog steeds geen een gezien in het wild!
(Wel Rolexen!) :innocent:

2 likes


:sunglasses::+1:

12 likes

Naar kwaliteit toe denk ik niet dat er echt veel verschil zal zijn tussen deze beide horloges…

Dan kun je enkel nog kiezen welk horloge je het meeste aanspreekt en voor mij is dat de Moonwatch double sandwich maar op staal…

Omega.

Omega moonwatch

Laat eens weten hier of NA topic wat het is geworden en waarom je er specifiek voor gekozen hebt :call_me_hand:t3: Altijd aangenaam te weten

1 like

Gezien de looks van de Heuer valt die meer in de categorie Omega Seamaster Planet Ocean. Die kun je ook overwegen. Die is dikker dan de Speedmaster en wat grover. Maar aan jou!

imageimage

2 likes

Het maakt niet uit. De ene dag wil je de ene en de andere dag weer die andere. En vandaag vind ik de Heuer mooier.