Omega Speedmaster of Heuer Autavia

Het is echt een dikke klatser! Bam! :ok_hand::beers:

1 like

Grijs al voor 3k, dus heel bereikbaar voor het grote publiek. Vandaar dat je ze ook zoveel ziet.

1 like

“Het grote publiek”
Hou toch op met die napraat onzin: dat grote publiek van jou draagt een Diesel van €150; geen Omega!

Hoewel populair op het forum heb ik nog steeds geen enkele Speedmaster in het wild gezien!

8 likes

Ik eigenlijk ook niet

1 like

“Het grote publiek” herkent een Speedmaster inderdaad überhaupt niet. Dat is wat mij betreft overigens een extra voordeel aan de Speedy. Onder de radar, maar gewaardeerd door de kleine groep mensen met een passie voor horloges.

4 likes

Een leuke oplossing voor je keuze-stress:

Koop een Speedy en laat er een Panda van maken met originele Omega onderdelen. Dunner dan de Heuer en met een goed te servicen uurwerk.

2 likes

Precies!
Je slaat de spijker op zijn kop!!! :smiley:

1 like

Wederom volg ik je niet. Een sub zie je bijvoorbeeld heel veel vaker dan een speedy en een sub is zelfs 2x zo duur. Een speedy is veel meer een liefhebbershorloge.

Behalve two tone subs dan, die zie je wel heel weinig bij “het grote publiek” maar dat komt denk ik omdat ze zo enorm lelijk zijn.

2 likes

Meer dan een sub? Volgens mij zijn dit ‘gewoon’ de twee meest verkochte luxe modellen. Waar is dit statement op gebaseerd?

2 likes

Of er zijn meer Rolex liefhebbers. :clown_face::tumbler_glass:

Just a wild guess :innocent: Sub publiek is meer extravagante en vind het prachtig hun hebbeding te showen ?..
De speedy daarentegen verblijft veilig in de horlogebox…

Weet niet … speedy’s zijn reuze fotogeniek maar vaak minder aan de pols… :sneezing_face:

De mijne zit altijd om mijn pols! :sunglasses:
Mijn collega’s, vrienden en familie kenden het horloge overigens óók niet!

Vind dat wel prettig; verder blijft de Speedy door zijn ingetogen design sowieso onder de radar en heeft het -ondanks de fantastische afwerking- geen luxe kijk-mij-nou uitstraling! :slightly_smiling_face:

Dat gezegd hebbende moet iedereen vooral dragen wat ie wil: bling, goud, 2-tone, dikke Breitlings of Rolexen of een briljant afgewerkte GS: geniet er vooral van! :blush:

Meer dan een sub is niet wat ik schreef. Wat ik schreef was een reactie op de stelling dat je de speedy zo vaak bij “het grote publiek zou zien” vanwege de “lage prijs.” Dat is mijns inziens niet zo. Onder liefhebbers is de speedmaster wel populair maar “bij het grote publiek” zie je ze niet echt en worden ze ook niet herkend. Een sub zie je bijvoorbeeld veel vaker voorbij komen en is meer van het " grote publiek" dan een speedy en de sub is ook nog eens duurder.

Waar ik eea op basseer vraag je? Op mijn ervaringen, mening en gevoel. Lijkt mij een open deur.

Iemand anders in dit topic schreef het ook mooi:

““Het grote publiek” herkent een Speedmaster inderdaad überhaupt niet. Dat is wat mij betreft overigens een extra voordeel aan de Speedy. Onder de radar, maar gewaardeerd door de kleine groep mensen met een passie voor horloges.”

3 likes

Dat zou zeker kunnen. Mijn gevoel is sowieso dat er meer rolexen verkocht worden dan omega’s. Dat is denk ik ook omdat rolex voor veel mensen, liefhebbers maar vooral ook bij de niet liefhebbers/verzamelaars, het ultieme merk qua horloges is. Ik denk dat geen enkel ander merk de groep van niet liefhebbers/verzamelaars zo aanspreekt als rolex. Voor mijn gevoel denkt iedereen die zichzelf wil trakteren op een mooi horloge al heel snel aan een rolex.

Om de pols zal een Speedy er heel anders uitzien als de TH. TH is groter, dikker en geeft een meer blingbling gevoel. Je moet er van houden en er ook ermee weg kunnen komen.

De Speedy… Tja. Altijd goed!

Mijn keuze is dus de Speedy, maar ik begrijp best dat anderen voor de TH zouden gaan. Zoals ik zei, totaal anders qua gevoel. Ben wel benieuwd waar de keuze is geworden!

Ah, daar ben ik het helemaal mee eens. Denk dat Rolex inderdaad de voor de hand liggende aankoop is voor ‘het grote publiek’. Dat publiek gaat denk ik ook minder snel voor een (chrono-)complicatie. Qua uiterlijk is de sub veel cleaner.

1 like

Heb beide gehad. Maar de speedy draagt kleiner en dat vond ik fijner. Bovendien is het 1861 uurwerk makkelijk en relatief goedkoop te servicen, het Heuer02 uurwerk zijn nog niet veel horlogemakers bekend mee waardoor ‘ie wellicht over 7-10 jaar naar TH mag en dat is wat prijziger. Ook moet dat kaliber zich natuurlijk nog bewijzen, hoewel ik verwacht dat de kwaliteit prima stand houdt.

Ik ben daarom voor de speedy gegaan en heb de Autavia verkocht. Maar het blijft licht knagen, blijft echt een prachtig horloge!

5 likes

Niet alleen in de dikte een behoorlijk verschil zeg, met beiden 42mm diameter.

Klopt, foto vertekent enigszins maar speedy is gewoon subtieler. Autavia is qua totaal formaat goed te vergelijken met bijv. een Seadweller Deepsea.