Dat snap ik. Nogmaals, stiekem vind ik het wel gaaf maar dat komt vooral door de goodies die erbij zitten. Maar dat had inderdaad ook in een doos gekund welke een kwart van deze is. Overigens begreep ik van Jaap dat ze waarschijnlijk gaan stoppen met deze doos.
Proficiat! Geweldige aanwinst.
Pas in het echt komt de schoonheid en bedriegelijke eenvoud volledig tot zijn recht; foto’s doen de Speedy tekort vind ik
Ik heb hem ook -de doos en uiteraard de klok- en vind het inderdaad een belachelijke verpakking.
Maar …er gloort hoop, misschien wordt het ooit wel een sought after editie.
mooie aanschaf. veel plezier er mee
Kon je het niet laten😉
Hoi Ron, nee erg hè.
Ik wist ook pas bij mijn derde Seiko MM300 dat ik hem misschien maar eens moet houden.
Jij nog steeds de gelukkige bezitter van het onderwerp van onze eerste ontmoeting. ?
Mooi, mooi, geniet er van,
Haha mooi, ik draag hem met veel plezier👍
Fantastisch horloge, zelf twee gehad maar dat waren beiden plexiglas-uitvoeringen. Mijn volgende wordt zeker ook een saphire sandwich.
Geniet ervan!!
Gefeliciteerd, wordt er zelf ook steeds enthousiaster over. Op welke plaats komt deze nu in je collectie?
Prachtig horloge. Deze hoop ik ook ooit te bezitten, alhoewel ik de keuze voor de dichte of de glazen bodem wel een moeilijke vind, maar ik neig naar de glazen bodem.
Is er veel verschil qua look tussen de hesalite en de saffier?
Staan beide glaasjes even gebold?
Het nadeel van saffier is de witte rand op de wijzerplaat.
En jammer dat er geen logo in het glas zit.
Proficiat! Wat mij betreft één van de meeste veelzijdige horloges met een hoog draagcomfort.
Nu nog een dubbelshot van de beide Masters.
Mooie aanwinst maar mijn grail blijft toch de Mark 2.
Genieten van je aanwinst
Felici, deze blijft een topper.
Mijn ervaring is dat het een zeer betrouwbaar horloge is en de tijd goed houdt.
Opwinden doe ik eens per dag/twee dagen tot het niet meer verder kan.
En helaas heb ik teveel geflipperd om te weten wanneer een regulier onderhoud moet worden verricht ;-). Ik heb wel een keer een onderhoud laten doen aan een exmeplaar dat ik kocht en het nodig had. Er moest zelfs een nieuwe wijzerplaat in omdat deze schade had. Dit kwam waarschijnlijk omdat de vorige eigenaar er mee zwom… Maar dat was nog te overzien. Ik geloof iets van 500 in totaal.
Heel veel plezier met deze topper!!!
Als er in mijn geval al sprake is van een collectie, dan op de eerste. Maar dat geld bij mij voor elke NA, die draag ik dan het meest. Over een paar maanden kan ik waarschijnlijk beter antwoord geven op je vraag…
Die “witte” melk-achtige rand om het glas wordt over het algemeen als een nadeel beschouwd. Mij valt het eigenlijk niet zo op en ik waardeer de extra bescherming tegen krasjes.
Volgens mij is het Heselite glaasje iets boller. De ronding aan de zijkant is bij de “Sapphire Sandwich” iets minder prominent. De uitvoering met Heselite is natuurlijk gelijk aan het origineel. Dat maakt het nog toffer.
Dat was inderdaad wel leuk geweest, maar niet onoverkomelijk!