Ja, op HF of marktplaats voor mijn part koop je een Mark 2 voor 1.800 euro maar dan krijg je geen twee jaar garantie en niet de (bijna) zekerheid dat het horloge origineel is. Ik vind 2.700 euro bij een vintage horlogewinkel een normale prijs hoor. Het komt hier de laatste tijd nog weleens voor dat een nieuw lid vol trots z’n pre-moon of vintage SM300 laat zien en er dan achter komt dat hij samengesteld of nep is. Zit je lekker met je koopje.
Zie dit nou echt vrijwel nooit…
Ik zou mijn Mark II eerlijk gezegd nog liever kopen bij een enthousiast op HF die er veel van af weet dan een dealer. Vaak genoeg dat dealers ook niet open en eerlijk zijn over de originaliteit.
Wat betreft kopen op HF heb je gelijk, daar ging ik te kort door de bocht. Ik bedoelde de vergelijking tussen onderhandse verkoop op bijvoorbeeld Marktplaats en de verkoop bij juweliers / vintage horlogezaken.
Wat betreft die PreMoon en SM300 hier op HF, dat zijn twee voorbeelden van afgelopen maand.
Maar waar je nou ook koopt, het is belangrijk dat je zelf kritisch bent en je eigen onderzoek doet. Dat geldt ook voor chrono24 en voor de juwelier om de hoek.
Nu je het zegt kan ik me die SM300 weer herinneren, die in het Omega topic.
Dat is toch lichtelijk overdreven. Wanneer de revisie bij Omega zelf gebeurd is, dan krijg je alle originele onderdelen er gewoon terug bij en dan gaat er volgens mij niks van de verzamelwaarde af.
Voor jou persoonlijk misschien wel, maar mij lijkt wanneer de originele onderdelen meegeleverd zijn, de verzamelaarsgemeenschap dit prima accepteert.
Wanneer er een rekening van revisie bij omega bij zit, is die garantie er toch ook? Kan je volgens mij nog steeds onder de 2000 vinden.
“Wanneer er een rekening van revisie bij omega bij zit, is die garantie er toch ook? Kan je volgens mij nog steeds onder de 2000 vinden.”
Ik kan niet veel vinden, de sales corner hier had enkele exemplaren, echter deze waren niet helemaal perfect. Dan geef ik liever iets meer uit en heb wellicht meer plezier.
Ik heb een vintage hart dus vanuit die context mijn advies. Kies een stuk dat zo authentiek mogelijk is of koop iets moderns, wellicht een re-issue model.
Fors opgemaakt of gerestaureerd gaat irriteren bij de meeste van ons, doorverkopen is vaak moeilijk. Ik heb zelf al zeker 596 keer gezegd dat ik iets nooit meer zou verkopen, dat kan jou ook gebeuren
Gr. Roel
“Your mileage may vary”. Ik ken veel mensen die weinig of niets terug hebben gekregen uit Bienne (behalve het horloge natuurlijk )
Navraag leerde dan dat Omega radioactieve materialen niet terug wil (of mag) sturen (wijzers en platen met tritium of radium). Er zijn ook mensen die beweren dat ze die zaken wel terugkregen. Ik vermoed echter dat de horloges door de juwelier dan niet naar Bienne zijn gestuurd maar naar een lokaal geautoriseerd service center.
Originele onderdelen bijleveren is inderdaad een pré, maar krijg de originele kast maar eens terug na een polijstbeurt.
Ik heb hier een paar foto’s:
Photo credit by seller.
Ik ben nog niet uit, maar denk dat ik toch extreem geïnteresseerd ben.
Mooi! Het uiterlijk van de kast correspondeert niet helemaal met dat van de wijzers en de dial qua verweerdheid. Lijkt dus op een opnieuw opgemaakte kast.
Kost dat?
Het is in der daad opgemaakt, maar na paar maanden dragen zal dat weer een andere “case” zijn.
Ik wil hier geen prijzen noemen. Laten we zo zeggen, duurder dan 2K.
Meer dan 2700 stond in het topic
Vind ik wel tamelijk veel. Bij W&V kost zoiets toch een stuk minder, ook in goede staat.
Wil jij verkopen? Graag alles andere via PM.
Ja da’s wel een mooie hoor. Op basis van de staat denk ik inderdaad dat de kast opnieuw opgemaakt is, maar wel netjes gedaan met een lapping machine. Mooie gelijkmatige gele patina op de plaat en wijzers. Ik denk wel dat de centrale secondenwijzer ooit vervangen is. Ik vind de prijs aan de hoge kant, maar ook weer niet belachelijk.
Is met 2 jaar garantie, kan ik hem binnen 15 dagen terugsturen als patina mij toch niet bevalt. Volgens dealer alles perfect, werkt zoals het moet.
Misschien heb je hier nog wat aan…https://www.fratellowatches.com/omega-speedmaster-buyers-guide-part-1/
Het lijkt erop dat de ts zijn vraag als beantwoord ziet, en ik heb de zelfde vraag dus maar even hier plaatsen:
Ik krijg van een buitenlandse verzamelaar een vintage Mark II aangeboden. Ik ben geen Speedmaster kenner , maar heb wel in het verleden een mooi klokje voor een nette prijs van dit contact gekocht, dus in mijn ogen betrouwbaar. Ik heb nog nooit een Mark II gehad en weet niet of het een blijver is, maar wil graag eens proberen.
Wie kan me meer vertellen aan de hand van deze (matige) foto’s: zou volledig origineel moeten zijn, cal 861; uurwerkfoto’s ondanks herhaalde vraag nog niet ontvangen.