Omega Speedmaster Professional Mark II ondersteuning bij aankoop gezocht

Ziet er uit als een goeie! Kast niet gepolijst en nog met mooi ‘boogje’, mooie patina.

1 like

Glas is vrijwel zeker vervangen. Mineraal, en zeker zo “exposed”, krast als een malle. Lijkt me ook een opgemaakte kast, als ik kijk naar hoe het achterdeksel er uit ziet. Oude krassen zijn door de satinering nog zichtbaar, en de overgang naar het gepolijste deel is niet haarscherp.

Maar mooi is-ie wel. :wink: En mijn Datejust uit '69 is ook als nieuw her-opgemaakt… Zit er zelf helemaal niet mee. De krassen die gaan ontstaan, zijn van jezelf.

1 like

Ik vind de foto’s nogal vertekenen. Maar de kast ziet er goed uit, de verhoudingen kloppen, of deze opgemaakt is of niet, kan je zo niet zeggen. Achterdeksel is zeker vers gepolijst.
De band heeft redelijk rek en lijkt verbogen te zijn. Maar dat kan ook aan het licht liggen.
De kleine wijzer bij de chronofunctie lijkt niet op de 12 te zijn. Mijn horloge is terug bij de dealer, vanwege hetzelfde probleem. Al gebruik ik de chrono functie, loopt de wijzer iets aan.
De hoofdwijzers lijken veel witter dan op basis van de dot’s op de wijzerplaat zou verwachten. Wellicht zijn ze vervangen. Ik kan niet goed zien, maar de vulling lijkt niet egaal te zijn.

Is een kwestie van prijs, maar een beurt zou ik in elk geval incalculeren.

P.S. Mijn vraag was i.d.d. beantwoord en ik vind het goed, als we hier dit soort vragen verzamelen. Wellicht met prijsinfo.

1 like

Dank voor de info, heren. En dank voor de toestemming om hier meer vragen over MkII Speedies te verzamelen, @Penzes :wink:

Foto’s zijn inderdaad niet duidelijk, maar er zijn nog veel verzamelaars die hun foto’s met een antieke gsm maken. Kast zou zeer licht opgemaakt zijn, maar zeker niet flink gepolijst.
Wat prijs betreft; ik dacht dat deze in verzamelaarskringen, afhankelijk van conditie, voor 1500,- a 1800,- gingen? Zijn vraagprijs ligt iets hoger, terwijl ik hem ken als iemand met ‘vriendelijke’ prijzen. Zit ik hier fout qua prijs of kan dit nog een bijzondere ref zijn of iets dergelijks?

Dar blijft een lastig punt. Ik heb een vergelijkbare range in m’n hoofd voor de prijs onder verzamelaars (vintage dealers zijn vaak veel duurder, maar soms heb je dan ook een recente service en garantie). Maar dat soort prijzen bewegen natuurlijk ook. Het zou kunnen dat het iets omhoog is gegaan de laatste jaren vanwege het uitkomen van de nieuwe MkII. Het lijkt me sterk dat het een bijzondere uitvoering is - ik zou (op de 18k gouden na) ook zo een twee drie niet weten of er überhaupt een bijzondere versie van was. De racing dial is misschien iets zeldzamer, maar dat was het dacht ik wel?

1 like

Als nog service erbij zou moeten, zie mijn opmerking over de subwijzer voor de uren, dan vind ik het niet echt een koopje voor meer dan 1800. Service ergens tussen 300-450EUR, met wat onderdelen erbij. :wink:

1 like

Ik zou persoonlijk voor een puntgave Mark II (originele wijzers, niet gepolijst etc.) met stalen band die net full service heeft gehad gerust 2.000 euro betalen. Dat zijn ze echt wel waard momenteel.

De Mark II hierboven ziet er wat mij betreft goed uit. Het glas is vrijwel zeker een keer vervangen maar dat zou mij niet zoveel boeien. De wijzers zijn wel erg wit en lijken me dus niet origineel. Dat is wat minder maar zou voor mij ook geen showstopper zijn. Ik lees hierboven ook dat de achterkant gepolijst zou zijn, dat lijkt me sterk. De achterkant van de Mark II staat erom bekend dat het logo helemaal vervaagd raakt door het dragen, denk dat die gladde achterkant daarom gewoon door het dragen komt.

Als het horloge meer dan vijf jaar geleden onderhouden is zou ik een servicebeurt incalculeren. Dan zou ik zo rond de 1.500 - 1.750 euro betalen voor dit horloge.

1 like

Ik denk dat jij met de 2K nog aan de lage kant bent voor een horloge, zoals hierboven beschreven. Ik zou voor zoiets meer dan 2K voor over hebben.

Wat ik bedoelde met de case back, dat de schuine randen helemaal kras vrij lijken te zijn. Dus opgemaakt in mijn ogen. Dit is ook zeker het geval voor de case, al is het licht gebeurd. In mijn ogen, om dit te kunnen beoordelen, heb jij foto’s loodrecht van boven. Pas dan kan je de verhoudingen enigszins beoordelen.

1 like

Ik blijf erbij; volgens mij een volledig origineel exemplaar. Bij een gepolijste verlies je altijd wat van de boog in profiel. Kast nog dik aan voorzijde links en rechts. Randen waren fabrieksaf niet zo scherp.

Casebacks bij deze mk2s zijn erg glad en zien er altijd erg gepolijst uit. Door dragen vervaagt de afbeelding ook.

Zou natuurlijk wel in handen moeten hebben om helemaal zeker te zijn.

1 like