Omega Speedmaster Professional (met probleem)

Bij mij komt het gevoel nu naar boven dat je straks een gerepareerd horloge hebt voor de nieuwprijs.
Ik was niet akkoord gegaan.

Erg vervelend! Máár: de consumentenwet geeft aan dat bij een product, zoals b.v. een tv, wasmachine, maar ook een horloge (ongeacht de aankooprijs) die binnen garantie defect raakt… de verkoper (hier Schaap & Citroen) de kans krijgt om het product 2 keer te laten repareren! (al is het product slechts 1 week oud)

Dus om direct een ander (nieuw) exemplaar te eisen, is niet volgens de consumentenwet, alleen uit coulance had men bij S&C een andere Speedmaster kunnen geven; was wel netter geweest, maar men was het niet verplicht.

Alleen dat die verkoper het niet zag én er volgens mij nogal makkelijk mee was, verdient geen schoonheidsprijs, de Speedmaster is immers geen Lorus klokje van €50!

Ik ga er wel van uit dat de Speedmaster in België goed nagezien wordt, daar het imago van Omega er mee geschaadt kan worden.

Succes met de Speedmaster Pro!

Ooit wil ik ook een Speedmaster Pro in de originele uitvoering of die anniversary uitvoering, ik dacht die uit 2009.

Deels mee eens, daarom ben ik ook akkoord gegaan. Maar waar ligt de grens? Stel ik was naar buiten gelopen en ontdekte het na 1 of 2 uur en was daarna meteen terug gegaan. Had ik het dan ook moeten accepteren? Het is in dit geval erg lastig een grens te trekken. Het horloge was bij het afleveren aan mij reeds defect. S&C heeft ook de verantwoordelijkheid om mij een in eerste instantie een goed horloge te leveren. Dat hebben ze niet gedaan. Het is niet zo dat het pas na een paar dagen defect is geraakt. Ik ben alleen zo stom geweest om het niet meteen perfect te controleren. Maar ik denk dat daar wel een belangrijk verschil ligt. Als het kapot gaat na een paar dagen en het was in eerste instantie goed dan vind ik dat de winkelier geen schuld heeft en zou ik er meer begrip voor hebben als ze het willen repareren. Maar nu was er reeds een klein defect toen ze het aan me verkochten. Dan moet je als winkelier ook schuld bekennen en je fout goedmaken door een nieuwe te leveren. Althans dat is mijn mening nu ik er wat langer over heb kunnen nadenken.

LeoZ Schreef:

Erg vervelend! Máár: de consumentenwet geeft aan
dat bij een product, zoals b.v. een tv,
wasmachine, maar ook een horloge (ongeacht de
aankooprijs) die binnen garantie defect raakt…
de verkoper (hier Schaap & Citroen) de kans krijgt
om het product 2 keer te laten repareren! (al is
het product slechts 1 week oud)

Dus om direct een ander (nieuw) exemplaar te
eisen, is niet volgens de consumentenwet, alleen
uit coulance had men bij S&C een andere
Speedmaster kunnen geven; was wel netter geweest,
maar men was het niet verplicht.

Alleen dat die verkoper het niet zag én er volgens
mij nogal makkelijk mee was, verdient geen
schoonheidsprijs, de Speedmaster is immers geen
Lorus klokje van €50!

Ik ga er wel van uit dat de Speedmaster in België
goed nagezien wordt, daar het imago van Omega er
mee geschaadt kan worden.

Succes met de Speedmaster Pro!

Ooit wil ik ook een Speedmaster Pro in de
originele uitvoering of die anniversary
uitvoering, ik dacht die uit 2009.

Beste Joost, 1. Verwijt jezelf vooral niks. Het is weird om na ruim overwegen een hap geld uit te geven, helemaal blij te zijn en dan erachter te komen dat je trotse klok niet deugt! Dat doet pijn. Ik spreek uit ervaring met Tag Heuer. Koop ik NOOIT meer. 2. Schaap had er beter aan gedaan direct een andere aan te bieden. Dan had jij hier de loftrompet over hen geschald. Was je je volgende klokje daar ook gaan kopen en was er positieve recommandatie op gang gekomen. Voor S&C veel meer waard dan hetgeen zij nu veroorzaken. 3. Vertrouw erop dat t goed komt. Straks heb je hem weer om en controleer je nauwkeurig of ie naar behoren werkt. Doet ie dat dan drink je er een goed glas op (of zoiets…) en doet ie het niet dan adviseer ik je richting S&C het vertrouwen in dit exemplaar op te zeggen. Lange stiltes laten vallen en de shopmanager vragen … Maar zover komt t vast niet. Ben erg benieuwd naar je vervolg!! Hgr jaegersk

LeoZ Schreef:

Erg vervelend! Máár: de consumentenwet geeft aan
dat bij een product, zoals b.v. een tv,
wasmachine, maar ook een horloge (ongeacht de
aankooprijs) die binnen garantie defect raakt…
de verkoper (hier Schaap & Citroen) de kans krijgt
om het product 2 keer te laten repareren! (al is
het product slechts 1 week oud)

Wist ik niet. Weet wat geleerd. (tu)

JvB Schreef:

Deels mee eens, daarom ben ik ook akkoord gegaan.
Maar waar ligt de grens? Stel ik was naar buiten
gelopen en ontdekte het na 1 of 2 uur en was
daarna meteen terug gegaan. Had ik het dan ook
moeten accepteren? Het is in dit geval erg lastig
een grens te trekken. Het horloge was bij het
afleveren aan mij reeds defect. S&C heeft ook de
verantwoordelijkheid om mij een in eerste
instantie een goed horloge te leveren. Dat hebben
ze niet gedaan. Het is niet zo dat het pas na een
paar dagen defect is geraakt. Ik ben alleen zo
stom geweest om het niet meteen perfect te
controleren. Maar ik denk dat daar wel een
belangrijk verschil ligt. Als het kapot gaat na
een paar dagen en het was in eerste instantie goed
dan vind ik dat de winkelier geen schuld heeft en
zou ik er meer begrip voor hebben als ze het
willen repareren. Maar nu was er reeds een klein
defect toen ze het aan me verkochten. Dan moet je
als winkelier ook schuld bekennen en je fout
goedmaken door een nieuwe te leveren. Althans dat
is mijn mening nu ik er wat langer over heb kunnen
nadenken.

Ik snap je logica, maar vanuit het perspectief van de verkoper is het voor hem/haar niet na te gaan of het horloge al defect was of dat dit achteraf (bewust of onbewust) is gekomen.

Jaegersk Schreef:

  1. Schaap had er beter aan gedaan
    direct een andere aan te bieden. Dan had jij hier
    de loftrompet over hen geschald. Was je je
    volgende klokje daar ook gaan kopen en was er
    positieve recommandatie op gang gekomen. Voor S&C
    veel meer waard dan hetgeen zij nu veroorzaken.

Zoals eerder geopperd, kweenie hoe het dan gaat/moet met het 1e/defecte exemplaar. Ik neem aan dat de papieren en kaarten daarvan al zijn ingevuld. Krijgt de verkoper daar dan nieuwe spullen voor? Anders is het voor hem wat lastig om de gerepareerde speedmaster te verkopen.

Joost,
25 januari heb het horloge afgegeven bij de juwelier en hij belde 11 februari dat hij hem binnen had. Ik kreeg hem uiteindelijk 15 februari thuisgestuurd. Je krijgt de testuitslagen bij het horloge. De garantie start weer opnieuw, in mijn geval 3 jaar en je krijgt er een reisetui bij… En het belangrijkste… Een werkende klok.

Wat de hapernde secondewijzer betreft heb je gelijk. Dat valt niet meer te achterhalen. Dat die secondewijzer niet exact op 12 uur staat is volgens mij toch wel zeker dat dat vanaf het begin zo is geweest. Die gaat toch niet ineens iets naar links staan?

marnix.moed Schreef:

JvB Schreef:


Deels mee eens, daarom ben ik ook akkoord
gegaan.
Maar waar ligt de grens? Stel ik was naar
buiten
gelopen en ontdekte het na 1 of 2 uur en was
daarna meteen terug gegaan. Had ik het dan ook
moeten accepteren? Het is in dit geval erg
lastig
een grens te trekken. Het horloge was bij het
afleveren aan mij reeds defect. S&C heeft ook
de
verantwoordelijkheid om mij een in eerste
instantie een goed horloge te leveren. Dat
hebben
ze niet gedaan. Het is niet zo dat het pas na
een
paar dagen defect is geraakt. Ik ben alleen zo
stom geweest om het niet meteen perfect te
controleren. Maar ik denk dat daar wel een
belangrijk verschil ligt. Als het kapot gaat na
een paar dagen en het was in eerste instantie
goed
dan vind ik dat de winkelier geen schuld heeft
en
zou ik er meer begrip voor hebben als ze het
willen repareren. Maar nu was er reeds een
klein
defect toen ze het aan me verkochten. Dan moet
je
als winkelier ook schuld bekennen en je fout
goedmaken door een nieuwe te leveren. Althans
dat
is mijn mening nu ik er wat langer over heb
kunnen
nadenken.

Ik snap je logica, maar vanuit het perspectief van
de verkoper is het voor hem/haar niet na te gaan
of het horloge al defect was of dat dit achteraf
(bewust of onbewust) is gekomen.

Dat klinkt goed. Heeft dus niet heel lang geduurd en het is netjes opgelost.
Ik hoop dat ik op korte termijn hetzelfde nieuws kan melden hier.

Paradeplaat Schreef:

Joost,
25 januari heb het horloge afgegeven bij de
juwelier en hij belde 11 februari dat hij hem
binnen had. Ik kreeg hem uiteindelijk 15 februari
thuisgestuurd. Je krijgt de testuitslagen bij het
horloge. De garantie start weer opnieuw, in mijn
geval 3 jaar en je krijgt er een reisetui bij…
En het belangrijkste… Een werkende klok.

Paradeplaat Schreef:

Joost,
25 januari heb het horloge afgegeven bij de
juwelier en hij belde 11 februari dat hij hem
binnen had. Ik kreeg hem uiteindelijk 15 februari
thuisgestuurd. Je krijgt de testuitslagen bij het
horloge. De garantie start weer opnieuw, in mijn
geval 3 jaar en je krijgt er een reisetui bij…
En het belangrijkste… Een werkende klok.

Even een vraagje over de reisetui… krijg je die altijd als een horloge terug van Omega is geweest? Ook al hebben ze geen defect kunnen vinden?

JvB Schreef:

Wat de hapernde secondewijzer betreft heb je
gelijk. Dat valt niet meer te achterhalen. Dat die
secondewijzer niet exact op 12 uur staat is
volgens mij toch wel zeker dat dat vanaf het begin
zo is geweest. Die gaat toch niet ineens iets naar
links staan?

Geen idee. Misschien dat zo iets kan ontstaan door een stoot/val/schok? Nogmaals, ik wil niet suggeren dat dit het geval is en geloof je op je woord. Maar meer om het te relativeren met de blik van een verkoper.

Lijkt me niet dat het op die manier kan ontstaan. Bovendien moet je dan ook andere schade aan het horloge zien, al is het maar een miniem krasje of schrammetje. Tevens is het dan helemaal geen garantie meer en draai je zelf voor de kosten op. Nee, die verkoper weet dat dit probleem vanaf het eerste moment aanwezig was. Anders had hij daar wel een opmerking over gemaakt of een vraag over gesteld aan mij. Het was gewoon heel duidelijk, dit horloge is inderdaad niet helemaal in orde maar wij hebben het recht dit te repareren, ook als het horloge slechts een week oud is.

marnix.moed Schreef:

Geen idee. Misschien dat zo iets kan ontstaan door
een stoot/val/schok? Nogmaals, ik wil niet
suggeren dat dit het geval is en geloof je op je
woord. Maar meer om het te relativeren met de blik
van een verkoper.

Als je een Omega laat servicen krijg je hem, volgens mij standaard, terug in een rode etui.

Heb nog meer over deze kwestie nagedacht. Wanneer je als verkopende partij de kosten van een nieuw horloge afzet tegen de kosten van deze hele reparatie ronde en plaatst naast de opbrengst van de verkoop van een tweede en mogelijk derde klok door Joost en de positieve effecten van recommandatie minus de negatieve gevolgen van lieden die willen profiteren van een ‘genereuse’ opstelling van schaap… Dan denk ik dat schaap er zelfs financieel beter van wordt door Joost een nieuwe klok aan te bieden. Geen zorgen maken over de klok die overblijft. Daar zijn via andere kanalen altijd klanten voor. Kwestie van creatief zijn.
Soms jeuken mijn handen om retailers ‘op te voeden’ / te trainen hoe te zorgen voor klanttevredenheid en retentie te realiseren…

Ik denk dat dit klopt als je het zou uitrekenen (wat natuurlijk niet precies mogelijk is). Mocht ik mijn volgende horloge ergens anders kopen vanwege deze ervaring dan is de “winst” die ze nu behaald hebben door te repareren voor een groot deel vervlogen.

Maar er is ook goed nieuws. Zaterdag gebeld met de vraag of er wat bekend was.
En of ze vanwege het feit dat het horloge slechts een week oud is er niet wat prioriteit aan konden geven. De dame gaf aan dat dit soort zaken tijd nodig hebben en dat het beter goed kan gebeuren dan snel. Ze zou me maandag of dinsdag terugbellen. Ze heeft keurig woord gehouden en belde vanmiddag terug dat het horloge klaar is en of woensdag of vrijdag terugkomt. Ze belt me opnieuw zodra ik het op kan komen halen. Gaat de goede kant op dus. Nu nog afwachten of het probleem ook echt opgelost is.

Jaegersk Schreef:

Heb nog meer over deze kwestie nagedacht. Wanneer
je als verkopende partij de kosten van een nieuw
horloge afzet tegen de kosten van deze hele
reparatie ronde en plaatst naast de opbrengst van
de verkoop van een tweede en mogelijk derde klok
door Joost en de positieve effecten van
recommandatie minus de negatieve gevolgen van
lieden die willen profiteren van een 'genereuse’
opstelling van schaap… Dan denk ik dat schaap
er zelfs financieel beter van wordt door Joost een
nieuwe klok aan te bieden. Geen zorgen maken over
de klok die overblijft. Daar zijn via andere
kanalen altijd klanten voor. Kwestie van creatief
zijn.
Soms jeuken mijn handen om retailers ‘op te
voeden’ / te trainen hoe te zorgen voor
klanttevredenheid en retentie te realiseren…

Dat is snel, goed nieuws dus.

Eind 2009 is S&C overgenomen door Leon Martens uit Maastricht, een hoog aangeschreven bedrijf.
Mocht je -na terugkomst van je Omega- toch niet geheel tevreden zijn, zou ik de nieuwe eigenaren van S&C eens schriftelijk op de hoogte brengen.
Ik kan me niet voorstellen dat een zo gerespecteerd bedrijf zijn klanten zo teleurstellend zou behandelen.

Jaegersk Schreef:

Heb nog meer over deze kwestie nagedacht. Wanneer
je als verkopende partij de kosten van een nieuw
horloge afzet tegen de kosten van deze hele
reparatie ronde en plaatst naast de opbrengst van
de verkoop van een tweede en mogelijk derde klok
door Joost en de positieve effecten van
recommandatie minus de negatieve gevolgen van
lieden die willen profiteren van een 'genereuse’
opstelling van schaap… Dan denk ik dat schaap
er zelfs financieel beter van wordt door Joost een
nieuwe klok aan te bieden. Geen zorgen maken over
de klok die overblijft. Daar zijn via andere
kanalen altijd klanten voor. Kwestie van creatief
zijn.
Soms jeuken mijn handen om retailers ‘op te
voeden’ / te trainen hoe te zorgen voor
klanttevredenheid en retentie te realiseren…

als deze organisatie gewoon een beetje logisch na zou denken en klantgerichter zou denken, dan zou training niet eens nodig hoeven zijn.De wil lijkkt in een aantal gevallen gewoon te ontbreken en dan heb je kennelijk ook geen behoefte aan scholing… En daarbij komt dat volgens mij de ‘schade’ verhaald kan/zal worden op de producent, zijnde Omega. Maar de S&C club heeft vanuit het verleden een slechte naam opgebouwd als het om klantgerichtheid en servicegerichtheid gaat, uitzonderingen daargelaten. Ik heb echter wel de indruk dat de invloed van Martens al zo hier en daar vruchten begint af te werpen. In tegenstelling tot vroeger zie je zo hier en daar op fora zelf positieve beoordelingen over S&C verschijnen.

Paradeplaat Schreef:

Als je een Omega laat servicen krijg je hem,
volgens mij standaard, terug in een rode etui.

Een Seamaster met co-axial had binnen garantie termijn een rare gang van de secondewijzer. Die liep ook niet helemaal soepel, maar tussen 5 en 8 uur lijkt ie wat haperend te lopen. Mee teruggegaan naar de verkoper. Die zou em teruggestuurd hebben naar Omega. Maar na retour zouden ze niks gevonden hebben. Kan het dan kloppen dat ik geen rode etui krijg? Het was volgens mij geen servicebeurt.