Omega Speedmaster Professional

Beste horlogeliefhebbers,

Kan me iemand vertellen of een Omega Speedmaster Professional geleverd wordt in 2 verschillende diameters of niet?? Bestaan ze in 39,7mm en in 42mm of is dit enkel een verwijzing van Omega zelf en zijn alle speedmaster professionals gelijk aan diameter? Ik heb er twee gezien bij een juwelier, beide dezelfde speedmasters met cal. 1861 maar eentje was groter dan het andere, zou dit kunnen kloppen?

Is die pre-moon re-edition niet kleiner? Met die broad arrow wijzers?

Die is op zich even groot, maar het randje bij de kroon mist daar, waardoor de kast kleiner meet.

Ik denk dat TS een Speedmaster Reduced heeft gezien. Alhoewel die geen 1861 heeft.

De oudere types zijn volgens mij 40 mm en het nieuwere type met de grote doos 42 mm…

Volgens sommige zou elke speedmaster 39,7mm zijn maar Omega verwijst naar 42mm voor elke speedmaster professional. Toch zag ik dezelfde horloges met andere afmetingen en dat vond ik dan weer vreemd! De broad Arrow zou ook 39,7mm zijn!
mvg,
Bart.

nee de Reduced is een automatic, deze heb ik ook en die is inderdaad veel kleiner. Wat ik zag waren beide professionals met verschillende diameters!

Nee. De enige die afwijkt is de “First Omega in Space” uit 2012, die heeft dezelfde kastvorm (zonder crown-guards) als het oermodel. Dat zal net 2 mm schelen inderdaad.

En @Forrestx: Ja dus. :wink:

1 like

Ook fout. :slight_smile:

Heb 'm net nagemeten, '99 Pro. 42 mm.

ja inderdaad fout! er stond op beide wijzerplaten professional. De “first Omega in Space” heeft dit niet!
dusja…

Watchagain, die in de grotere zwarte doos was net kleiner dan de andere! De prijs ook. In de zwarte doos, met loop en natoband kostte 4300€ en de andere kwam 5100€. Geen saffier deksel maar stalen deksel!!

Net zoals in de “Vlaamse Regering” lopen de gesprekken hier ook muurvast precies?? :smile:

Die in de grote doos van € 4.300,00 is op zeker 42 mm.

nee net niet! de andere was de grote!

Het was zeker een 1861 dat erin zat?

Ik weet dat er een Co Axial versie is die net 2 mm groter is.

het was de 1861. Geen co-axial!

Meer smaken zijn er volgens mij niet hoor…

De Omega speedmaster pro met goodie doos en referentienummer 311.30.42.30.01.005 (stalen band en hesilite) is 42 mm.
I rest my case. :sunglasses:

Misschien moet je er even naar binnen lopen en het vragen…
Ik ben heel benieuwd naar de uitslag!

Er is een professional (FirstWatchOnTheMoon) met 39.7mm.
Wordt verkocht aan een leren band en is herkenbaar door iets anders gevormde wijzers. William Wien biedt er een te koop aan :wink:

nope watchagain, ook de 311.30.42.30.01.005 is wel degelijk 39,7mm en geen 42mm. Dit zou een verwijzing zijn van Omega zelf!