ja jsch, maar dit is geen professional!
Tik Omega en het referentienummer in op google en op de eigen Omega site geven zij 42 mm op.
Zij zullen het toch wel weten ?
dat weet ik. Maar blijkbaar is dat hun referentie maar officieel meet het horloge maar 39,7mm en geen enkele 42mm. En dat vind ik nu precies zo vreemd. Ik heb er ook enkele exemplaren van en meten allemaal hetzelfde terwijl de referentie 42mm is.
Aha, heb je zelf gemeten ?
Ik moet wel zeggen dat ik hem ook kleiner vond ogen dan mijn overige 42 mm horloges.
het blijft heel vreemd. Wil toch eens graag weten waarom Omega dit eigenlijk doet. Ik vind ook dat sommige groter zijn dan anderen, terwijl het identiek hetzelfde model is.
Meest verwarrende thread vd week. Het is dat ik net gegeten heb, anders was ik aan de popcorn gegaan haha.
Beste Watchagain, ik moet âhelaasâ bevestigen dat jouw ex Speedy, nu dus de mijne 39,7 mm is. Heb zelf ook altijd gedacht dat ie 42 mm. was, maar ben er achteraf meer dan gelukkig mee, past mij werkelijk perfect. Maar waarom nou die onduidelijkheid vwb de maatvoering???
Raar hoor, omdat overal 42 mm wordt gecommuniceerd.
Ook door Omega zelf dus.
Vreemd, maar ik lig er verder niet wakker van hoor.
Vind het wel fijn te horen dat jij nog steeds een blij mens bent.
De Speedmaster professional bestaat alleen in 42mm, ook in het verleden is er nooit een Prof. geweest met een afwijkende maatâŠlet wel, er zijn talloze verschillende Speedmaster in alle soorten en maten, dit zijn echter geen professionals.
Ik praat hier toch echt over een prof. en die is 39,7 mm.
Hou 's op jongens. Een Pro is 42 mm, waarbij je meet vanaf de onderkant; en tot ongeveer halverwege de dikte van de kroon. Tel je die mee, zit je er een nog een mmâtje boven. 43,2 om precies te zijn, dit ook volgens het Moonwatch Only boek.
@savo, laat 's een foto zien? Zoân diameter-verschil moet opvallen.
Ik meet wel zonder kroon, dacht dat, dat de standaard maatvoering was
Ah⊠Dat is 'm dan. Zijn we er uit. Kennelijk weten ze bij Omega ook niet precies hoe ze die kroon al dan niet moeten meten⊠Hij lijkt me echt, dus dat is in elk geval het probleem niet!
Met alle respect, maar je âmeet tot ongeveer halverwege de dikte van kroonâ? Dat is wel een erg raar referentie punt. Zeker in engineering, wordt alles maat gegeven vanuit 1 referentie punt. Om correct maten aan te geven kun je dat dus doen op het einde van de bezel/begin van de kroon, en op het einde van de kroon. De diameter van de bezel zou dan naar mijn inziens 42mm moeten zijn. Ik ben er van overtuigd dat Omega het niet bemaat van âongeveer de halve dikte van de kroonâ. De dikte van de kroon volgt dan uit het verschil tussen die twee maten.
Je volgt de denkbeeldige doorlopende lijn van de crown-guards.
Aparte bemating dan. Weer wat geleerd
Een hoop huis, tuin & keuken wijsheden hier, hopelijk helpt onderstaande plaatjeâŠ
Nogmaals, er bestaan geen Prof. in een andere maat!
Yep, want The First Omega in Space is geen professional. Die tekst staat ook niet op de dial.
Exactamundo!
Heel logisch om het horloge te meten inclusief de âcrownguardsâ die immers in feite een integraal deel van de kast vormen bij een Speedmaster Pro.