Omega Speedmaster Professional

Ik zeg dank u, duidelijker kan niet👍

Ik ben hier weer eens ergens aan begonnen! :wink: reacties genoeg! We kunnen nu toch concluderen dat Omega de maatvoering standaard op 42mm houdt alleen weten we niet precies hoe zij het meten. Liggen de maten in Zwitserland anders dan hier… zou kunnen! Alvast bedankt allemaal. Ik weet nu dat er maar één maat in de Professional bestaat en dat was uiteindelijk mijn vraag!

Naja, via de rode streep kom je op 42mm. Zo zal omega dan wel meten lijkt me.

Ik moet toch bekennen dat ik heel wat nieuwe dingen heb bijgeleerd op dit forum. Er zitten er toch enkele tussen die serieus wat verstand hebben in deze zaken. Vooraleer ik de volgende keer in discussie ga met de verkoper zal ik beter eerst hier mijn vraag eens stellen, lijkt me verstandiger! :wink:

toch nog even het misterie meegeven van de Professional die groter was dan die er vlak naast! Beide horloges stonden onder een glazen kubus maar de linkerhelft was een vergrootglas waardoor het horloge dus iets groter leek. Het was niet waar te nemen dat de linkerhelft een vergrootglas was dus daardoor begon ik ook flink te twijfelen! De uitleg van de juwelier was om de klanten een beter zicht te geven op de afwerking van het horloge! Dusja…

Grappig dat het model al meerdere decennia gemaakt wordt en er ineens getwijfeld wordt over de maat. :wink: Mooi dat je nu weet waardoor het kwam dat ie groter leek. Ben je ook tot aankoop over gegaan? Blijft een klassieker die eigenlijk wel in de collectie hoort.

ja ik heb een Omega Speedmaster Professional “From the moon to mars” gekocht uit 2010. Om dit type was het me te doen. Heb lang moeten zoeken maar in het “Heilige” Nederland, horlogeland heb ik hem gevonden in nieuwstaat!! Ik ben er super trots op!

2 likes

Ben benieuwd naar de foto’s!

Mooi dat je hem hebt gevonden! De zoektocht maakt het nog leuker toch?

De groeten van de mijne…

mooi, maar deze lijkt ouder denk ik? niet? Cal. 861 misschien? Foto’s zou ik heel graag willen posten maar het lukt me maar niet!

861 uit 1984. Met de voor mij belangrijke kenmerken 1171 band en tritium.

Speedmaster vindik nog steeds het mooiste en prettigste horloge dat er is. Niet protserig, mooie historie, ontwerp volkomen in balans en bijna bij alles draagbaar. Daarnaast is de kwaliteit top en gaat hij eeuwig mee.

Ik ben ook een “Omegafreak”! Heb de laatste maand 3 omega’s gekocht en was 10000€ kwijt! Nu toch maar even passen! Dure hobby maar bij een eventuele verkoop later heb je sowieso je geld terug als de horloges in nette staat blijven! Jou band is inderdaad ietsje anders dan mijn Professional, maar deze is van 2010 met cal. 1861. (From the moon to mars)

Gaaf, maar voor mij gaat niets boven tritium. Ik had eerder een 3570.50.

Hoe dan ook, tophorloges wat mij betreft.

Zeker en vast. En voor een onderhoud moet ik ook al niet zo heel ver rijden! Alles gaat naar Ferrie Schweitzer in Heerlen. Hij doet alles behalve de Co-Axial modellen. Maar deze vermijd ik ook in mijn verzameling!

Kun je wat foto’s posten van Moon to Mars
In het verleden verguist en nu niet aan te komen voor een schappelijke prijs :wink:

heel graag Tuur maar ik krijg het niet klaar om foto’s te posten!

Vreemd want dat is tegwoordig heel eenvoudig … kijk maar :slight_smile:

1 like

hoe doet u het? Eerder was er iemand die me een link gaf voor een photoshop programma waarmee ik kon converseren naar deze site maar mijn pc loopt er telkens op vast!

Gebruik het “upload” icoontje in je venster
Krijg je browse mogelijkheid op je pc en vervolgens foto(s) selecteren en upload kiezen

1 like