Die bij Bare is ook een (jong) gebruikte, neem ik aan (?)
Écht is (of tenminste, dit is wat ik bedoel hier) een rechtstreekse afgeleide van dé echte, die inderdaad op de maan is geweest. (En welke nu kwijt is: 10 Of The Greatest Missing Watches In History ).
De horloges met de kwalitatief erg goede en handopgewonden 321, 861 en 3861 uurwerken zijn bewezen klassiekers met een grote following. Alle anderen zijn het hoogstens nét niet
De 3861 is inderdaad bepaald nog geen bewezen klassieker. Het gehannes met co-axiaal is een hardnekkige obsessie bij Omega, die vooral meer gezeik met zich meebrengt.
Zoals zo vaak bij vers uitgebrachte manufactuur-chronograafwerkjes (de B01 (van dat merk met de B) is berucht, eerste generatie vooral, heb een collega die hem al 8 keer terug heeft moeten sturen) zijn er dus helaas kinderziektes.
Ik heb hem vorig jaar gekocht na het zien van dit filmpje.
De wijzers zijn wel metaalkleur. In het filmpje lijken ze zwart onder bepaalde lichtinval.
Ondanks de dikte is dit mijn meest comfortabele horloge.
Een in mijn ogen veel vergeten type is de Mark40 speedmaster ref 3520.50. Automaat, triple date en een mooie compacte maat van 39mm. Als bonus ook nog wel lekker betaalbaar te vinden en niet de complexe opbouw en service van de Speedmaster Reduced modellen.