Hoi hoi, ik zit te gluren naar een tweedehands omega speedmaster racing silver dial. Ik vind 42mm snel te groot op m’n pols en deze is met 40mm perfect. Ook de dial vind ik erg tof. Enige is de dikte, 15mm. Dat zorgt voor wat twijfel. Mijn pols is ongeveer 17cm en ik ben 1.88m dus ik denk dat ik dat wel kan hebben.
Zijn er hier leden die dit horloge hebben (gehad) en hun ervaring over de ‘draagbaarheid’ willen delen?
Tikkeltje offtopic: Met 17cm polsomtrek is de Moonwatch nooit te groot. Ik heb een pols van 16,5cm en dat staat perfect. Ook mensen met kleinere pols kunnen de 42mm Speedmaster prima hebben.
Heel mooi! En 42mm kan inderdaad zeker maar bij mij voelt het te groot als ik het om heb, daarnaast wil ik iets in wit/zilver. Prijs is trouwens ook een factor
Die 42 mm is ook gemeten aan de crownguards, zonder deze (o.a. Ed White re-issue en de FOIS) is het gewoon 39,5 mm. Ik zie mijn Pro zelf niet als een 42 mm horloge; heb ook een Seiko 5 van 40 mm en die oogt minstens even groot.
Ik heb de 40mm om gehad en vond hem echt te klein voor mijn 17cm pols. Da’s natuurlijk wel een persoonlijk iets.
Het is wel een waanzinnig mooi horloge overigens.
Voor die €1000 bedoel je wel een occasion…
En geen nieuwe
En wat is echt dan ? Er is maar een echte ,degene die op de Moon is geweest
Een omega is een omega,ongeacht wat je er voor labeltje op hangt
Occasion-prijzen gaan inmiddels ook nergens meer over, zonder uitzondering meer dan ik 3 jaar terug nieuw betaalde voor een “big box” 1861… inclusief 20% verbouwings-korting bij een AD