Omega Speedmaster "Reduced" Only

Hoi Dizoo

https://www.rio-uhren.de
Ze zijn erg bekend in Duitsland en de prijzen zijn ook redelijk.
Hier is de link naar de prijzen: Reparatur

Groten
Roland

1 like

5 likes

Gaaf model! Lekker kleurrijk :ok_hand:t2:

3 likes

5 likes

Maar weer eens uit de kast gehaald :sweat_smile:

7 likes

Hoe doen jullie het qua service? Iedere 4-5 jaar? Die van mij zou weer moeten alleen doet hij het prima.

1 like

Veel te weinig wat mij betreft, is toch een hoop geld. De mijne moet eigenlijk ook maar ik stel het elke keer uit.

2 likes

Ja ik ook. Horloge loopt prima. Chrono werkt. Gang reserve ook prima. Zal eens een prijsopgave vragen

1 like

Kan ik je wel vertellen, bij een Omega servicecenter is het 950 euro.

2 likes

Ja klopt. Krijg je ook een nieuw binnenwerk

Bij een volledig service voor dit model wordt het hele uurwerk vervangen inclusief de chrono module. Daar zit ook bij inbegrepen vervangen van het glas, kroon, drukkers en alle pakkingen om de waterdichtheid te kunnen garanderen en polijsten van kast en band zit er ook bij inbegrepen.

1 like

Waarom zou je dan servicen?

1 like

Nou ja het is inmiddels 6 jaar geleden dat ie zijn laatste service heeft gehad. Schijnt toch dat je tussen de 5-8 jaar moet laten servicen

1 like

Never change a winning team. Pas doen als 't horloge eraan toe is dus.

3 likes

Onbekend wanneer de mijne service heeft gehad, enige tijd geleden is het onderzocht door een Omega gecertificeerde horlogemaker en kreeg ik het advies om er voorlopig niets aan te laten doen.
Er zit een Omega kaliber 1152 ETA / Valjoux 7750 in, dat is natuurlijk wel een degelijk werkpaardje met een heerlijke rustige rotor klank.

8 likes

7 likes

Als je door een Omega-certified horlogemaker laat servicen kost élke Omega chronograaf 950 euro. Dat is dus voor een Reduced net zo duur als voor een Professional.

Daar krijg je dan wel een nieuw uurwerk voor, dus heeft het ook geen zin eerder door een Omega-certified horlogemaker te laten servicen dan dat het uurwerk niet meer goed functioneert.

Een ‘gewone’ horlogemaker kan veel goedkoper zijn, maar die zal het uurwerk niet vervangen omdat alleen Omega-certified horlogemakers die van Omega geleverd kunnen krijgen. Een gewone horlogemaker kan ook geen nieuwe onderdelen krijgen, dus als er iets vervangen moet worden moet hij dat met gebruikte onderdelen moeten doen, die voor Reduceds wel eens kostbaar kunnen zijn. Dan kun je dus beter niet te lang wachten tot je laat servicen, om te voorkomen dat onderdelen intussen versleten of beschadigd zijn geraakt.

Toen ik vorig jaar mijn (inmiddels ex-) Reduced van eind jaren '90, die ik rond 2005 had gekocht liet servicen omdat het uurwerk zo nu en dan stil bleef staan, heb ik dat daarom door een Omega-certified horlogemaker laten doen, zodat ik een nieuw uurwerk kreeg. Doordat het horloge pas na 35 jaar een beurt kreeg kwam dat neer op weinig meer dan 27 euro per jaar, én het horloge zou weer minstens 10, maar mogelijk wéér 35 jaar mee kunnen.

5 likes

Moest iemand nog een stalen band zoeken voor een reduced, PM me :slight_smile:

1 like

6 likes

7 likes

4 likes