Heeft het origineel micro adjust?
ohh die is gaaf zeg!!
Van mij zeker wel.
Wat is eigenlijk het verschil tussen deze en de reduced? Afgezien van het uiterlijk natuurlijk
Mijn Speedmaster 39 mm, uit het jaar 2000 wordt door Omega “Speedmaster Date” genoemd en niet Speedmaster Reduced, zie de vermelding op de website en in de catalogus van Omega:
Website Omega (link):
https://www.omegawatches.com/watch-omega-speedmaster-date-35133000
Afbeelding van website Omega:
Wat ik zie is dat er verschillende uurwerken gebruikt worden. Ik vraag me af waarom dat is en welke beter is.
Net als ik denk… ik moet niet nog een omega chronograaf… kom jij weer met zoiets tofs
Mijn Speedmaster bijvoorbeeld, heeft Omega caliber 1152, de basis is ETA 7750, dus van oorsprong Valjoux. Dit is een oerdegelijk, goed te onderhouden en erg betrouwbaar uurwerk.
Een Omega Speedmaster met bijvoorbeeld een ETA 2892 in combinatie met een Dubois Depraz 2020 chronograaf module is prachtig, maar wel moeilijker te onderhouden.
Nog een foto van mijn Speedmaster:
Blijft prachtig Hans!
Dan heb ik het toch goed gezien. Nu vraag ik mij alleen af waarom Omega voor de Reduced niet voor de 1152 heeft gekozen, al denk ik dat het een te technisch verhaal gaat worden voor mij.
Zijn er nog steeds te weinig.
Dat snap ik eigenlijk ook niet, temeer omdat dit kaliber (op basis van Valjoux 7750) nog steeds door de Swatch groep wordt gebruikt.
Dank je wel👍🏻
Dikte? Zeker als er een automaat-module opzit.
Is een 7750 ook niet te groot voor in een 38-39mm?
Volgens mij krijg je dan een klein dikkertje om je pols
Neen, niet te groot. Heb zelf een Longines 7750 Chrono gehad van 38 mm. en dat was inderdaad nogal een dikkertje………
Het is absoluut geen technisch verhaal! 7750 heeft de subdials op 12-9-6 en DD module op 9-6-3, that’s it!
Plaatje voor de sfeer
Het uurwerk een kwart slag draaien dus.