Omega Speedmaster "Reduced" Only

Als dat zo was! Het is een compleet ander uurwerk, subdials staan op een andere afstand van het midden, dikte is anders, etc etc…

Dus toch een technisch verhaal :slight_smile:

1 like

Ja, toch technisch maar deze uitleg snap ik nog net. :rofl:. Thanks

1 like

Klopt, maar ik bedoelde dat ik eigenlijk niet snap waarom Omega het uitstekende 1152 kaliber (Valjoux 7750) niet meer voor z’n Speedmasters Automatic, zoals bijvoorbeeld van de Racing, gebruikt. Misschien dus alleen maar vanwege de positionering van de subdials.

Dat had ik ook zo begrepen. :grin:

1 like

De speedmaster “reduced” wordt ook niet officieel zo genoemd maar heet speedmaster automatic :wink:

4 likes

Ahhh, dat wist ik niet. Thanks.

Mijn Speedmaster 39 mm uit het jaar 2000 stond vermeld als “Speedmaster”, verder stond bijvoorbeeld deze Speedmaster Reduced uit 1988 als “Speedmaster Reduced” beschreven door Omega:

https://www.omegawatches.com/watch-omega-speedmaster-date-35133000

3 likes

Ah wist niet eens dat deze uitvoering bestond maar dit is dus de “echte” reduced, gelukkig valt er elke dag nog wat te leren.

1 like

De naam “Reduced” is officieel door Omega in gebruik geweest, zoals ook deze bijvoorbeeld:

5 likes

Ik mag hier ook meedoen sinds gisteren :partying_face:

Zie ook: NA: Speedmaster Reduced

18 likes

Gefeliciteerd! Welkom bij de club. Heel tof dat je een tritium variant hebt. :raised_hands:

1 like

11 likes

9 likes

Echt een heel mooi plaatje zo @Gup.
Die nieuwe FOIS heeft de tritium van deze afgekeken :smiley:

1 like

5 likes

9 likes

9 likes

6 likes

Tja, er is ook een 7753 met 3-6-9 configuratie. Qua plaatsing van de subs zou die misschien nog wel mooier uitpakken dan de DD in de reduced.

1 like