Omega Speedmaster "Reduced" Only

6 likes

In het blauwe staat er 1 te koop

1 like

3 likes

6 likes

Nog altijd op zoek?

1 like

Op de tweede foto is te zien hoe Omega zelf een sluiting polijst bij de 1K service (Schrik niet! Linksonderaan is een haar).

4 likes

7 likes

De nieuwe reduced.

6 likes

Het verkoop praatje van de CEO:

3 likes

Ziet er superstrak uit, mooie maat, saffier, microadjust, goed uurwerk. Dat is goed gedaan. Maar van het prijskaartje van 6400 euro moest ik wel even een paar keer knipperen.

2 likes

Inflatie noemen ze dat…. Ik ruil er mijn reduced uit ‘88 die ik in 2010 voor 900 euro mocht overnemen vooralsnog niet voor in :wink:

2 likes

Fratello kan ik ook niet meer serieus nemen. Jaja, ik weet het zijn Speedmaster lovers maar geen enkele opmerking over de idiote dikte… Kom op mannen, een beetje kritisch mag wel.

OT: mooi ding, één mm te klein en drie mm te dik. Nice try, no sigar.

5 likes

En de verschillen tussen de stalen variant en de variant met de gouden bezel zijn ook niet misselijk. Ik snap dat edelmetaal kostbaarder is maar bijna een verdubbeling is toch wel erg stevig.

2 likes

Supergaaf! Goeie zet als je het mij vraagt.
Paar kleine puntjes van voor verbetering: open caseback, iets dunnere case en een ceramic bezel inlay. Dan was die voor mij perfect. Desalniettemin, serieuze kanshebber voor de toekomst en mijn smalle polsjes.

3 likes

In eerste instantie super dat er weer een fatsoenlijke reduced uitvoering is.

Idd de dikte valt opzich voor een chrono mee, maar 4mm kleiner en 1,5mm dikker dan de standaard speedmaster werkt precies de verkeerde kant op :thinking:

3 likes

Zelf juist het gevoel dat deze voor smalle polsen minder gaat “werken” door de dikte. Een Speedmaster Pro kan mijn 17cm pols echt wel hebben maar een kleiner juist dikker horloge gaat voor mijn gevoel juist veel meer opvallen op de pols?

Ik ben heel blij met deze stap en hoop dat ze ook de seamaster 300 lijn gaan uitbreiden met een 38mm (maar liever 39mm) optie, maar dit voelt als een poging tot maar net niet.

4 likes

Als Tudor nu eens deftige kleuren op hun 39mm zou zetten, dan maakt deze reduced geen schijn van kans. Wel een goeie band erop.

7 likes

vind ik dan nog wel meevallen. Met de enorme prijsstijgingen van Omega, de laatste 15 - 20 jaar. Niet dat ik niet liever minder zou betalen, overigens. :sweat_smile:

Ik denk dat het wel meevalt. De hoogte is opgebouwd uit het achterdeksel, de kast zelf, de bezel en het bolle glas. Maar geen van allen is heel dik/hoog, zoals ik bij Tudor wel zag. Zou Omega überhaubt (nog wel) dunne/platte horloges kunnen maken in 38 of 39mm? De Observatory is ook bepaald niet dun.
Toch vind ik deze nieuwe 38mm Speedy prettiger ogen dan de 42mm, die imo altijd een beetje ‘scheel kijkt’, doordat de subdials te dicht naar het midden geplaatst zijn.
Verder draagt op mijn pols de 42mm-versie gewoon niet mooi, vind ik.

4 likes

Ben benieuwd. Eens passen!

2 likes

Na het bekijken van wat filmpjes over de nieuwe 38mm valt het me op dat het wijzertje dat de verstreken minuten weergeeft, gelijk met de secondenwijzer van de chronograaf begint mee te draaien.
Bij de Moonwatch verplaatst dat wijzertje zich pas na de volledige omwenteling van de chronograafwijzer, wat het aflezen enorm bevordert.
Ik merk dit verschil ook bij mijn Speedmaster Racing 40mm en de Sinn 356, waarbij de Sinn in deze vergelijking werkt zoals de Moonwatch.
Heeft deze werking van de chronograaf een specifieke benaming?

1 like