Omega Speedmaster "Reduced" Only

Prijs op de grijze markt wordt 5100 voor de zwarte, 5650 voor de witte plaat met blauwe bezel, 9500 voor de Sedna/Moonshine varianten en 5400 voor de witte plaat en grijze bezel.

7 likes

Haha ik lette precies op hetzelfde in de filmpjes. De benaming weet ik niet, maar ik weet dat ik chronografen heb met slepende en springende wijzers. Bij eerstgenoemde is het halverwege de minuut minder duidelijk in welke minuut de chronogaaf loopt, maar misschien heb ik een leesbril nodig…

Ik zou 'm er niet om laten liggen trouwens.

2 likes

Ja, dat is precies wat ik ook ervaar en ik heb wel een bril op. :wink:
Overigens een duidelijke benaming: slepende en springende wijzers. :+1:

Ik ook niet, maar als je een keuze moet maken uit 2 horloges die je leuk vindt, zou dit wel de doorslag kunnen geven.

Je leest dit ook nooit bij de specificaties van het uurwerk dat in een horloge zit. Vreemd.

2 likes

Ik blijf het gemiep vinden over die dikte. Het is minder dan 15mm, voor een 7750-based uurwerk, met 100m WR. Dat is echt prima. Ja, dikker dan als je er een piguet 1285 in zou steken maar ook niet bijster veel. De HB-Sia, bijvoorbeeld, heeft ook een uurwerk gebaseerd op de piguet, de 3603, ook 100m WR, en die is een millimeter dikker dan deze nieuwe Reduced.

het niet leuk vinden is een ding, maar dit is beetje het gevolg van hoe de markt nu de 7750 volledig omarmd heeft in zoveel “nieuwe” chronograaf-calibers. Van LJP tot Omega zelf, allemaal gebruiken ze de 7750 als basis (lijkt het wel), en dan krijg je dikke knotsen. Het is wat het is. Een chrono dunner dan 15mm, met de 7750, is gewoon lastig blijkbaar en zolang de massa die meuk blijft kopen gaat niemand iets veranderen.

6 likes

De dikte blijft een persoonlijk ding, zeker irt de lug to lug size. Van de CEO mogen we het geen reduced noemen maar ‘38. Deze reviewer noemt het de Speedmaster Compressed….

2 likes

4 likes

1 like