Omega Speedmaster Reduced

Beste mensen,

Ik heb een Omega Speedmaster Reduced sinds 1998 ,gekocht in Singapore duty free bij een erkend Omega dealer.
Nu heb ik haar weg gebracht voor een full service en nu blijkt dat er geen origineel Speedmaster uurwerk in zit ?

Er zit wel een Omega uurwerk in maar dus niet origineel Speedmaster kan dit ?

Of zijn er andere uurwerken geleverd in Azië?

Mijn Speedy is tussentijds nog twee keer eerder weggeweest voor reparatie , zou het kunnen dat er toen iemand mijn uurwerk eruit heeft gehaald en verkocht of denk ik nu te ver ?

En levert dat überhaupt wat op zo’n uurwerk?

Ik ben hier behoorlijk ziek van .

Met vriendelijke groet,

Theo

Wat een vervelend verhaal! Heb je foto’s van het horloge en van het desbetreffende uurwerk?

![Omega3|666x500](upload://nuyxRdwkkYe4VLdV5Nu60PSlsih.jpg)

Als het goed is hierbij de foto’s geupload , ben nieuw moet nog oefenen :wink:

Heb je toen je je Speedmaster kocht hem altijd om gehad? En heb je hem toen altijd moeten opwinden of was dat nooit nodig?

Tweede foto is niet gelukt om up te loaden.

Lijkt mij niet eens een Omega uurwerk overigens. Meestal staat er op veel onderdelen Omega gegraveerd. :thinking:

Het is ook geen automaat. Een Speedmaster Reduced is altijd een automaat bij mijn weten.

2 likes

Inderdaad altijd een automaat, dacht een Valjoux 7750 uurwerk.
Dit hoort er m.i. in te zitten maar er zijn genoeg kenners die dit kunnen bevestigen.

Met een foto van de voorkant zou je kunnen bepalen welk uurwerk er in hoort te zitten.

Hey Theo.
Toon eens een foto van de voorkant.

Ik heb hem in het begin altijd om gehad opwinden was niet nodig.

1 like

Hierbij een foto van de voorkant, Volgens Omega dealer is het wel een Omega uurwerk ?

Ik snap er echt niks meer van van wat er nu gebeurd is.

Met vriendelijke groet,

Theo

Nee een reduced heeft een piggyback eta kaliber, de 1141:

3 likes

Dit is een automaat waar de automaatbrug van afgehaald is. :sunglasses:
Zo ziet een 1141 zonder automaatbrug eruit:

3 likes

Het is geen 321 of 861 handwinder. Of wat wordt er bedoelt?

Is gewoon een automaat, alleen het automaatgedeelte zit er niet op.
Of ontbreekt dat? Staat er Omega op de rotor?
Is een cal. 1140

1 like

Ik heb nog een foto gevonden hoe het origineel hoort, met hetzelfde uurwerk

Maar ik weet niet of ik het goed begrijp maar als de horlogemaker denk dat er een c.861 inhoort dan zou ik snel een andere horlogemaker zoeken, bij de uurwerkhouder heb ik ook al mijn bedenkingen.

11 likes

Waar heb je hem laten servicen?

Mijn ex :heart_eyes:

1 like

Theo volgens mij heeft je horlogemaker er geen verstand van. Zou je een foto van de rotor kunnen sturen? Dan kunnen we meer zeggen over het geheel en of het wel of niet klopt.

Pertijs Breda maar toen ze belden dat het uurwerk niet origineel was heb ik gevraagd of ze wilden stoppen.