Omega Speedmaster Reduced

Dit is de rotor Niels.

Wat denk jij is die origineel of niet ?

En dat kaliber hoort in mijn Omega ?

Dit lijkt mij idd niet origineel. Waar is ie de voorgaande keren voor service geweest?

De rotor is sowieso niet origineel die is ooit vervangen, staat 21 jewels op dat is van een standaard eta uurwerk.
Deze heeft compleet met chronograaf module 46 jewels.

1 like

Bij van Os in Etten-Leur

Maar het uurwerk zelf is wel origineel ?

Lastig om te zeggen, omdat het gewoon standaard ETA uurwerken zijn, die zijn in principe uitwisselbaar alleen de rotor niet waar Omega op staat, dus kan best zijn dat er nog meer verwisseld is.

1 like

Zaakje rammelt aan alle kanten…

3 likes

Komt het horloge uit 1988 of 1998? In de vroege modellen gebruikte ze de 1140 maar later de 1141 en de 1143 en die is een stuk mooier afgewerkt, dan zou het hele uurwerk zijn omgewisseld.

1 like

Inderdaad wat Floris aangeeft… Het lijkt er op dat het toch niet klopt, de rotor is dus sws niet origineel

Er zijn ook goudkleurige uurwerken gebruikt in de reduced. Die van mij was in iedergeval goudkleurig.

Ik ben wel benieuwd wat hier staat voor nummer.

2890-2 als het goed is. Een nieuwe Omega Rotor is natuurlijk altijd te bestellen.

3 likes

Klopt de 1140 is nog goudkleurig

Het is zo lastig te zien maar 2890-2 hoort er origineel te staan.

2 likes

Of het is wel een 1140 met een generieke rotor? Bezuiniging op de service?

Heel vreemd nieuwe rotorlager zetten is een stuk goedkoper dan de hele rotor vervangen of er moet meer aan de hand geweest zijn maar om dan maar de hele rotor te vervangen :frowning_face:

Maar als het horloge uit 1998 komt wat ts aangeeft in openingspost dan zou er toch geen 1140 meer in moeten zitten lijkt mij?

Edit: ik zie dat die van Robert ook uit 98 kwam en die had ook een 1140 dus dat zal dan wel kloppen.

Het was een gedachte. Maar ik snap sowieso niks van dit verhaal :joy:

1 like

@Theo3 nu dus opzoek naar een originele rotor en dan klopt het weer.

Je kan ook eventueel dit topic voorleggen aan je horlogemaker. Misschien dat jij of zij er wijzer van worden.