Omega Speedmaster Reduced

Zo terug te lezen, zit er een standaard ETA uurwerk in wat past bij de leeftijd van het horloge. Alleen de originele rotor lijkt dus te ontbreken. Waarom de horlogemaker dan zegt dat er geen origineel Omega uurwerk in zit, snap ik niet dus dat zou ik nog even goed navragen. Wellicht dat hij alleen de rotor bedoelde.

Het is niet zomaar een standaard eta uurwerk,maar een aangepast uurwerk met verlengde uur,minuut en seconde pijp die door de Dubois-Dépraz module steken. (deze modules zijn een ramp om te onderhouden voor simpele horlogemakers)

Je kan niet zomaar een 2892-2 werkje van de plank plukken en daarmee het originele uurwerk vervangen zonder deze aan te passen.

Ik denk dan ook dat het uurwerk en module origineel is en alleen de rotor vervangen is (speling/schuren )

Dit is zo’n module.

2 likes

Thnx voor de toelichting. Ik bedoelde meer dat het geen uurwerk is wat ontworpen is door Omega zelf maar het betreft hier een aangepast uurwerk welke standaard was :wink: alleen de rotor is echt Omega.

1 like

Zelfs dat niet eens.:rofl:
Ze hebben alleen hun naam op de rotor gezet.

Je snapt wel wat ik bedoel, ze maken inderdaad de rotor niet zelf alhoewel ze dat wel suggereren door het te graveren :smile: Wil je een rotor met Omega er op dan zal je toch naar Omega moeten.

1 like

:yum::yum:

En een hoop knaken meenemen.

3 likes

Bizar. Zou een andere juwelier dit om hebben gewisseld? Al lijkt me dat ook sterk.

Bij Pertijs weten ze wel wat ze doen, die zou ik niet (direct) in twijfel trekken.

2 likes

Het is nog onduidelijk in welke staat het is aangekocht. Als het dicht is aangekocht zonder foto van de binnenkant dan zou de verkoper dit ook gedaan kunnen hebben. Maar ook al zou de verkoper een foto hebben toegestuurd dan zou er voor het versturen alsnog een andere rotor in gezet kunnen zijn. Als je het horloge niet nakijkt bij ontvangst dan valt nu niet meer te achterhalen wie het gedaan zou kunnen hebben.

Ik denk dan je hier niet uit gaat komen tenzij je overal een foto van hebt.

Wel iets overigens om zelf te gaan doen: foto’s vragen en zelf maken bij ontvangst en voor dat je het op stuurt voor bijvoorbeeld service. En bij ontvangst weer uiteraard tenzij je de andere partij 100% vertrouwt.

1 like

Ding is nieuw gekocht bij een omega dealer. Dan ga je zo’n ding toch niet open maken?

Waar zie jij dat staan dan? Zou best kunnen hoor maar dat lees ik niet terug. Hij is in 98 gekocht, nieuw of gebruikt.

Als hij nieuw en in de stickers zit dan maak je hem niet open nee.

Lijkt me geen 2e handszaak.

Goed, je krijgt van mij gelijk hoor. Hij is nieuw en in de stickers gekocht. :+1: Weten we dat ook weer.

1 like

Misschien dat deze dealer ‘speciale’ versies heeft voor kopers die hij toch niet meer terugziet. Wordt wat lastig reclameren als je thuis zoiets ontdekt.

Dit gebeurd inderdaad veel in Singapore maar naar mijn weten is de Reduced nooit goed nagemaakt (daar ben ik vrij zeker van)

Ik heb Pertijs gevraagd om het nummer nu maar hopen dat er 2890-2 staat.

Dat is goed nieuws , ik heb Pertijs gevraagd wat een nieuwe rotor kost.

1 like

Bedankt iedereen ,
ik heb Pertijs gevraagd om het serienr. van het uurwerk.
Of het uurwerk origineel is ,of er alleen niet originele onderdelen zijn gebruikt.

Wordt vervolgd…

1 like

Je zal een paar honderd euro kwijt zijn,maar is het wel waard want deze modellen zijn flink in waarde gestegen sinds ik zowel deze als de gele schumacher had.

De gewone reduced heb ik voor 700 euro (met winst) verkocht en de gele schumacher voor 850 (2004)
Nu zie ik deze standaard modellen voorbij komen voor 1250+

Onderstaande gemaild:

Ik heb nog een vraag m.b.t. mijn Speedmaster Op bovenstaande foto is het serienr. rechts onder niet te lezen kunt u die mij sturen ?

Kunt u mij vertellen wat een originele rotor kost ?

Voor de duidelijkheid was het uurwerk niet van Omega of waren er alleen niet originele onderdelen gebruikt?

Met vriendelijke groet,
Theo

Hun antwoord:

Wij hebben bericht ontvangen vanuit Omega. We kunnen helaas geen losse onderdelen leveren voor dit horloge.
Voor een prijsopgave zullen we het horloge naar Omega moeten sturen.
Zij zullen dan de totale kosten opgeven om het horloge weer origineel te maken.

We kunnen het horloge dus naar Omega sturen indien u wenst.
Mocht u niet akkoord gaan met deze prijsopgave, dan brengen wij u € 60,00 Euro in rekening.
Met vriendelijke groeten/With kind regards,
Suzanne Zebregs

Misschien verstandig om op zoek te gaan naar een andere horlogemaker ?
Wat denken jullie ?

Als Omega de kast openmaakt ben je vermoedelijk al EUR 500 kwijt.