Omega Speedmaster Reduced

Voor €50 meer maken ze hem als nieuw

1 like

Ietsje meer :sunglasses:

2 likes

Ja en dat vindt ik veel geld , omdat Pertijs mij geen duidelijkheid geeft m.b.t. het huidige uurwerk en het nummer zodat ik zeker weet dat er een Omega Speedmaster uurwerk in zit.
Ik wil hem uiteraard weer werkend ,iemand die een goede Omega horlogemaker kan recommanderen?

@Floris155

Nee ik heb het te druk en weet niet of ik mijn vingers hieraan wil branden, straks blijkt er meer mee aan de hand te zijn, ze zullen het niet voor niks door willen sturen naar Omega terwijl ze zelf service centre zijn.

@Theo3 het is veel geld maar als je het terug origineel wilt hebben toch het overwegen waard.
Andere horlogemakers kunnen nu eenmaal niet aan de benodigde originele onderdelen komen.

1 like

Ik ga erover nadenken , bedankt heren.

Kan volledig begrijpen dat dit een kut situatie is waar niemand in wil zitten. Het is inderdaad lastig om te zeggen of de rotor al onorigineel was vanaf het begin of tijdens één van de vorige reparaties. Wellicht toch een wijze les om de extra centjes uit te geven voor een officiële Omega service beurt?

Deze topic heeft mij in ieder geval wel meer alert gemaakt. Gewoon goed blijven zoeken naar een horlogemaker die aan originele onderdelen kan komen en Omega gecertificeerd is, en anders bij twijfel altijd opsturen naar het merk zelf. Hopelijk kom je eruit en wordt het horloge weer helemaal origineel gemaakt. Ik hoor graag hoe het afloopt, succes! :+1:t3:

Misschien een domme vraag maar kan Ferry Scheitzer hier niks mee?Ik hoor hier niks meer over hem.Of bestaat die zaak niet meer?

Ron Sonders uit Leusden is toch ook een Omega man? Althans, dat heb ik volgens mij wel eens gelezen…

Hoe is het afgelopen met deze Reduced?

1 like

De Reduced inmiddels opgehaald en naar Atelier Meeus in Antwerpen gebracht, over twee weken krijg ik te horen wat eraan moet gebeuren om hem weer origineel te maken en wat de kosten daarvan zijn.

1 like

Inmiddels bericht gehad van Atelier Meeus, Hij gaat hem repareren en servicen. kosten 650,00.
Helaas is er volgens hem niet meer aan een goudkleurige rotor te komen omdat Omega ze niet meer levert dit wordt dus vervangen door een rhodium exemplaar.
Mijn vraag is nu is dit verstandig en maakt dit het horloge minder origineel ondanks dat dit alles wordt gedaan door een erkend Omega servicecenter ?
Het heeft allemaal wat langer geduurd dan gepland omdat ik tussendoor een Tudor heb gekocht , waarvoor ik inmiddels op zoek ben naar een nieuwe kroon,het horloge dateert volgens de verkoper uit de jaren 60/70.

Met vriendelijke groet,

Theo

Het is geen limited Patek of een bezel van een GMT die je vervangt. Een rotortje vervangen bij een speedmaster reduced zal niet veel mensen wat uitmaken.

3 likes

Dat is fijn om te horen , dank je wel.

En je kunt natuurlijk vragen of hij de onderdelen die hij vervangt meegeeft.
Dat doet Omega tegenwoordig altijd als ik me niet vergis.

Dat zou kunnen maar de rotor die er nu inzit is niet origineel vandaar dat ik hem nu weer bij Omega terug laat reviseren naar origineel . Er zit echter wel wat in om de oude onderdelen mee te vragen.

Helaas heb je gelijk gehad het horloge is terug echter nog steeds niet gerepareerd , de eerste keer dat ik hem weg bracht naar atelier Meeus heeft hij hem geopend en bekeken. En zou het 650,00 euro kosten om hem weer origineel te maken. na maanden eindelijk bericht en nu was het 1300,00 euro omdat het gehele uurwerk vervangen moet worden. Mijn vraag aan jou is is dit daadwerkelijk zo duur ?
Wat zal ik nu doen ? Ik weet het ff niet meer .

Met vreindelijke groet,
Theo

Hallo Theo,

het goudkleurige uurwerk wordt al langere tijd niet meer gerepareerd door Omega en omgebouwd naar een nieuwere versie 3220A.

Vermoed dat bij een van de vorige reparaties de rotor of het rotorblok verwisseld is. Beste oplossing is en blijft naar Brussel of via een Omega service horlogemaker laten repareren. Deze zal het oude uurwerk moeten opsturen en krijgt middels een aanvullende prijsopgave de prijs door van het nieuwe [ verbeterde ] uurwerk. Reken inderdaad op meer dan € 1000,- > het 3220A uurwerk kost zonder inruil al € 1260,- en bij uw Speedmaster Reduced zullen de pakkingen, drukkers, kroon ook nog vervangen moeten worden.

1 like

Mijn advies zou zijn om hem gewoon as is te verkopen. Repareren benadert de economische waarde, en daarna heb je feitelijk nog steeds een samengesteld horloge. Dan kun je misschien beter het leergeld incasseren en op zoek gaan naar iets anders.

2 likes

Oke, Dan wordt het sparen. Atelier Meeus heeft het horloge naar Brussel gestuurd zegt hij ,maar daar wilde ze het uurwerk niet inruilen dus moest ik de volle mep betalen die 1300,00 euro.