Omega Speedmaster Reduced

Dat zijn wel normale prijzen bij Omega alleen voor een full service voor een chronograaf zit je al op 750 euro en door een nieuw uurwerk is die hogere prijs wel te verklaren.
Je hebt dan wel een nieuw uurwerk origineel van Omega maar helaas niet het uurwerk wat hier origineel inhoort, dat doet de waarde ook niet goed.

Er is nog wel een alternatief, zoeken naar een originele rotor en die monteren maar afhankelijk van de staat van het uurwerk zal er wellicht nog wel een full service bijkomen.
Originele rotor zal denk ik nog wel te vinden zijn op ebay met een beetje geduld.

Er staat er nu toevallig eentje op ebay.
Alleen de foto is niet scherp waardoor de gravering niet te lezen is maar volgens mij klopt het wel.

1 like

Zou dit echt de waarde drukken als ik er een nieuw uurwerk door Omega in laat zetten?
Ik heb begrepen dat ze dat sowieso doen volgens Horloge24?

Volgens dhr. Meeus was het niet te repareren vandaar dat hij adviseerde om er een nieuw uurwerk in te zetten.
Gaat inderdaad ten koste van de originaliteit. Misschien beter om 'm te verkopen as is?

jawel hoor.

Waarschijnlijk omdat deze onderdelen via de officiële kanalen niet meer leverbaar zijn.
Maar met de juiste onderdelen is dit uurwerk zeker nog wel te repareren en te herstellen naar origineel.

Uiteindelijk zul je zelf de keus moeten maken of je deze wilt laten maken of zo verkopen.
Deze zo verkopen en een andere kopen zal denk ik wel financieel voordeliger zijn dan om deze te laten herstellen.
Let er dan wel op dat bij aanschaf van een ander horloge dat de service historie bekend is en dat service op korte termijn niet nodig is, want dit uurwerk is altijd prijzig om te laten servicen.

1 like

Bedankt ik heb weer stof tot nadenken.

Het is een bewerkelijk uurwerk om te servicen met hoge service kosten en een beperkte economische waarde. Ik kom het jammer genoeg vaker tegen. Als het klokje geen emotionele waarde heeft blijft je een dilemma houden vrees ik…
Sterkte ermee.

Voor 1300 koop je bijna een andere speedy reduced…

Ik ga het nog 1 x proberen bij Ferrie Sweitcher ,kijken of hij hem origineel kan maken.
Bedankt allen ,zodra ik nieuws heb laat ik het weten.

Immiddels 4 jaar verder Horloge is weer origineel.weggebracht naar Pertijs in Breda en die heeft 'm opgestuurd naar Omega.
Waar die weer perfect ,origineel is gemaakt.

5 likes

Klinkt als een lange adem…

Moet een fijn gevoel zijn nu, weer helemaal 100% zoals het horloge moet zijn. Veel plezier ermee.

Na een reis van 4 jaar?

Geeft inderdaad een goed gevoel.
Die lange adem klopt, dit kwam mede omdat ik bedragen hoorde van 1400,00 euro voor het weer terug brengen in originele staat. En ten tijde van mijn schrijven kon je voor dat geld ook een Reduced kopen. Dat kreeg ik er thuis niet doorheen. Nu zijn de prijzen zo’n beetje verdubbeld voor een Reduced met alle box en papers. Plus het was moeilijk om iemand te vinden die ik nog vertrouwde ook omdat er bedragen gegeven werden van 1400 euro. uiteindelijk toch de “gok” genomen en geen spijt van. Ook nog is bij de een Omega dealer die wel een eerlijk prijs af gaf beduidend minder dan de eerdere voorstellen. Soms is wachten beter.
Ik draag 'm regelmatig. Heb inmiddels een kleine collectie van 5 horloges waarover ik van een al vraag heb gesteld.

9 likes

Fotootje om de goede afloop te vieren dan maar? :sunglasses:

3 likes

11 likes

Hierbij wat foto’s , ik ben duidelijk geen fotograaf
:grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Goed genoeg, ziet er weer fraai uit en naar ik begrijp doet hij het ook weer prima :+1:

Mooi en wat voor rotor zit er nu in dan?