Omega speedmaster reduced

Zoals sommige weten ben ik opzoek naar een speedmaster reduced. Nu denk ik bij een betrouwbare juwelier een netjes exemplaar gevonden te hebben, wel met wat krasjes op het plexi, maar dan zit dat er maar alvast op. Ik wil het horloge gewoon gaan dragen. Wat denken jullie van dit exemplaar voor minder dan 2k.

1 like

Welk type nummer is het? En is er iets bekend over de onderhoudsgeschiedenis?

1 like

Die juwelier zit ergens op de vijfde etage??? Bijzonder…

4 likes

Ziet er mooi uit, het is interessant om te weten welk caliber er in zit i.v.m. latere onderhoudskosten. Veel plezier met het uitzoeken!

2 likes

Meh ken genoeg mensen die in luxe goederen handelen die gewoon felle space huren in een kantoor gebouw.

Niet heel raar.

2 likes

Juwelier, handelaar… ze hebben ook gewoon een winkel. Verder 600 reviews op chrono (4.8).

1 like

3510.50.00 en caliber 3220

3220

2k is veel te veel voor een reduced. Dan zit je richting professional prijsterrein.

Op de reduced is - qua de DD module - nogal wat aan te merken. Ik zou mijn vingers er niet aan branden met de Omega serviceprijzen.

1 like

Dit is een prachtig Caliber, “ETA 2892 movement, which drives an attached Dubois Depraz 2020 chronograph module”, maar wel duurder dan bijvoorbeeld het Omega 1152 Caliber bij een service beurt. Als het horloge €2000,00 kost en als het service nodig heeft, dan wordt het wel een duur horloge.

3 likes

Daarom de vraag ook of er iets bekend is over de onderhouds historie. Bij geen onderhoud is 2k te veel idd. Met een recente service is 2k een redelijke prijs.

3 likes

Zonder onderhoudsgeschiedenis ver uit de buurt blijven :sweat_smile:

Ik heb twee reduced modellen en had dezelfde zorgen omtrent de chrono module.
Zolang je deze spaarzaam gebruikt, is er echter weinig te vrezen qua onderhoud of vervanging.

De prijs lijkt mij overigens ook tamelijk hoog. Ik denk dat max. EUR 1700 eerder reeël lijkt.

3 likes

Waar vind jij een prof op staal voor rond de 2k? Die wil ik ook.

12 likes

Dat was 3 a 4 jaar terug vrees ik.

7 likes

Dat de chrono gevoelig is daar ben ik wel achter. Niet dat ik die gebruik, dus maak me er minder zorgen om. 1700 vind ik wel scherp, ben ze er nog niet voor tegen gekomen.

1 like

3e keer: is er iets bekend over de onderhouds geschiedenis? :stuck_out_tongue:

1 like

Je zou ook kunnen kijken naar de Racing serie van Omega. Dit zijn ook reduced modellen, maar zonder losse DD module.

1 like

Ik zou maar heel ver wegblijven van dit modulaire uurwerk. De Omega reduced heeft net zo’n goede reputatie als een 1.6 Thp motor om maar wat te noemen…,:grimacing:

4 likes

Volgens mij een prima keuze als je een Speedy look wil en smallere polsen hebt.

Reduced modellen worden steeds duurder dus of dit een goede deal is…wat je er voorover hebt telt óók natuurlijk. Vind prijs discussies hier vaak nogal subjectief.
(Inclusief de mensen die beweren dat je een Pro voor ruim 2k koopt)

Dat eta uurwerk is prima maar naar verluid is die Dubois Depraz module moeilijk te servicen en wordt die bij een onderhoudsbeurt meestal in zijn geheel vervangen.

Is dat ook zo horlogemakers onder ons?

1 like