Omega speedmaster reduced

Beperkt. Laatste bekende onderhoud is al van even terug.

Ik ben hier ook wel benieuwd naar, ik hoor enorm wisselende verhalen en begreep zelf dat een horlogemaker met kennis van zaken (omega) het prima kan doen.

Ik heb vorig jaar mijn (hele nette) reduced verkocht voor 2100 zonder onderhoudsgeschiedenis maar wel met doos en papieren. Ik denk dat een prijs van rond de 2K niet onrealistisch is…1700 of 1800 zou ik direct doen!

4 likes

In mijn tijd bij het merk met de grote B werden ze geserviced. Ik meen dat ze inmiddels vervangen worden, omdat dit rendabeler is qua arbeidsuren… …zo worden daar ook de duurdere kwartschronograaf-werkjes van ETA niet meer geserviced, maar vervangen. Kloofje met serienummer wordt overgezet.

Ik zal nooit een DD-module-chronograaf kopen, want ik heb er (ooit, ze komen er niet meer in hier) zelf aan gewerkt. Het is echt een hele lelijke oplossing - alleen al de pushers en kroon die niet in 1 lijn staan, en het verplichte (subtiele) loupje boven de datum - de datumschijf ligt namelijk heel diep in het uurwerk bij deze constructie.

12 likes

Kun je lezen? Richting…

En ik kocht mijn pre pro 8 jr geleden voor minder dan dat.
Ik zou 100% nog even doorsparen voor een pro en de reduced lekker links laten liggen.

1 like

Afblijven dan.

1 like

Zou ook niet voor een reduced gaan…

maar wat betreft prijzen… Das wahr einmal.
Helaas.

3 likes

Ik ook.
Zou mezelf de vraag stellen wat de reden is om voor de reduced te gaan:
De size? De prijs? Automatic?
In dat geval, zijn er alternatieven?
Ik kan me niet voostellen dat het gaat om de kroon/pushers niet in lijn of de lege plek in het midden van de dial…

3 likes

Mooi ding, garantie erbij ? Onderhoudservicebeurt erbij? Dan doen wat je denkt :grin:. jaartal ?

nb 42 mm is king natuurlijk :sunglasses:

Zonder recente service te duur.
Velen gingen mij voor in dit advies, persoonlijk zou ik deze overslaan.
De verkoper weet dit namelijk ook, en vraagt toch een te hoge prijs.
Buy the seller is al erg vaak gezegd en de waarheid als een koe.

1 like

Ik kocht deze voor weinig, niets bekend over onderhoud en dergelijke…paar maanden later liep ie niet meer…kostte me een godsvermogen om hem te laten maken dus enige recente service is zo fijn

4 likes

800 eurotjes voor het nieuwe uurwerk. Inderdaad geen service meer, hoppa, een nieuwe. :sunglasses:

Wel elke euro waard geweest.

7 likes

Funky

2 likes

Richting, rond, its all in the words… maar uiteraard neem ik een mooie prof van 2500 direct over, maar ook deze zijn er niet…

1 like

Maar niet wat ik zoek, dan koop ik wel een banaan (sorry).

Het is vooral de afmeting icm de prijs. Sparen is niet nodig, niet voor een prof of wat dan ook, met mijn 16,5cm polsen is de reduced meer dan voldoende, al staat de prof ook prima.

1 like

Zelf in 't bezit van een Omega Speedmaster Reduced en nog steeds erg veel plezier van. Pluspunten voor mij:

• Automaat
  • Plexiglas (makkelijk te poetsen)
  • kleinere maat waardoor die goed draagt
  • Wordt niet meer gemaakt en is daardoor voor mij uniek.

Bovenstaande punten zijn natuurlijk door iedereen te weerleggen en dat is geen probleem. Ik wil gewoon aangeven dat 't belangrijk is dat je iets koopt waar je zelf gelukkig van wordt. Mocht 't zo zijn dat 't horloge uiteindelijk service nodig heeft is dat ook geen probleem. Tuurlijk doet 't even pijn maar uiteindelijk heb je wel weer iets heel moois om de pols en dat is hoe ik 't zie.!

Veel plezier en succes met je keuze!

Hierbij nog een foto! :wink:

14 likes

Het is onhandig en niét zo’n mooie oplossing maar vind jij het ook minder betrouwbaar zoals sommige mensen suggereren?

Op TZ-UK even gekeken:

Omega Speedmaster 3594.50 voor 2700 Gbp. incl. stalen oem band en leren oem band inc vouwsluiting

Omega Speedmaster Professional ‘Moonwatch’ - 3570.50 voor 2395 Gbp.

Vraagprijzen…

Wellicht wat breder gaan zoeken?

1 like