Omega speedmaster reduced

Ik ben Peter niet, maar mijn 0,02…

1. het 2892 uurwerk is een eitje qua onderdelen en servicen;
  2. de DD-module is iets waaraan veel horlogemakers de pest hebben en dat velen niet willen servicen. Je bent dus erg beperkt;
  3. onderdelen koop je niet zomaar, dus is er iets kapot, dan zit je vast aan een Omega uurwerkswap van 8 meier…

Ik weet het wel. Komt er bij mij niet in.

3 likes

Maakt mij niks uit, hij is niet te koop.

1 like

Ik prefereer 39 mm (38.5 mm om precies te zijn); de 105.003 Ed White Speedmaster pre professional uit 1965.

2 likes

Ik zou dat ook mooier vinden… Maar voor die meerprijs kan je die reduced wel 10x laten servicen

1 like

Wel een kleine mindfuck. Vraag me af of er uberhaupt een optimale keuze is. Gaat me eigenlijk vooral om de prijs/kwaliteit verhouding dan… kortom zoeken.

Maar er zijn ook horlogemaker die ze wel gewoon servicen. Dat is hetzelfde met Seiko, veel mensen willen dat niet doen terwijl het prima dingen zijn.

1 like

En geduld, ik wilde een pro, en weken / maanden geen te vinden niet hier niet op uhrenforum en uiteindelijk een mooie deal nieuw gevonden (tegen een prijs die lager was dan de gebruikte op dat moment hier in het blauwe gedeelte werden aangeboden).

2 weken later stonden er opeens weer wel 2 te koop tegen een fijne prijs.

Echter geniet ook van de jacht en de voorpret dat is wat deze hobby ook leuk maakt.

En nu weet je iig dat als je voor gebruikt gaat je 100% de service geschiedenis wilt kennen om zo een juiste prijs te kunnen beoordelen/ bedingen.

2 likes

Het is een limiterende factor en dus vermeldenswaardig.
Het is voor mij niet doorslaggevend, dat is de beperkte verkrijgbaarheid van onderdelen.

Dan zou je sowieso niet voor vintage moeten gaan…

1 like

Ik verzamel ook vintage onderdelen :wink::roll_eyes:

1 like

Heb je toevallig nog een polerouter plaat… de mijne is beschadigd geraakt :face_with_symbols_over_mouth:?

keizers heb je ook :slight_smile:

Helaas… Wel o.a. IWC 89, JLC Speedmaster pro en nog een stuk of 4 van 6138/6139/7AXX/7016 platen…

Heb je toevallig nog een zilveren plaat voor een 6139-600x? :smiley::smile:

Zal morgen ff kijken. Ik heb een paar 6139 platen.

1 like

Maak lekker zelf je topic aan;) of help me (jk). Ik zoek rustig verder!

1 like

Kan eerlijk gezegd niet uit eigenaars-ervaring spreken. Ze kwamen wel vaak terug met klachten in het B-atelier, na service… …was het vaak het net-iets haperen van de centrale secondenteller. Kreeg je er dan soms gewoon niet uit.

Bij een niet-modulaire chronograaf ligt dit aan twee tandwielen die net-niet voldoende in elkaar grijpen. Dat is goed visueel af te stellen, als je weet aan welke excenter je moet draaien krijg je dit er altijd uit. Bij een module speelt hetzelfde probleem, maar je kunt het niet zien gebeuren als het plaatsvindt. Want dan moeten de units tegen elkaar geschroefd zitten…

3 likes

Die begon vaak pas na 2 sec te lopen, dat heb ik tenminste vaker gehoord en op de Rikketik zelf gezien.

1 like

Maar los vd chrono is het uurwerk wel betrouwbaar?

Spreek je uit ervaring​:stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye: