Wel een kleine mindfuck. Vraag me af of er uberhaupt een optimale keuze is. Gaat me eigenlijk vooral om de prijs/kwaliteit verhouding dan… kortom zoeken.
En geduld, ik wilde een pro, en weken / maanden geen te vinden niet hier niet op uhrenforum en uiteindelijk een mooie deal nieuw gevonden (tegen een prijs die lager was dan de gebruikte op dat moment hier in het blauwe gedeelte werden aangeboden).
2 weken later stonden er opeens weer wel 2 te koop tegen een fijne prijs.
Echter geniet ook van de jacht en de voorpret dat is wat deze hobby ook leuk maakt.
En nu weet je iig dat als je voor gebruikt gaat je 100% de service geschiedenis wilt kennen om zo een juiste prijs te kunnen beoordelen/ bedingen.
Kan eerlijk gezegd niet uit eigenaars-ervaring spreken. Ze kwamen wel vaak terug met klachten in het B-atelier, na service… …was het vaak het net-iets haperen van de centrale secondenteller. Kreeg je er dan soms gewoon niet uit.
Bij een niet-modulaire chronograaf ligt dit aan twee tandwielen die net-niet voldoende in elkaar grijpen. Dat is goed visueel af te stellen, als je weet aan welke excenter je moet draaien krijg je dit er altijd uit. Bij een module speelt hetzelfde probleem, maar je kunt het niet zien gebeuren als het plaatsvindt. Want dan moeten de units tegen elkaar geschroefd zitten…