Omega Speedmaster Reduced

nou nog leren foto’s maken

12 likes

Mooi hoor geniet ervan.

1 like

Mooie! De bezel ziet er ook netjes uit. Veel plezier met de nieuwe aanwinst!

Heel mooi! En dit is duidelijk een tritium dial. :ok_hand:
Mooi exemplaar heb je gevonden.

Wat waren dan andere zaken die niet in de volledige beurt vielen in jouw geval?

Gaaf, die tritium dial. Dit is de mijne, die heeft dat niet. Heel veel plezier met je nieuwe horloge.

1 like

Ik rakel dit topic maar even op omdat het vol staat met ‘niet de reduced kopen vanwege DD module’ en beter eentje met 7750-afgeleide.

Nou, heb al een aantal horlogemakers benaderd voor een service van m’n MK40 en allemaal verwijzen ze me door naar Omega of een door Omega gecertificeerde horlogemaker.

Kortom, module of niet, die 950 voor een service ben je toch wel kwijt :skull:

1 like

Toch best wel jammer he. Een hele bups prima vintage horloges worden straks gewoon niet meer gedragen of in ieder geval niet meer opgeknapt op de kosten zo hoog zijn.

2 likes

Ja, de lol gaat er wel af bij Omega. Ik service ze nog wel, maar alleen 3-wijzer en als er bij voorbaat op gerekend wordt dat ze niet waterdicht zullen zijn… …ook op de grijze markt is bijna niks meer te krijgen.

CousinsUK heeft jarenlang geprocedeerd tegen de Swatch Group vanwege dit protectionisme; maar is in het ongelijk gesteld. :pensive: Ik stuur forumleden wel altijd door naar “Certified” forumleden; ik heb een paar keer boven mijn macht gewerkt en dat bevalt zelden. Nu ook weer een al-dan-niet garantiegeval liggen hier (een kwarts Ebel met mega-waterschade die toch nog niet lekker loopt na tientallen uren werk aan het Cartier-uurwerk).

De Reduced doet het voor mij totaal niet trouwens; ik wens iedereen er oprecht plezier mee maar of dat gaat lukken gezien de reputatie… :crossed_fingers: …bij een service moet de horlogemaker in feite twee uurwerken “doen”, en dan nog de twee perfect op elkaar in laten werken. Treurnis.

4 likes

Doet je triple date of chronograaf het niet meer dan?

Valt mee hoor! De basisuurwerken zijn makkelijk en goedkoop te servicen. Onderdelen genoeg, rendabel genoeg. Zeker de komende jaren! Er zijn een aantal Omega uurwerken die een stuk dichter bij uitroeiing zitten, helaas.

Nee, gewoon een simpele service. Alles werkt, loopt alleen wat langzaam. Heb wel al via pb een adresje gekregen, weliswaar in Groningen, maar ‘t is iets :slight_smile:

1 like

Alleen opsturen en een woonplaats: Tholen. Wacht even, ik gooi even buiten 2250 euro in de gracht, dan heb ik hetzelfde.

1 like

Ja… je hebt ook wel gelijk. Het is wel typisch.

Ook al heeft dit account wel heel veel positieve reviews, en dan ook nog met ‘horloges’.

Als je het zo zegt klinkt het alweer als veel geld. :joy:

1 like

Dit topic is 90 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.