Vandaag heb ik een Omega Speedmaster Professional aangeschaft bij een erkende zaak in Amsterdam. Er zitten geen papieren bij het horloge (maakt voor mij niets uit, deze gaat nooit meer weg) dus ik ben afgegaan op de expertise en eerlijkheid van deze zaak. Zij vertelden mij dat het horloge uit het jaar 2000 kwam.
Eenmaal thuisgekomen kon ik de verleiding niet weerstaan om 'm open te maken om te kijken of het uurwerk schoon en netjes was, waarbij ik gelijk de gelegenheid had om het serienummer op het uurwerk te checken.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat het serienummer op het uurwerk niet overeenkomt met het serienummer op de kast. Dus mijn vraag is of het normaal is dat deze serienummers net overeen komen. Daarnaast zou ik graag weten hoe ik mijn horloge kan dateren.
Niet lullig bedoeld, maar graag alleen antwoord als je er verstand van hebt want aan ‘ik zou me daar niet te druk over maken’ en ‘waarschijnlijk klopt het’ heb ik niet zoveel
Voor zover ik weet, zouden die nummers gelijk moeten zijn, anders lijkt het erop dat het uurwerk in een andere case is gestopt. Volgens mij heeft een service case trouwens helemaal geen serienummer.
Waarschijnlijk is er een horlogemaker mee bezig geweest die het uurwerk in een andere case heeft gezet. Omega gebruikt volgens mij service cases zonder nummer.
Tja, beginnersfout… Maar zoals ik zei, de klok wordt nooit meer verkocht, vond alleen die twee verschillende nummers vreemd. Nou ja, maar even afwachten wat Omega zegt.