Wellicht toch goed on de winkel te noemen toch? Je deelt ervaringen om elkaar te behoeden if juist te adviseren!
Dat doen ze dus helaas niet in alle gevallen. Nu twee afzonderlijke gevallen meegemaakt waar dit argument werd genoemd. Allebei de kopers zijn hiermee weggelopen en hebben het erbij laten zitten.
Ik zie net dat ze wel beide nummers hebben vermeld op de factuur, dus ze wisten ervan. Maakt het nog zuurder dat ze dit niet hebben vermeld bij de verkoop. Ik heb uiteraard al lopen zoeken op internet of de nummers altijd overeen moeten komen, maar daar is niet veel over bekend. Mij lijkt het van wel maar ik kan me vergissen uiteraard. Ik weet dat Omega in het verleden bij nieuwere uitgaves onderdelen heeft gebruikt van oudere modellen.
Maar goed, ik heb ze inderdaad gemaild met een foto dus ik merk wel hoe ze daarop reageren.
Dan mogen ze dat eerst aannemelijk maken. Geen advocaat die een malafide toko* als in dit verhaal bijstaat. (*ze zouden malafide zijn als ze het niet correct oplossen, voor nu weten ze er nog niets van dus nog GEEN naam aub.).
Volgens mijn bescheiden mening zijn er weinig mensen die ff een Speedmaster gaan open vijzen om te zien of de serienummers wel kloppen. Zou zelfs niet weten hoe ik hem open krijg.
Kleine schroevendraaier en een hamer
Jammer van de edit. Maar dan weet ik iig zeker dat je flink hebt betaald
Valt mee… had goedkoper gekund, maar ik ben tevreden
Als het op de factuur stond dan wordt het verhaal alweer veel lastiger. Hopen op de coulance is wat je nu het beste kunt doen.
Exact… en anders kast dicht laten en vergeten. Een ding is zeker, het zijn allemaal originele onderdelen
Misschien heeft @menkepie een sluitend antwoord op de vraag of de serienummers in de kast en het uurwerk altijd moeten matchen?
In het moonwatch only boek staat eveneens “since 1990, the movement number has also been engraved under the lug at 7 o’clock so it can be seen without opening the case”
Lijkt me dus wel zeker dat beide nummer overeen moeten komen…
Ja, dat lijkt me inderdaad een vrij duidelijke omschrijving
Iedereen die gereageerd heeft, bedankt! Mail naar de zaak waar ie gekocht is is eruit, dus nu maar afwachten wat ze zeggen. Mocht ik meer weten dan horen jullie dat hier.
Hoi,
Ja altijd. Als ik een brug moet vervangen waar een serienummer op staat moet ik deze altijd opsturen en het vervangend (nieuw) exemplaar wordt dan bij Omega voorzien van het juiste serienummer.
Gr.
Men
Wat een ellende, dan denk je een mooie aankoop te doen en hou je meteen een nare nasmaak over. Ik hoop dat ze dit netjes voor je oplossen…
Maar wie is ze?
Nogmaals ik denk echt dat het belangrijk is om positieve en negatieve ervaringen te delen.
Dat is inderdaad het meest vervelend. Het is al spannend om een duur horloge aan te schaffen en dan krijg je dit. Maar goed, wie weet lossen we het op.
Maakt ook inderdaad niet zo heel veel uit of het bekend is of niet. Het gaat om spiegelgracht juweliers. Mochten ze dit netjes afhandelen dan zal ik ze uiteraard ook hier alle lof geven, maar dat moeten ze dan eerst maar even waarmaken
@Koelio thumbs up voor Koen
Ongetwijfeld zullen ze het terugnemen, althans dat verwacht ik. Ik zou behoorlijk balen.
Thanks voor de feedback!