Omega Speedmaster serienummer(s)

Heb het zelf ook al eens voorbij zien komen bij Spiegelgracht Juweliers. Was een vintage Omega Seamaster De Ville met de case van een gewone seamaster (frankenwatch dus). Werd doodleuk verkocht als Seamaster De Ville zonder dat het tegen mij is gezegd dat het horloge niet klopt.

Een paar jaar terug was het een goudhandelaar, met een paar horloges. Heb er toen ooit twee goedkope omega’s gekocht. Hadden er niet heel veel verstand van, toen.

Graag on topic blijven.

Ff on topic graag!
Laat vooral weten hoe het afloopt; het is niet het einde van de wereld maar als jeje droom horloge koopt wil je natuurlijk wel een origineel horloge en geen samengesteld exemplaar! :face_with_raised_eyebrow:

Succes! :cowboy_hat_face:

1 like

UPDATE:

Gisteren een mail gestuurd naar Spiegelgracht Juweliers en vrijwel direct een mail terug gekregen dat ze er achteraan zouden gaan. Vanochtend gebeld door ze en ze zeiden dat de nummers inderdaad overeen moeten komen, dus ze verontschuldigden zich en vonden het zeer vervelend dat dit is gebeurd.

Ik kreeg nog de keuze om het horloge tegen inkoopprijs te kopen of geld terug, dus wat mij betreft zeer goede service en correcte afhandeling. Ik heb ervoor gekozen om mijn geld terug te krijgen aangezien ik het toch wel belangrijk vindt om een origineel horloge te hebben.

Spiegelgracht Juweliers behouden hierdoor wat mij betreft een goede naam!! Super!

17 likes

Mooi resultaat. Dat moet toch een hele opluchting zijn.

Absoluut… ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet per se had verwacht. Blij dat er nog bedrijven zijn die weten hoe het hoort!

1 like

Overigens, en half on en off topic
De - volgens mij - beste en accuraatste lijst/lookup voor (vintage) speedy nummers is hier:

https://www.ilovemyspeedmaster.com/productiondateprediction/

Deze site is ontwikkeld met behulp van een groot aantal extracts of the Archives.
Hier kun je nalezen hoe het is ontstaan.
https://www.ilovemyspeedmaster.com/productiondateprediction/origin/ en hier
https://omegaforums.net/threads/speedy-production-dates-an-alternative-to-hartmanns-table.56856/

Oh en @BuckAngel het zijn 10 tientjes :slight_smile: (als ze de CHF koers netjes omrekenen)

2 likes

Uiteraard gelijk weer gaan zoeken en nu kwam ik een speedy uit '73 tegen in zeer goede staat. Het enige probleem, hij is best prijzig maar wel ongelooflijk mooi. Tritium staat me wel aan vanwege de verkleuring en hij heeft een stepped dial.

De speedy die ik ga aanschaffen ga ik nooit meer verkopen, dus ik ben niet op zoek naar een investering. Wat is jullie mening? Gaan voor een vrij dure vintage (5600) of een nieuwer model (3400) met de optie om later nog een ander horloge erbij te kopen? (of vakantie, of wat dan ook)

Ik begrijp dat het iets persoonlijks is, maar ik ben benieuwd naar jullie mening.

Gewoon een nieuwe kopen en geen oud ding wat naar een poosje niet goed meer loopt

Een horloge voor altijd moet perfect zijn. Alleen jij kan dat beslissen, toch?

Ik zou een nieuwe kopen en zelf vintage maken de komende 40 jaar

2 likes

Ik zou persoonlijk een nieuwe kopen maar dat is natuurlijk heel subjectief; het gaat immers om jouw droom horloge?

Vermoedelijk weet je het antwoord zelf al!! :shushing_face:

(-edit- ik GA zelf een nieuwe kopen; Sapphire Sandwich!) :sunglasses:

1 like

Min of meer :grin: Denk dat ik inderdaad mijn eigen geschiedenis ga schrijven :wink:

1 like

Nieuw; met mooie doos en geen gezeur met samengestelde horloges of uurwerken die een onderhoudsbeurt nodig hebben!
EN 2 jaar garantie! :+1: :sunglasses:

2 likes

Exact: nieuw of de kop eraf…:wink: Voor 2750 euro vind je ze ook en vrij nieuw met soms garantie. Vintage is leuk maar dat tritium perse altijd snap ik niet zo​:thinking:. En zeker geen duizenden euro’s extra voor vrijwel exact dezelfde looks

Op zich is een frankenwatch niet zo’n probleem maar dan ook graag tegen een frankenprijs

De kop is er af! Het is er een uit 2005 geworden, dit keer met IDENTIEKE serienummers :slight_smile:
Verder nagenoeg hetzelfde als die ik eerder had gekocht, dus prima.

Iedereen hier bedankt voor de reacties en het meedenken!

8 likes

Veel draagplezier met dit wel serienummer kloppende horloge :+1:

1 like