Limited hé
Ik vind hem namelijk ook erg mooi maar toch een lichte voorkeur voor de nieuwe blauwe snoopy
Limited hé
Ik vind hem namelijk ook erg mooi maar toch een lichte voorkeur voor de nieuwe blauwe snoopy
Beperkte oplage ook. Wellicht zit t daarin. Dat maakt dan weer dat ik mijn sub date daarvoor van de hand wil doen. Daar zijn er dan weer heel veel van.
Mika
Flauwekul, hoe ga je 14 seconden timen met een GMT? Dat doe je met een Chronograaf en die droeg hij om z’n andere pols.
Met de secondenwijzer?
Of hardop tellen in je hoofd? Dat kan ook
Is het wel hardop als je het in je hoofd doet?
Nu durf ik hem niet meer te dragen
Ik heb nooit beweerd dat er getimed is met een Rolex. Het is algemeen bekend dat dit gedaan is met een Speedy, en vandaar de Snoopy award voor Omega.
je flauwekul opmerking is een beetje vreemd
Je hebt wel gelijk wat betreft dat laatste. Laat ook maar zitten, het enige wat meer uitgemolken is ondertussen dan het Omega moonwatch verhaal is de standaard reactie vanuit de groene hoek dat ze eigenlijk Rolex droegen bla bla bla…
Waarom die frustratie? we zijn toch geen voetbalsupporters?
En blijkbaar vind ik alleen Rolex leuk, vandaar dat ik een Speedy pro bezit, een Snoopy 50 besteld heb, en nu naar een Connie aan het kijken ben
Over dat timen dmv een rolex of omega en de wisselende verklaringen.
Hou er ook rekening mee dat er meerdere burns nodig waren voor de apollo 13 op koers te houden. Varierend van burns van een aantal minuten lang tot aan enkele seconden. Sommige in het begin nog met de toen nog werkende computer, later met de hand en horloge.
Ik denk niet dat de astronauten toen bezig waren met welke burn er met welk horloge is getimed.
Dat daarna de marketing machine is begonnen en men precies wil weten welk horloge. En dat er natuurlijk ineens centjes mee gemoeid waren konden die mannen toen nog niet vermoeden. Laat staan intresseren als je heelhuids thuis probeer te komen.
Er word gezegd dat die burn van 14 seconden erg belangrijk was… dat waren ze allemaal. Ze hebben toen echt geen burns uitgevoerd gewoon omdat het kon. Dus waarvoor omega en de 14 seconden burn, dat past goed in het marketing verhaal.
De “4 minute 24 second trans-earth injection burn” klinkt toch wat minder. Of de “22 second 4th midcourse correction” hadden ze bij omega ook kunen kiezen.
Als ze een rolex en een speedmaster bij zich hadden dan is dat echt vergeten in het moment en de historie welke ze nu voor wat hebben gebruikt.
Met alle legendes. De waarheid is waarschijnlijk een stuk minder spectaculair. Dat maakt legendes ook zo mooi.
Dus niet druk om maken en gewoon genieten van het horloge wat omega nu weer heeft gecreëerd.
Ik sta op de lijst voor een Snoopy en ik heb een Speedy. Maar het hele maanverhaal vind ik niet echt boeiend. Voor mij is een Speedmaster meer gerelateerd aan autoracen dan aan de ruimtevaart.
Met de seconden wijzer…?
Dat doe ik ook met mijn Datejust
Je kunt je ook afvragen wanneer je daar met je maten in die Apollo 13 hangt en je moet kiezen tussen je persoonlijke gmt (wat een prachtig horloge is) of de omega die je van je werkgever meekreeg omdat hij getest en gecertificeerd is voor de ruimte. Of dat dan het moment is om bijdehand te doen.
Heeft iemand al iets vernomen over de levering van de Snoopy 50th anniversary?
Ik heb van mijn AD te horen gekregen dat het op z’n vroegst Q1 2022 wordt, maar ik heb me vrij laat op de lijst laten zetten.
Volgens mij is RJ de enige in Nederland die er eentje heeft ontvangen. De rest van het plebs, mezelf incluis, mag minimaal een jaartje extra wachten.
Worden die ooit uitgeleverd ?
Ben heel benieuwd of iedereen die op de lijst staat (en heeft aanbetaald) het horloge uiteindelijk krijgt. Als ik de berichten op omegaforums lees, krijg ik het idee dat de productie zeer beperkt is en de vraag zeer hoog.
Met een orderboek van 15.000 stuks en een beperkte productie zou dat wel eens heel lang kunnen duren ja. In 2025 komt alweer de 55th anniversary uit.