Kan je het horloge wel irl ophalen
Het verschil blijft dan nog steeds ā¬600 of meerā¦als je dat kunt missen moet je dat doenā¦
Neenee⦠niks stuk.
Hebben nieuwe, ook gebruikte of op bestelling. Voor dat laatste spreken ze al hun connecties aan binnen de EU om een goede deal voor je te vinden.
Een AD is verplicht om jaarlijks bepaalde bestellingen te doen bij een merk. Als hij dan nog te veel voorraad heeft op dat moment gaan zij wat stock door verkopen aan zoān grijze handelaar.
Anderzijds koopt de grijze handelaar ook oudere modellen op waar de AD weer de laatste nieuwe modellen in de vitrine moet hebben liggen.
Soms is het wel zo dat de garantiekaart reeds afestempeld werd enkele maanden voor jij hem koopt. Maar als je daardoor 30% of meer kan uitsparen, dan neem ik graag dat kleine risico dat er iets zou mis gaan in de laatste maanden van de 2 jaar garantie.
Mmh ja indd , twijfele twijfele ik ga nog eens nadenken. Jullie zijn al heel erg bedankt !
Ik heb een mailtje gestuurt naar van eugene van baal , ik heb het horloge gevonde bij juwelier van willegem. Hij heeft een prijs gemaakt voor mij van 4500 euro , is allesinds al 600 euro goedkoper. En dan heb ik wel de service van een juwelier
Ik kwam daar tot ā¬4400 na beperkt onderhandelen; vond dat overigens niet genoeg.
Garantie heb je de eerste 2 jaar ook rechtstreeks via Omega mits je garantiekaart is afgestempeld door een AD.
De meeste grijze handelaren leveren een horloge met gestempelde garantiekaart.
Koop gewoon via Chrono24 met trusted checkout en creditcard; kan je weinig gebeuren.
Geef mij dan maar die van 3900 euroā¦
Heb ik nog 700 euro over voor een ander horloge.
Ja misschien wel maar dit is mijn eerste dure horloge , wil het gewoon goed hebben. En die timepiece bank had een mail naar me gestuurt en daar stond in dat de offeciele dealer de garantie recent geactiveert hebben , gaat dit dan ook om een oud type ?
Mvg jens
Volgens mij stempelt die Ad de kaart af op het moment dat hij het verkoopt aan de grijze dealer. Hoe sneller de grijze dealer hem verkoopt hoe langer je nog overhoudt van de garantie. Via Chrono24 kopen en trusted check-out. Jouw centen worden pas doorgestuurd wanneer jij aangeeft dat alles is zoals gezegd. Niet tevreden, terugsturen en je geld terug. Bij de juwelier in Brugge staat de speedmaster met hesalite voor 5000⬠dan liever grijze dealer. En ikzelf nog liever tweedehands.
gewoon grijs kopen voor de scherpste prijs.
Klopt helemaalā¦
Mijn laatste horloge die ik kocht bij timpiecebank koste bij AD 10000 euroā¦met een mooie korting mag de garantie al een maandje of 2 lopen.
Ze kwam van een dealer uit Berlijnā¦
Dus het is daarom geen oud model?
Deels, al denk ik dat de omloopsnelheid bij speedmasters best snel is, dus de verstreken garantie best klein kan zijn.
Als je echt hagelnieuw en een leuke aankoop ervaring belangrijk vindt moet je naar de lokale juwelier, vaak kunnen ze ook wel iets aan de prijs doen maar verwacht geen mega korting op een speedmaster. Wil je een paar honderd euro besparen op een ongedragen horloge, dan koop je hem grijs.
Een oud model is een model dat je niet meer kan kopen bij de AD maar enkel grijs.
Blijkt dat jij de keuze hebt tussen AD en grijs? Dan ga je toch gewoon voor grijs.
Tenzij jij een man in maatpak en een koffie 700 euro waard vind?
Soms vind je een leuk model op het internet via een forum en is hij niet meer te koop bij de AD maar wel grijs, dan spreek je van een oud model, maar ben je wel blij dat je hem nog nieuw hebt gevonden want je vind hem leuk! Ook dat is grijs kopen.
Koop jij nooit in solden?
Ik heb mijn Sapphire Sandwich via William Wien (wwwatches). Erg tevreden over, prima prijs en goede service.
Heel soms koop je bij de AD ook een ouder model aan -XX% en dan spreek je soms over heel wat meer dan een paar honderd euroās. Maar bijvoorbeeld een Moonwatch zul je heel zelden in de solden tegenkomen en dan moet je jezelf de vraag stellen of inderdaad de beleving (en service?) je de meerprijs waard is ten opzichte van sommige andere kanalenā¦
Service blijft gelijk na aankoopā¦
Je hebt gewoon fabrieksgarantie in beide gevallen.
Service is meer dan enkel garantie soms⦠Soms is het handig om snel naar een AD te kunnen al is het maar om een schakel uit (of in) te bouwen⦠van je geliefde stalen band⦠en ga zo maar door.
Maar zoals reeds geschreven het hangt er maar van af wat je wilt en waar je wilt voor betalen⦠Het is net zoals het drinken van een koffie, op een druk terras op een drukke plaats zal het soms duurder zijn dan in bepaalde andere zaken ondanks dat de koffie en de service dezelfde blijft⦠de beleving moet ook betaald worden
Ik kocht een Heuer Monaco grijs. Initieel geleverd via Schaap en Citroen. Hier: Schaap & Citroen Rotterdam vind je het draadje nog.
Bleek al snel een probleem mee te zijn. Naar SC terug (niet naar de grijze dealer) en die hebben hem teruggestuurd naar TAG Heuer. TAG Heuer kwam vervolgens niet met een goede oplossing, vond ook SC. Van SC heb ik een helemaal nieuwe gekregen.
Je kunt dit uitleggen als argument voor maar ook tegen grijs kopen. Mijn persoonlijke voorkeur is toch altijd zo scherp mogelijk kopenā¦
Ik zie vooral bij jouw tekst argumenten voor de AD want uiteindelijk is het de AD (ondanks dat het daar niet rechtstreeks was aangekocht) die met een voor jou zeer nette oplossing kwam.
Dit horloge kwam bij jou van een (hopelijk voor jou) niet zo verre AD, ik vraag mij enkel af had je gekochte horloge nu van een AD uit Italiƫ gekomen zouden ze dan dezelfde oplossing geboden hebben S&C?
Maar kopen via andere kanalen dan de AD doe je vooral omdat je denkt dat je geen problemen zult hebben met je horloge toch⦠en als er een probleem mocht zijn dan kun je in de meeste gevallen wel terugvallen op een AD, dan wel de grijze dealer.
Net zoals het kopen hier op het forum (of een ander plaats een tweedehands) je koopt ook enkel als je denkt er geen problemen mee te hebben (of als je weet waar je met je problemen naar toe kunt).