Ik heb ook wel eens via Chrono gekocht, maar bij een probleem hielp de lokale AD (was toevallig ook S&C) me precies net zo goed als dat hij zou doen wanneer ik het horloge bij hem gekocht zou hebben. Zolang er internationale fabrieksgarantie op zit is de AD nl verplicht dit te doen.
Enne het argument schakeltje verwijderen/toevoegen is bijna lachwekkend bij een verschil van 700€. Als je zelf te lui of te gierig bent om een goed schroevedraaiertje aan te schaffen (hier zijn tig topics over), dan zal de AD het voor een niet-klant doen voor 5 of 10€, en als het rustig in de winkel is misschien wel gratis. Hou je altijd nog 690€ over om zelf aan wat leukers te besteden, dan aan de AD verkoper met maatpak, en z’n kopje koffie. Ga je wat leuks doen met je vrouw met dat geld. Relatie met je vrouw gaat voor die met de verkoper lijkt me.
Waarom koop ik zelf dan ook nog steeds wel Rolex bij een AD ?
Bij dit merk heeft een goede relatie met je AD wel voordelen en is het verschil met grijs op sportmodellen erg klein.
Dit is slechts mijn raad en mening. Doe vooral waar je zelf een goed gevoel bij hebt
Garantie zal de AD normaal wel doen, dat is hij namelijk volgens mij ook verplicht (alleen is de vraag of hij meer doet dan enkel zijn plicht) en blijkbaar bij S&C is dat geen enkel probleem.
Het voorbeeld van de de band was enkel maar om aan te tonen dat een relatie met een AD soms zijn voordelen heeft, jij noemt het luiheid om geen band te kunnen/willen inkorten, ik zeg dat het voorzichtigheid is. De AD heeft tig keer meer ervaring dan ik en zo kunnen we bezig blijven…
De AD heeft voor mij ook het voordeel dat ik er zo maar kan binnen stappen en een horloge kan passen, en nog een, en nog een,… en ga zo maar door. En éénmaal je een bepaalde relatie hebt met een AD krijg je ook korting (neen zeker niet zoveel als bij een grijze dealer, maar het verschil wordt wel een heel stuk kleiner). Maar je hebt ook hier weer gelijk met wat je minder zou betalen grijs kun je andere leuke dingen doen…
Beste al zeker heel erg bedankt voor de ervaringen en de raden , ik heb ondertussen een berichtje gekregen van iemand hier op het forum voor dit model. Hij verkoopt het tweedehands voor de juiste prijs en in goede staat ga ik dit misschien wel doen
Niet perse , dacht gewoon dat ik misschien een slecht horloge had of namaak dan? En als ik tweedehands koop heb ik ook nog altijd garantie toch ? Als hij toch nog binnen de garantie periode zit ?
Maar ik vind het zo raar om in een juweliers zaak probere van de prijs af te krijge. Lijkt zo precies da ik op vakantie ben en ik op de markt iets koop . Maar hoe stel je zoiets dan eigenlijk voor als ik vragen mag ?
Je vraagt of niets van de prijs af kan… en dan kan je akkoord gaan met het voorstel of niet (en kun je een tegenvoorstel doen) en zo kom je tot een akkoord (of ga je uiteen als goede vrienden).
Ik weet niet of jij het al gevraagd hebt bij een juwelier, maar tot op heden heb ik meestal wel een positief antwoord gekregen zowel hier als in het buitenland, zowel op eerder de gewone horloges als op de eerder luxe horloges…
Oké ik heb begrepen wat je bedoelt maar dat is hier de aangenomen vorm in de spreektaal. Er wordt natuurlijk bedoelt of er niet iets van de prijs af kan…
De juiste argumenten aangeven waarom de prijs aangepast moet worden, daarna kan het onderhandelen beginnen. Vragen of er iets van de prijs af kan is niet de juiste vraag om je in een goede positie te zetten.
Toen ik oriënterend bij S&C ging kijken naar een SMPc ging er ter plekke al 500 euro van de listprijs af zonder mekkeren om korting. Het hoeft niet moeilijk te zijn.