Afgelopen week heb ik via een ruil de Omega Speedmaster X33 verkregen. Geen Moon watch maar het beoogde Mars Mission watch. Eerste generatie exemplaar met de unieke Ana-digi wijzerplaat, titanium kast en dito bracelet en de 4 pushers. Draagt heerlijk licht waardoor de forse hoogte hem niet topzwaar maakt. De korte lugs zorgen voor een mooie 48mm lengte, waardoor de 42,5mm diameter goed draagbaar is.
Het digitale display kent een groot aantal opties en voegt voor mij in ieder geval een luid alarm en tweede tijdzone toe. Overige dingen zal ik minder gebruiken.
De bediening is redelijk eenvoudig: indrukken van de kroon wisselt de functie op de display, uittrekken van de kroon het instellen ervan. De pushen voor pus of min, reset etc. De digitale display kan synchroon lopen met de wijzers, hoeft niet. De display is uitschakelbaar en te verlichten.
De bracelet heb ik vervangen door een watervaste Hirsch strap die lijkt op de originele rode Kevlar, rubber staat hem ook goed. Watervast is niet echt nodig met slechts 30m waterdichtheid, hetgeen ik het enige minpunt van dit horloge vind.
De AR coating aan de buitenzijde heb ik laten verwijderen, deze was ondertussen vlekkerig geworden.
Al met al een prettig dragend horloge, en voor mij ook weer eens een bijzondere Speedmaster
Ik vind ‘m wel stoer. Wat is de diepte-rating?
Is zeker een bijzonder ding. Dank voor het delen van je ervaringen
30 meter
Topper, vooral die rode band staat 'm erg goed!
Uhm…en wat wordt je volgende project?
Geen idee nog, maar de dag is nog jong🤣
Positief
Mijn beste,
Schitterend hoor!!
Weliswaar een kloeke, doch eveneens een gedistingeerd horloge!!
Ik wens je er een levendige tijd mee.
Orologio Signaturis Temporis
Bijzonder horloge hoor!
De keuze voor die rode band is echt zeer goed; klasse!
In situaties met extreem lage luchtdruk lijkt me een 100m waterdicht horloge ook helemaal geen pré.
Mooi horloge! Geniet ervan.
Supergaaf hoor!
De rode band is is wel errug eeuuhm… rood!
En lekker licht Ti en gemakkelijke Quartz
Prachtig horloge!! Die 3 arm vind ik wel tegenvallen! Had ik niet verwacht. Maar het ding is wel uniek!!
nu moet je wel mee naar Mars…
Erg mooi!
Heb hem ook - één van mijn meest precieze én meest veelzijdig horloge dat ik heb. De Omega gelijke van de Breitling B1.
Het horloge heeft een extreme luid alarm dat zelfs op de pols duidelijk hoorbaar is.
Leuke aanwinst. Lekker afwijkend horloge, al vind ik de series 2 met donkere bezel en display nog een tikkeltje fraaier.
Prachtig horloge, zeker een Omega die me kan bekoren. Geniet ervan!
Mooie klok. Vind hem veel mooier en leuker dan de speedy pro en wat er op lijkt.
Hopelijk blijft ie wel probleemloos, deze eerste versie. Weet je toevallig of het uurwerk al een keer vervangen is? Met de eerste versies was wel een en ander mis heb ik begrepen. De tweede versie, te herkennen aan de afwijkende kroon had wel direct het nieuwe caliber meen ik.
Houd er rekening mee bij een servicebeurt.
Hier idem, maar voor een eerste keer wel geslaagd