Die Uhr ist ein Traum, aber nach langem hin- und herüberlegen werde ich wohl auf Dauer doch kein Reissue Träger.
“Gekauft letzte Woche in der Omega Boutique in Hamburg.”
Juist
Die Uhr ist ein Traum, aber nach langem hin- und herüberlegen werde ich wohl auf Dauer doch kein Reissue Träger.
“Gekauft letzte Woche in der Omega Boutique in Hamburg.”
Juist
10 januari besteld, dus hij heeft er wel ff over na kunnen denken natuurlijk…
ff wat anders: Heeft iemand enig idee hoeveel er tot nu toe al geleverd zijn? En er dus nog geleverd moeten worden?
Heb het idee dat ze nog niet op 75% zitten, dus zeker nog 500 ST’s moeten leveren. Waaronder de mijne…
Geen idee hoeveel er geleverd zijn, mijn nummer zit een beetje in het midden dus of ik heb de traagste horlogebouwer die een rijtje mag bouwen of ze zijn nog niet op de helft.
Het gaat niet op volgorde serie nummer in ieder geval.
Nee het gaat niet op nummer maar ik verwacht toch ook niet dat het totaal random is. Ik neem aan dat een bouwer een rijtje krijgt om te bouwen en niet hij uit een grabbelbak een deksel moet pakken met een specifiek nummer erop en daarna iemand de rest erbij moet gaan zoeken.
Dat zou wel verklaren waarom het zo lang moet duren. Misschien is een lean-training niet eens zo verkeerd voor de Omega jongens.
Het is in ieder geval ook zeker dat de productie niet soepel verloopt. Er zijn verschillende horloges geleverd die niet helemaal goed waren.
Er zijn er nu een stuk of 4 aan HF-leden uitgeleverd? Heb het idee dat er nog best wat HF-leden zijn die op hun exemplaar wachten…
Heb mijn ST afgelopen week opgehaald bij de dealer,
volgens de bevestiging kort na de bekende verkoopprocedure
zou ik nummer 18xx krijgen.
Ik heb nu echter nummer 3xx gekregen.
Heeft er iemand van het forum hetzelfde ervaren of bekend
omtrent de reden hiervan ?
dat is vreemd. Je nummer is uniek lijkt me. Zou denken dat er iets fout is gegaan bij het versturen / de levering!
Lijkt me ook niet de bedoeling. Ik zou even mailen met Omega.
“Ze doen maar wat” krijg ik het idee als ik deze reacties allemaal lees…
Levertijd, serienummers, QC, het lijkt allemaal mager.
Grt. Marco
Wellicht siert het mij op deze plek wat nader uit te wijden over de verkoop van mijn ST in het blauwe gedeelte. Naast m’n voorliefde voor Rolex (heb een sub 114060 en een DJII) altijd een ‘zwak’ gehad voor de Speedmaster. Net als de submariner een echt icoon in mijn optiek, een true classic. Toen de Speedy Tuesday uitkwam heb ik dan ook geen seconde getwijfeld, want vond (en vind!) hem veel mooier dan de ‘standaard’ Speedmaster professional.
Maar zoals jullie ongetwijfeld zullen herkennen, niets zo veranderlijk als een horlogeliefhebber (zie ook daarvoor het blauwe gedeelte). In de loop der tijd is het wisselen tussen horloges me een beetje gaan storen, zelfs met een collectie van twee. In de praktijk komt het erop neer dat ik de ene ruim een maand draag, die schoonmaak en vervolgens de andere omdoe. Niet echt een rotatie dus. Met drie horloges zal dat niet beter worden. Daarom al een tijd met de gedachte gespeeld alles in te wisselen en te gaan voor ‘one watch to rule them all’. Daarom besloten de ST in het geheel niet te gaan dragen en direct te verkopen. Heel lastig als 'ie je ligt aan te staren overigens
Over mijn vraagprijs kan ik vrij kort zijn: er staan er 2 op chrono24 die goedkoper zijn. 1 in Istanbul, 1 in de UK. Rest is allemaal (significant) duurder. In NL is dit sowieso de goedkoopste. En voor de twijfelaars: een goed bod overweeg ik ook.
Of die vraagprijs gerechtvaardigd is, is een ander verhaal en komt wat mij betreft neer op de basisprincipes van economie. Waarom is een SD4K van de ene op de andere dag duurder? Of betaal je voor een 3186 pepsi opeens 10k? Juist. Wellicht dat de toekomst anders uitwijst, maar dat blijft koffiedik kijken.
Je bent aan niemand een verklaring schuldig. En handelt zoals je je daar prettig bij voelt.
Ik kan, en dat is niet naar jou toe, me niet aan de indruk onttrekken dat men het wel heel prettig vind een paar K snel naar binnen te harken.
Als ware horloge liefhebbers moet je elkaar ook soms iets “gunnen”.
Zie hier een betere deal voor 6888 euro:
Dat is wel vreemd, ik wacht op een nummer 3xx die onderweg zou zijn…
Iedereen mag vragen wat hij/zij wil. Ben je te duur, dan verkoop je hem niet. Het is alleen opvallend dat er zoveel ST te koop komen, ongedragen in de stickers, dat al gauw de indruk gewekt wordt dat ze gekocht zijn als speculatie materiaal. En met de dalende prijzen in de UK, dalende inkoopprijzen van de grootste dealer in de UK (Watchfinder geeft nu 4500 pond inkoop), hoop ik voor je dat ie snel verkoopt.
Op dit forum heeft iemand er toch ook twintig gereserveerd voor de handel? Zijn die ondertussen al op de markt? Hierboven las ik ook een vergelijking met de Snoopy’s en Alaska’s van Speedmaster maar het verschil met de ST is dat die wel initieel door verzamelaars / dragers zijn gekocht in plaats van (bijna) allemaal voor de handel.
Misschien is een retailprijs van 5.400 euro nog niet eens zo gek voor de ST? Dat is nog altijd 2.000 euro meer dan een standaard ongedragen Speedy in de grijze handel…
Dat mensen die shit geloven
Slechts 20?
Voor listprice wil ik hem best vandaag ophalen
Stuur me maar een PB.