Krijg aanbod voor koop van een Omega suveran. Echter zonder naam in de deksel. Op internet lees ik dat die er op hoort te zitten. Zie de foto’s. RP is 500 euro?
Wat vinden jullie
Ik zou het niet doen. Vreemd dat er niets gegraveerd staat op het deksel. De meeste Suverans hebben ook een 30T2 en geen caliber 265. Daarnaast zie je aan de stand van de kompassleutel dat het een servicebeurt nodig heeft.
Je zou kunnen vragen om een foto van de binnenkant van het deksel. Daar hoort een referentienummer te staan.
Daar heb je gelijk in, maar wel een ref nummer in het deksel. Zie de laatste twee foto’s. Daar zou je foto’s van moeten vragen.
Ook zit daar het 30T2 uurwerk in waar ik het over had en niet de 265.
Ik heb 'm ook zien staan op MP maar wat Melvin zegt
klopt wel dacht ik voor zover ik heb kunnen vinden
omtrent mijn Suverän.
Kast heeft ref. 2400 - ., 30T2 uurwerkje en de achterdeksel
heeft tekst in het Zweeds, Suverän staat er overigens niet
altijd bij heb ik begrepen, een glad deksel ben ik nooit
tegengekomen. Als je ff Googeld op Omega Suveran kun je best
veel info vinden overigens…
Er bestaat ook nog een Officer, die is kleiner en heeft een
ander uurwerkje.
Het referentienummer is voor een horloge uit 1951. Volgens mij zijn de Suverans uit de jaren 40. Ook hoort er een cal. 260 bij dit ref nummer en geen 265.
Bij elkaar geraapt dus, helaas.
Hij stond in de etalage toen ik er mijn CWC bracht verleden week.
Het is een zgn. bulls eye met een nog erg mooie dial, prijs is
wel markt conform maar je hebt dan ook wel iets moois en vertrouwds.
RealRedHair Schreef:
Heb je een link van W&V aanbieding? Of alleen in
de winkel zelf?
Hartelijk dank allemaal. Misschien hebben jullie nog wel een tip; ik zoek voor dagelijks gebruik horloge met donkere wijzerplaat en uitstraling zoals de Omega Suveran. Waar zou ik eens naar kunnen kijken?
Ik heb er trouwens nog een gevonden, zelfde ref nummer, zelfde blanke caseback en zelfde uurwerk:
Ik kan niet anders dan concluderen dat het wel een echte Omega is maar gewoon geen Suveran, geen probleem maar dan is 500 euro gewoon teveel geld.
Als je 500 euro uit kunt geven aan een horloge dat je dagelijks kunt dragen en wel wat hebt met vintage zou ik eens gaan kijken bij de heritage lijn van Tissot: http://www.tissot.ch/families/heritage.html
Dat je er nog 1 kan vinden, betekent niet dat het dan allemaal klopt. Ik zeg niet dat ik 100% zeker ben, maar het is vreemd dat in de vintage Omega database een ander calibernummer voor dit ref nummer wordt genoemd.
Als je jouw Geneve en Constellation opzoekt, klopt het allemaal. Ook het ref nummer van Frans53 met het 30T2 uurwerk. Ook mijn Omega dresswatch uit 1943 met 30T2.
Misschien zitten er wel “foutjes” in de database, maar ik zou terughoudend zijn als iets niet matcht.
Overigens hoef je in Denemarken niet te zoeken voor vintage horloges. 1450 euro voor een “simpele” Omega dresser!? ::o
Hartelijk dank allemaal. Misschien hebben jullie
nog wel een tip; ik zoek voor dagelijks gebruik
horloge met donkere wijzerplaat en uitstraling
zoals de Omega Suveran. Waar zou ik eens naar
kunnen kijken?
Thanks
Kijk eens naar een Omega Dynamic Date. Dan niet de jaren zeventig modellen maar het model uit de jaren negentig. groet, Niels
Helaas heeft Omega in hun database geen registratie voor 2622-1, en het is inderdaad erg moeilijk om vergelijkbare exemplaren te vinden dus je hebt inderdaad een punt.