Omega Swatch mission to the moon

Hallo horloge broeders,

Mijn ogen zijn laatst op de omega swatch (het is maar hoe je het bekijkt) mission to the moon gevallen. Wat vinden jullie van dit horloge is het wat voor het geld ? Of mag het de naam omega niet dragen. Ik hoor heel graag jullie verhalen

Groeten jeff

7 likes

De omega Speedmaster is mijn ultieme grail, maar ik blijf ver weg van dit model. Had er een maar hij voelt super licht en goedkoop aan. Krassen ontstaan al als je ernaar kijkt. Niet mijn ding in ieder geval.

4 likes

Kijk dit is dus inderdaad waar ik zelf al wel een beetje aan zat te denken qua ramp senario op het gebied van krassen zeker ook omdat er organisch materiaal in zit verwerkt.

Dankje voor je antwoord altijd leuk om een andere opinie te horen.

1 like

Plastic namaak…

2 likes

Ik zou ricinusolie niet scharen onder organisch materiaal.

Goed punt

ze werden met bakken verkocht,
en nu met bakken doorverkocht, kijk maar in het blauwe gedeelte, dat zegt genoeg denk ik

Gebruik de zoekfunctie anders een keer?

2 likes

Ik heb de Mission to the Moon ruim anderhalf jaar in bezit. Na een half jaar bleef het horloge al te vaak in de horlogedoos zitten, op uitgekeken. Objectief is het horloge nieuw maximaal €100 waard. Ik heb me ook in de hype mee laten slepen. Het is een aardig hebbeding, meer niet. Het originele bandje is oncomfortabel maar voor €25 had ik er een 20mm Hirsch leder aan zitten en dan draagt ie comfortabel.
Het glaasje krast inderdaad snel maar je kunt het ook weer polijsten met Polywatch.

Het is qua ontwerp best leuk nagemaakt. Swatch is eigenaar van Omega dus formeel mag het de naam Omega dragen.

De Moon en Mercury heb ik. Heeft de aankoop van een stalen Omega Moonwatch versneld. Maar Moon en Mercury gaan er niet uit. Veels te leuk.

1 like

Oke thanks voor de duidelijke uitleg ik kan er nu eentje voor 210 euro overnemen nieuw in de doos met koop garantie. Opzich al een slok minder als de retail maar nog een beetje twijfel achtig.

Heb je deze nieuw aangeschaft ?

Ik zie dat je net een nieuw account hebt aangemaakt. Ben je beginnend verzamelaar? Want als dat zo is zou de Moonswatch niet bepaald mijn eerste keuze zijn om het verzamelen mee te beginnen. Maar wellicht ben je al een doorgewinterde verzamelaar :wink::slightly_smiling_face:

Tsja, als je €210 over hebt voor een goed exemplaar… Zoals ik al zei: waard zijn ze het niet maar dat geldt wel voor meer horloges.

Al een paar jaar mondjes maat met horloges bezig. Eerste serieuze horloge gekregen toen ik twaalf was een ice watch ja het stelt niks voor maar als jochie was het wat. In 2018 mijn eerste seiko gekregen als eindexamen cadeau

Hierna heb ik zelf een seiko 5 sport aangeschaft omdat ik eens een automat wou hebben.

En nu heb ik pas een bulova aangeschaft omdat deze een precision 262khz heeft. En omdat dit model mij wel aansprak. Dit zijn op het moment mijn horloges ben benieuwd wat jij dan nog leuke klokken vindt voor een beginner

En ik ben natuurlijk fan van de speedmaster echt wel een holy grailtje

Haha ja heb ik vroeger ook gehad, een zogenaamde duiker. Ging er één keer mee zwemmen… Blub volgelopen! :joy:

Man! Je hebt al 2 geweldige Seiko’s! Waarvan één chronograaf. Vergeet die Moonswatch, echt!

Zo dan, dat is pas een horloge! Echt, je bent het Moonswatch niveau al lang ontgroeid.

Hangt er vanaf welke stijl: dresser, sportief, duiker, chronograaf…

Seiko (heb je al), Citizen, Timex, Tissot, Casio (Edifice, Oceanus, de Radio controlled types) om er maar een paar te noemen.

Wie niet, de echte Speedmaster heeft HET gewoon! en de Moonswatch heeft het echt helemaal niet!. Alleen nog even doorsparen :grin::grin:

2 likes

Nog een paar tips: Kijk vooral regelmatig in het doorlopend topic Wat dragen wij vandaag voor inspiratie en kijk ook regelmatig wat er in het blauwe gedeelte te koop is bij ervaren HF leden (je krijgt hier pas verkoop rechten en het recht om recensies over verkopers te schrijven na 1 jaar dagelijks actief meedoen). Koop niks overhaast…

Wat heb je zelf zoal in je collectie ben stiekem toch wel nieuwsgierig

Tfoe :face_vomiting:

Plastic crap. Tot zover mijn bijdrage.

Lekker kort MAND wel duidelijk thanks