Het grote "Omega Only" topic

Iemand al ervaring met de nieuwe 39,5mm Planet Ocean?

Mooi formaat maar wat me opvalt bij Omega is dat er geen hoogtes meer worden vermeld.
Dat deden ze voorheen toch wel?

Sinds de 8500 en 9300 generatie uurwerken durven ze dat niet meer :wink:
Veel te dik vergeleken bij bv Rolex of JLC.
Wel mooi afgewerkt, dat weer wel

Deze is dunner dan de oude 42mm versie dus valt wel mee. Iets van 14.3mm dacht ik.

Dat scheelt al iets.
Ik had de PO 42mm 8500 versie; 15,6mm hoog denk ik mij te herinneren. Prachtige klok, maar ik vond 'm topzwaar.

Google is your friend…

http://forums.watchuseek.com/f102/2016-39-5mm-omega-seamaster-planet-ocean-3560794.html

Ik vind hem een beetje uit verhouding in 39.5 mm
Lijkt op het eerste oog een dames model.

Mika

1 like

Vind ik ook…

Mijn Speedy Saphire met een bandje van Ko.

10 likes

14 likes

Wat een mooie vintage duiker zeg. Die ‘t’, duidt die nu op een militaire achtergrond? Wat kun je ons vertellen over deze geweldige klok? De oorsprong, hoe je eraan komt, etc. Echt een prachtig alternatief voor een 5513 waarvan ik regelmatig wegdroom :slight_smile:

Beste Omega liefhebbers,

Ongeveer 1,5 jaar terug heb ik dit horloge met geluk gevonden en gekocht. Dit mooie Sm300 Navy Edition met cal.552. hij is van 1967. Daarnaast is het in super goede conditie. Vorige week heb ik via Omega een nieuwe bezel en Plexi besteld. De rest is helemaal origineel. Ik ben blij met zo n unieke horloge. Binnen mijn collectie is dit een echte “one of a kind”.

Gr.
RED

20 likes

Ik zeg niks over de rest van het horloge maar die bezel is 100% zeker niet origineel Omega!

Zoals boven gemeld, heb nieuwe bezel besteld :wink:

Heb je de originele bezel nog wel?

Kan je via Omega een niet-Omega bezel bestellen?

Hij zegt dat hij hem VORIGE WEEK besteld heeft, lijkt me sterk dat die al geleverd zou zijn en op de foto zou staan :wink:

1 like

Aha

1 like

Die vierkante kan echt niet hoor in deze combinatie. Je mag hem mij wel aanbieden :wink:

2 likes

Er worden verschillende definities van ‘origineel’ gehanteerd.

De Preciezen: een onderdeel is slechts als origineel aan te merken wanneer dit als zodanig (op, in of aan het horloge) uit de fabriek is komen rollen.

De Rekkelijken: varieren van correct (tijdsconforme vervanging) tot ‘het is toch een origineel Omega product?’.

Ik reken mijzelf tot de de gematigde Preciezen :slight_smile:

1 like