Omega Ultraman

Opletten hé de dag is nog niet om… :thinking:

6500! :see_no_evil:

Dat is een overbodige toevoeging want een basisvoorwaarde. Zonder bier zijn vrouwen niet te doen.

1 like

Had die ’ handelaar’ dan een snellere muis of een andere voorsprong. Nee toch. Iedereen had toch kunnen klikken als hij het horloge wilde kopen. Voor welke rede dan ook? Ik vind het nog wat anders bij sommige rolex modellen waar je als liefhebber niet bij kan omdat er niet geleverd wordt maar er wel geleverd wordt aan grijze handelaren. Hier had iedereen volgens mij even veel kans.
Je zou wel gek zijn om indien de marktprijs nu boven list is deze tegen list te verkopen, moet je is mee aankomen als je weer iets met bakken verlies verkoopt.

3 likes

De concertkaartjes worden ‘opgekocht’ door robots die een digitale voorrang hebben. Zover zal het bij Omega nog niet zijn.

Interessant: De high frequency aandelenhandel gebeurt grotendeels door black-boxes. Die zijn weer aangesloten op dezelfde internethub waarbij alle kabels dezelfde lengte hebben. Dus of je dichtbij of veraf gelokaliseerd bent is dus niet van invloed om de snelheid waarmee je aandelen kan kopen. Zo ver gaat het dus. De lengte van je kabel bepaalt of je je Limited Edition kan kopen. :wink:

Interessante docu hierover en de de Flash Crash van 2010. Over hoe deze black-boxes, waarvan maar weinigen weten hoe deze werken, onze leefomstandigheden bepalen.

1 like

Daar kun je van alles van vinden maar dan moet je hem niet verkopen.
Ik krijg hier op HF nog wel is het idee dat er gudmenschen zijn die een ander niks gunnen.

Het lijkt me dat ik hem dan wel gun toch, daar heb je even een misvatting gedaan. Ik heb er eventjes een maandje lol van gehad en nu een goede eerlijke koper gevonden. Die eerlijke koper zal hem vast ook wel weer doorverkopen, maar dat is natuurlijk aan hem haha.

We genieten er allemaal van, soms verliezen we er wat geld aan, soms winnen we wat. Uiteindelijk zit je hier alleen op het forum als je een echte liefhebber bent. Door dit soort dingen kan ik ook weer mijn volgende droomhorloge aanschaffen.

4 likes

Ik vermoed dat dit met de omega limited wel meevalt. Krijg altijd een gevoel dat jaloezie een rol speelt in: ’ Kijk hij vraagt meer dan hij betaald heeft’ , ’ kijk dat is meer dan list … '. Je hoeft dat ding niet te kopen en als iemand dat wel doet heeft de verkoper de juiste prijs gevraagd. Zit hij te hoog dan verkoopt hij niet en moet hij zakken als hij wilt verkopen. Zo simpel is het. Hier had iedereen een kans om dat ding te kopen dus nu niet lopen mauwen!
Die BLRO bijvoorbeeld vind ik wat anders, niet aan te komen voor de gewone man, geen eerlijke kans en dan heb je als je dat ding perse wilt maar 1 mogelijkheid … Echter indien je 15k kan stuk slaan op een BLRO heb ik eigenlijk ook geen medelijden :slight_smile:

2 likes

We hebben een economisch systeem die het mogelijk maakt winst te maken op transacties. Het gevolg is welvaart, en een ruim horloge aanbod.

Het alternatief is winst maken verbieden. (en verder dus als samenleving naar een communistisch welvaartsniveau gaan, tot het uiteindelijk weer helemaal vastloopt en er een omwenteling moet komen).

Je kunt niet winst toestaan en dan af en toe wat verbieden in bepaalde gevallen, bijvoorbeeld als het zielig is voor mensen die geen winst maken. Of als er volgens de ballotage (het politbureau?) mensen zijn die recht hebben op een prijs onder de marktprijs.

Wat gelukkig ook prima kan is winst toestaan en af en toe zeuren omdat het “niet eerlijk is”. :nerd_face:

Overigens ben ik geen handelaar, ook niet in horloges. Maar mijns inziens is handel wel het smeermiddel van de economie.

3 likes

Wat heerlijk toch voor ons Nederlanders. Wat zouden we moeten doen als we niet meer konden zeuren. :wink:

:point_up: :+1:

1 like

Bijna goed. Handel is de basis, althans van ónze economie. Zwart geld is het smeermiddel. En zo is de cirkel weer rond, want daar wemelt het van in horlogeland. :wink:

2 likes

Handel is toch echt een volsyntheet. Zwart geld is meer WD40. Kijk maar in Venezuela.

2 likes

Daar ben ik volgend jaar. Ik zal een busje meenemen. :wink:

En een stuk of vijf BTW-vrije Speedmasters

1 like

Plantaardige olie doet het ook wel daar.

1 like

Als iemand bereid is je vraagprijs te betalen en je maakt hierdoor winst, vind ik dat geen probleem. Prijs is het gevolg van vraag en aanbod toch ? Is het op het Forum dan plicht om bij verkoop altijd maar quitte the spelen, of verlies te maken ? Ik heb al vaak respectabele forumleden gezien die een oudere sport Rolex voor duizenden meer te koop aanbieden dan dat ze er voor betaald hebben. Dit omdat ze enorm in waarde zijn gestegen. Normaal toch ?
Verkoop is iets zakelijks, en zeker bij een luxe artikel hoef je geen geld te laten liggen omdat dat netter is. Mijn mening tenminste.
Bij schaarste de hoofdprijs vragen voor basis benodigdheden vindt ik natuurlijk wel schandalig, maar met een koper van zijn 6e €5k+ horloge heb ik niet zo snel medelijden. Een horlogekoper wordt nergens toe gedwongen, lijkt me ?

Wat ik niet helemaal begrijp is dat er nog meerprijs wordt gegeven voor al die zgn “limited Editions” van Omega, aangezien ze er tegenwoordig een gewoonte van maken om er ieder jaar zo veel mogelijk van dit soort Edities uit te stampen.
De marketing afdeling melkt vooral het Space verhaal tot de laatste druppel uit, maar of dit de horloges nou zo veel waardevoller en begeerlijker maakt, vraag ik me af. De Speedy Tuesday vind ik een leuke uitzondering, maar die Ultraman vind ik persoonlijk meer iets voor een Comic book verzamelaar (mijn mening).
Ik vind 1 Speedmaster echt fantastisch. Nl de “gewone” Speedy Pro met plexi, en laat dat nu nog 1 van de minst dure zijn ook :+1:t2::smile:

6 likes

Dit is wat mij betreft meer relevant dan de rest van dit topic bij elkaar. :+1:

Opzout’n met die malle rommel. Doe ons maar gewone Omega’s. Groetjes uit Twente. :metal:

2 likes

Ho ho nee nee. Doe ons maar malle rommel om dat saaie ding wat op te leuken.

Maar dan voor een leuk prijsje… met staal…en een excuusbrief.

2 likes

Oh, god. Daar hebben de HF paradijsvogel weer.

Is die TinTin niks voor je? :joy:

3 likes

Dat. >6k voor een speedmaster zonder staal en een paar kleurtjes. Die je dus niet op je speedmaster wil. En al helemaal geen oranje. Ik word er droevig van.

2 likes

Niet akkoord met jou, ik zie liever de dubbel sandwich :yum::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like